تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 سپتامبر 2023 - 16:20
48 بازدید
کد خبر : 11036

در دوران بارداری چه بخوریم؟

در دوران بارداری چه بخوریم؟
در دوران بارداری، نوزاد متولد نشده تمام مواد مغذی خود را از مادر باردار دریافت می کند، اما برای اطمینان از سلامت و آمادگی شما و نوزاد برای زایمان، مهم است که یک رژیم غذایی متعادل شامل کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی داشته باشید. و آب. با این حال، تغذیه سالم فقط به خوردن چیزهای مناسب نیست، بلکه شامل غذاهایی است که باید از آنها اجتناب کنید زیرا ایمنی مواد غذایی در بارداری یک اولویت است. در اینجا فهرستی از برخی از غذاهایی که باید در طول نه ماه بارداری خود از آنها اجتناب کنید یا آنها را محدود کنید، آورده شده است. :

در دوران بارداری، نوزاد متولد نشده تمام مواد مغذی خود را از مادر باردار دریافت می کند، اما برای اطمینان از سلامت و آمادگی شما و نوزاد برای زایمان، مهم است که یک رژیم غذایی متعادل شامل کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی داشته باشید. و آب. با این حال، تغذیه سالم فقط به خوردن چیزهای مناسب نیست، بلکه شامل غذاهایی است که باید از آنها اجتناب کنید زیرا ایمنی مواد غذایی در بارداری یک اولویت است. در اینجا فهرستی از برخی از غذاهایی که باید در طول نه ماه بارداری خود از آنها اجتناب کنید یا آنها را محدود کنید، آورده شده است. :

  • تخم مرغ نیم پز یا خام
  • گوشت های نیم پز یا بسیار کمیاب
  • سوشی ماهی خام، ماهی آزاد دودی، ژامبون پارما
  • شیر، پنیر یا ماست غیر پاستوریزه
  • پنیرهای نرم و غیر پاستوریزه بری، کامبرت یا پنیرهای رگه آبی (برچسب را بررسی کنید تا بفهمید پاستوریزه هستند یا خیر)
  • پاته/جگر دارای مقادیر بسیار بالایی ویتامین A است و می تواند در رشد مغز اختلال ایجاد کند.
  • اره ماهی، مارلین و کوسه دارای سطوح بالایی از جیوه هستند و می توانند به سیستم عصبی کودک حمله کنند. همچنین مصرف ماهی تن خود را به 4 قوطی متوسط (140 گرم وزن آبکش شده) یا دو استیک ماهی تازه (170 وزن خام) در هفته محدود کنید.
  • بادام زمینی دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اکنون تغییر کرده است زیرا مطالعات اخیر نشان می‌دهد که شواهدی مبنی بر ناامن بودن خوردن بادام‌زمینی در دوران بارداری حتی با سابقه خانوادگی آلرژی وجود ندارد.

تاثیرات بارداری برای زنان را در نودی بدانید.

در اینجا لیستی از برخی از غذاهایی که باید در رژیم غذایی شما گنجانده شود آورده شده است:

پروتئین: مرغ، ماهی، گوشت گاو، گوشت خوک، بوقلمون، توفو، آجیل
غلات کامل: برنج قهوه ای، جو سبوس دار، نان سبوس دار
سبزیجات سبز: اسفناج، کلم بروکلی، کاهو سبز تیره، لوبیا سبز، مارچوبه
لبنیات: شیر، تخم مرغ، ماست، پنیر سفت
آهن: گوشت قرمز، ماهی، مرغ، میوه های خشک
اسید فولیک: اسفناج، مارچوبه، سبزی ها، کلم بروکسل، سویا، سبزیجات ریشه ای، غلات کامل، لوبیا قرمز، لوبیا سفید، ماهی قزل آلا، آب پرتقال، آووکادو، شیر

در-دوران-بارداری-چه-بخوری1 در دوران بارداری چه بخوریم؟
هوس های غذایی

در طول 9 ماه زیبای بارداری خود، ممکن است هوس های غذایی مانند:

غذاهای شیرین
محصولات لبنی
تنقلات نمکی
میوه های خانواده مرکبات
غذاهای تند و تند

گاهی اوقات هوس غذایی به شما اشاره می کند که مقدار بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا بدن شما به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به حالت عادی نیاز دارد، اما احتمالاً متوجه خواهید شد که هوس غذایی به تدریج از بین می رود، اما اگر اینطور نباشد، تا زمانی که شما خوب باشید، خوب خواهید بود. به جای جایگزینی صبحانه، ناهار و شام با یک تخم مرغ ترشی، یک رژیم غذایی متعادل بخورید و هوس خود را با وعده های غذایی مغذی تنظیم کنید!

سه ماهه اول

اسید فولیک یک ویتامین B است و در سه ماهه اول بارداری (حداکثر 12 هفته) مصرف مکمل اسید فولیک و همچنین گنجاندن غذاهای ذکر شده در بالا برای کمک به محافظت از نوزاد متولد نشده در برابر ایجاد نقص در سیستم عصبی (عصبی) بسیار مهم است. نقص لوله) مانند اسپینا بیفیدا.

Spind Bifida زمانی اتفاق می‌افتد که پوشش محافظ به درستی در اطراف نخاع جنین رشد نمی‌کند و می‌تواند منجر به آسیب دائمی شود، بنابراین مصرف یک مکمل ویتامین خوب در سه ماهه اول بارداری و اگر قصد بارداری دارید بسیار مهم است.

 

سه ماهه دوم

در سه ماهه دوم به رژیم غذایی متعادل خود ادامه دهید و دریافت کالری روزانه خود را تا 300 افزایش دهید، این باید از طریق پروتئین مانند گوشت و غلات مصرف شود. ممکن است در سیستم گوارش خود دچار مشکلاتی شوید و نسبت به برخی غذاها حساسیت بیشتری پیدا کنید، این به این دلیل است که کودک در حال رشد است و معده شما را به سمت پایین فشار می دهد و باعث سوء هاضمه و رفلاکس اسید می شود. سعی کنید وعده های غذایی کوچکتر بخورید و بین وعده های غذایی مقدار زیادی آب بنوشید، همچنین پیاده روی بعد از غذا می تواند به هضم غذا کمک کند. اگر نسبت به غذاهایی مانند لبنیات دچار عدم تحمل شدید، سعی کنید ماهی سالمون و ساردین بخورید زیرا منبع خوبی از کلسیم هستند.

سه ماهه سوم

در اواخر بارداری، با شروع سه برابر شدن سایز کودک، با سرعت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. ممکن است متوجه شوید که خوردن مقادیر کمتر غذا به طور مداوم در طول روز و میان وعده های غذایی سالم بهترین راه برای اطمینان از ادامه داشتن یک رژیم غذایی متعادل با تمام کالری های مورد نیاز خواهد بود.

توجه دقیق به رژیم غذایی خود در دوران بارداری به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید و حتی ممکن است حالت تهوع صبحگاهی را برطرف کنید، زیرا واقعاً برای دو نفر غذا می خورید! اینجاست که یک متخصص تغذیه ماهر می تواند کمک کند. یک متخصص تغذیه می تواند با شما همکاری کند تا یک برنامه غذایی متعادل و برنامه ورزشی برای شما و کودکتان برنامه ریزی کند تا سالم و ایمن بمانید.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

RSS عکس های جدیدRSS علیرضا نیکنامRSS مسترسئوکارRSS سینماتیسدانلود فیلم های جدیدپیوندهاRSS آکادمی ایران اسکین کرRSS ایران کریر