راه های ترک خود ارضايي از نظر علمی

همه انسان ها در حقیقت تمایلات جنسی دارند که چنانچه این تمایلات را در مسیر مثبت استفاده کنند ؛ موجب سلامت جسم و روح فرد می شود. متاسفانه این روز ها اکثر جوانان به موجب دارا بودن مشکلات بیشمار ، قادر نیستند که تمایلات جنسی خود را در مسیر درست هدایت نمایند و بدین ترتیب دچار انحرافات جنسی می شوند، یکی از همین انحرافات جنسی ، خود ارضایي است.

خودارضایی که به معنی تحریک نمودن آلت بواسطه خود شخص بدون آمیزش جنسی و عموما با دست است که به تخلیه هیجان موجب می گردد. در حقیقت افرادی که خود ارضایي را تجربه می نمایند ؛ در مدت کوتاهی دارای احساس رضایت می باشند اما بعد از مدتی و با هر بار خود ارضایی ، احساس ندامت و پشیمانی می نمایند و عوارض گوناگونی برای خود به وجود می آورند.

با این حال اما روش های گوناگون بسیاری به منظور ترک خود ارضایي وجود دارد که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم .

انجام فعالیت های سرگرم کننده

ضروری است به منظور ترک خود ارضایی ، موقعی که این افکار به سراغ شما می آیند ؛ حواس خود را پرت نمایید و لحظات زندگیتان را با فعالیت های سرگرم کننده و متفاوت ، سرشار نمایید.

ورزش کردن

در اصل ورزش کردن موجب تسکین استرس ، احساس شادابی و سلامت جسم می گردد. در میان همه ورزش های مورد علاقه ، یوگا نیز جزو بهترین ورزش ها به منظور کنترل امیال جنسی می باشد .

داشتن تغذیه ای سالم

لازم به ذکر است که بهره گیری از میوه و سبزیجات موجب می گردد تا شما سالم تر زندگی نمایید و استرس را که اصلی ترین عامل خودارضایی می باشد را نداشته باشید.

انجام دادن کارهای خیرخواهانه

با هدف اینکه افکار جنسی را بتوانید از خود دور کنید ؛ لازم می باشد تا انرژی خود را صرف کمک به اهداف بشر دوستانه همچون کمک به خانواده های بی بضاعت ، درس دادن به دانش آموزان ضعیف ، جمع نمودن پول به منظور کار های خیر و یا تمیز کردن مناطق آسیب دیده بکنید.

همچنین بخوانید : راه های جلوگیری از تقلب در امتحان آنلاین

برنامه ریزی به منظور ساعات استراحت روزانه

بهتر است تا زمان های انجام خودارضایی را بدانید و در این زمان ها ذهن خود را بواسطه یک برنامه خوب و کامل منحرف نمایید . در این بین ضروری است تا برنامه شما ، بسیار انرژی بر باشد تا با انجام دادن آن سرگرم و خسته شده و دیگر انرژی ای به منظور خودارضایی برای شما باقی نماند.

در صورتی که این افکار قبل از خواب به سراغ شما می آید ؛ بر روی زمین اقدام به شنا بکنید ؛ تا آنجایی که آن چنان خسته بشوید که هیچ کاری به جز خوابیدن نتوانید انجام دهید و چنانچه هم صبح ها برای این کار وسوسه می گردید ؛ سعی نمایید تا اندکی بیشتر لباس بپوشید تا لمس بدن تان سخت تر گردد.

اقدام به حمام آب سرد

چنانچه در موقع حمام کردن تحریک می گردید و افکار جنسی به سراغ شما می آیند که باعث خود ارضایي شما می گردند ؛ به مدت طولانی در حمام نمانید و تنها از دوش آب سرد با هدف حمام کردن بهره ببرید .

محدود نمودن تنهایی خود

چنانچه اکثرا در جایی که تنها می باشید خود ارضایی انجام می دهید ؛ توصیه می گردد تا به منظور ترک کردن این کار ، تا جایی که امکان دارد ؛ در جمع باشید و در فعالیت ها و مهمانی ها بیشتر شرکت نمایید ؛ دوستان بیشتری پیدا کنید تا بدین ترتیب کمتر تنها بمانید.

در عین حال زمان های تنهایی خود درخانه و قبل از آمدن پدر و مادرتان از محل کار به پیاده روی بروید و یا نیز در یک کتابخانه درسهای خود را بخوانید. شما قادرید تا با رفتن به مکان عمومی همچون پارک ، کافی شاپ و … بروید ؛ چراکه بهتر از تنها ماندن و خودارضایی می باشد.

متوقف کردن تماشای فیلم های پورن

در اصل مشاهده کردن فیلم های پورن ، موجب خود ارضایي جوانان می گردد . در صورتی که اراده متوقف نمودن تماشای این فیلم ها را ندارید ؛ بهتر است تا کارهای زیر را انجام بدهید :

همچنین بخوانید : راه های انتقال ایدز از رابطه دهانی و مقعدی

1) نصب نمودن نرم افزار های بلوک کننده پورن

بدین ترتیب نرم افزار بلوک کننده پورن را در رایانه خود نصب نماید ؛ در نتیجه پسورد پورن بلاکر خود را دارا خواهید بود ؛ اما به منظور اینکه دارای دسترسی به پسورد نباشید ؛ قادرید تا موقع انتخاب نمودن پسورد ، درفایل تکست ، به صورت تصادفی تایپ نمایید . با هدف وارد کردن پسورد و تائیدش ، آن را کپی پیست نمایید و در گام بعد فایل تکست را حذف بکنید.

چنانچه هم به منظور انجام دادن خودارضایی همواره فیلم های پورن مشاهده می کنید ؛ کامپیوتر خود را از اتاق خود خارج نمایید و این کامپیوتر را به جایی منتقل نمایید که در معرض دید دیگران باشد.

2) حذف کردن فیلم های پورن موجود در کامپیوتر خود

چنانجه دارای اعتیاد به فیلم های پورن می باشید ؛ کمک بخواهید . با این حال اپلیکیشن های ترک اعتیاد به پورن همچون Brainbuddy  به گونه ای طراحی گشته اند که بر روی مغز شما تاثیر گذار است و شما قادرید تا فیلم های پورن را ترک بکنید.

تعیین نمودن یک سیستم پاداش

چنانچه برای چندین هفته متوالی قادر شدید تا خود ارضایی خود را ترک بکنید ؛ به منظور رفتارهای خوب خود ، پاداش هایی همچون یک گیم جدید و یا یک بستنی لحاظ کنید. نکته بسیار مهم اینجاست که مواظب باشید با همان چیزی که درحال مبارزه با آن می باشید ؛ به خودتان پاداش ندهید ؛ برای مثال پس از دو هفته به عنوان پاداش ، خود ارضایی را برای خود لحاظ نکنید.

سرسخت و صبور بودن

لازم به ذکر است که ترک اعتیاد به خود ارضایی ، محتاج پشتکار و استقامت می باشد ؛ لذا ضروری است تا در این راه صبور باشید ؛ چراکه ترک خود ارضایی به آسانی ممکن نمی باشید.

همچنین بخوانید : راه های مقابله با خشم و عصبانیت

عدم تنبیه خود

چنانچه همه مدت روز را به خود ارضایی و محکوم نمودن آن فکر نمایید و به صورت مداوم در حال محکوم نمودن احساس تان در ارتباط با خود ارضایی باشید ؛ به هیچ وجه قادر به ترک آن نخواهید بود ؛ چراکه همچنان دارید به صورت تمام وقت به آن فکر می کنید.

ناامید نشدن

با دانستن این مورد که بدانید تنها نمی باشید و اکثر 95 درصد مرد ها و نیز 89 درصد زن ها اقدام به خودارضایی می نمایند ؛ کمتر احساس خجالت خواهید نمود و به حال خود تاسف خواهید خورد و نا امید خواهید شد.

یاری گیری از دلایل اخلاقی

به منظور ترک نمودن خود ارضایي ، تنها دلایل مرتبط با به سلامتی را لحاظ نکنید ؛ چراکه خودارضایی فقط باعث نازایی ، انزال زودرس یا ناتوانی جنسی ، جنون ، نابینایی ، لکه های چشمی، تکرر ادرار نمی گردد ؛ بلکه توصیه می گردد تا به دلایل شخصی و اخلاقی این کار را ترک نمایید.

کمک خواستن

در صورتی که تمامی راه ها را به منظور ترک کردن خود ارضایی امتحان نمودید ؛ موضوع را با فرد دیگری در میان بگذارید و از او کمک بخواهید. بهتر است به منظور کمک خواستن به منظور ترک خود ارضایی ، خجالت نکشید ؛ چراکه اکثر مردم دارای همین مشکل می باشند. در این بین از پیشوای مذهبی خود و یا نیز فرد مومنی که قبلا به ترک خود ارضایی افراد دیگر کمک نموده و رازدار می باشید ؛ کمک بخواهید.

شما قادرید تا به منظور راهنمایی و ترک نمودن این مشکل ، نزد مشاوران ، روانشاسان و روانپزشکان که به منظور کمک به اعتیاد های گوناگون در افراد آموزش دیده اند ؛ درخواست کمک کنید تا تا در صورت نیاز به دارو درمانی و یا درمان رفتار ادراکی بپردازد.

همچنین بخوانید : بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان | ضد تحریم

سایر نکات به منظور ترک نمودن خود ارضایی

بهره گیری از میز و صندلی به منظور نشستن به جای نشستن بر روی تخت

فکر کردن به اینکه کسی در حال تماشا نمودن شما می باشد

روزه گرفتن و روی آوردن به دینداری و انجام دادن فریضه های دینی

گوش دادن به موزیک های غیر جنسی و غیر تحریک کننده

بیش از حد پر نبودن شکم در موقع خواب

اجتناب کردن از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان

پرهیز از شنیدن و خواندن مباحث و موضوعات جنسی و نیز حتی شوخی‏ های تحریک‏ کننده

اجتناب از خوردن مواد غذایی محرک همچون خرما ، پیاز ، تخم‏ مرغ ، گوشت سرخی ، و نیز غذاهای چرب

اقدام کردن به تخلیه مثانه پیش از خواب