روش های درمان جوش صورت

درمان جوش صورت

جوش صورت یکی از مواردی است که بسیاری از افراد در هر سنی آن را تجربه می کنند و بسیار آزار دهنده می باشد. جوش ها در اثر عوامل مختلفی به وجود می آیند؛ ولی معمولا به خاطر تغییرات هورمونی یا به خاطر بسته شدن منافذ پوست می باشد. جوش ها در هر جایی از بدن ممکن است ایجاد شوند ولی معمولا روی صورت افراد بیرون می آیند. در این مطلب می خواهیم به معرفی و بررسی روش های طبیعی بسیار موثر و سریع برای درمان جوش صورت بپردازیم. با مایا همراه باشید:

روش های درمان جوش صورت

روش های مختلفی برای درمان جوش وجود دارد که بسیاری از آنها شیمیایی می باشند و افراد می دانند که این روش ها پوست را حساس می کنند؛ در نتیجه به روش های طبیعی و خانگی برای درمان جوش صورت روی می آورند که در ادامه با بهترین آنها آشنا می شویم.

استفاده از یخ

ابتدا باید بدانید که این روش برای جوشی مناسب می باشد که هنوز به طور کامل عفونی نشده است. یخ باعث می شود که التهاب کاهش پیدا کند و همچنین باعث منقبض شدن غدد چربی می شود و باعث می شود که چربی اضافه و میکروب های آن بخش پوست بیرون روند و از ایجاد جوش جلوگیری می کند.

شما برای استفاده از این روش باید تکه ای یخ را داخل تکه ای پارچه قرار دهید و روی بخشی از پوست که در حال جوش زدن است به مدت چند ثانیه نگه دارید و بعد بردارید. بعد از چند دقیقه دوبار این کار را تکرار کنید.

استفاده از عسل برای درمان جوش صورت

همانطور که میدانید عسل دارای خواص درمانی بسیار زیادی می باشد و همچنین دارای خواص ضدعفونی کننده است. عسل باعث از بین رفتن عوامل میکروبی در اطراف غدد چربی می شود. شما برای استفاده از عسل می توانید به راحتی عسل را روی پوست و جای جوش های خود بمالید و بگذارید که به مدت سی دقیقه روی پوست شما بماند و بعد از سی دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید.

استفاده از عسل و دارچین

یکی دیگر از روش های درمان جوش صورت استفاده از عسل و دارچین است. عسل و دارچین به مبارزه با باکتری ها می پردازند و همچنین باعث کاهش التهاب می شوند که این دو از عوامل اصلی ایجاد جوش هستند.

شما باید دو قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذاخوری دارچین را با یکدیگر ترکیب کنید تا به شکل خمیر در بیاید. بعد صورت خود را کامل بشویید تا تمیز شود و این مخلوط خمیری شکل را روی آن بکشید و به مدت ده الی پانزده دقیقه صبر کنید و بعد دوباره صورت خود را بشویید.

 

استفاده از آبلیموی تازه

یکی از راه های بسیار موثر برای درمان جوش صورت استفاده از آبلیموی تازه است. آبلیمو یک ماده میکروب کش است و باعث کشته شدن میکروب هایی که باعث ایجاد جوش می شوند؛ می شود. یکی دیگر از خاصیت های آبلیمو خاصیت جمع کنندگی است که باعث می شود چربی هایی که تجمع یافته اند بیرون رانده شوند. شما می توانید قبل از خوابیدن با استفاد از یک گوش پاک کن یا تکه ای پنبه آبلیمو را روی جوش خود بمالید.

بخور صورت

بخور صورت یکی از کارهایی است که در درمان سریع جوش بسیار موثر است و شما نباید فراموش کنید. بخور صورت باعث باز شدن منافذ پوست می شود و بعد از باز شدن منافذ پوست باعث بیرون ریختن مواد زاید آن می شود که برای پوست های جوش دار بسیار تاثیر گذار می باشد.

شما می توانید یک ظرف بزرگ آب داغ بردارید و صورت خود را در نزدیکی آن قرار دهید به طور که بخار آب به پوست صورت شما برسد. به هیچ عنوان پوست صورت خود را در تماس با آب داغ قرار ندهید؛ زیرا باعث سوختگی صورت می شود. این کار را به مدت سی دقیقه انجام دهید و بعد به پوست صورتتان مرطوب کننده بمالید.

روغن درخت چای

یکی روش های درمان جوش صورت که بسیار حیرت انگیز می باشد؛ استفاده از روغن درخت چای می باشد. این روغن دارای خاصیت ضد باکتری است و باعث از بین رفتن میکروب های پوست می شود. همچنین این روغن دارای خواص تسکین بخش می باشد که باعث کاهش قرمزی جوش ها می شود. شما می توانید تکه ای پنبه بردارید و درون روغن درخت چای بزنید و روی جوش صورت خود بکشید و بعد از 15 الی 20 دقیقه صورت خود را بشویید.

استفاده از سیر

همانطور که میدانید سیر دارای خواص بسیار زیادی می باشد.  سیر ماده ای ضد ویروس، ضد قارچ و همچنین ضد سرطان می باشد و برای درمان سریع جوش بسیار مناسب است. در سیر سولفور وجود دارد که باعث سریع شدن فرایند درمان جوش صورت می شود.

شما باید یک حبه سیر را دو قسمت تقسیم کنید و روی جوش صورت خود بمالید. بعد از گذشت پنج دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین یکی از روش های خانگی برای درمان جوش صورت می باشد که باعث لایه برداری پوست و همچنین باز کردن راه تخلیه چربی و سلول های مرده پوست می شود. همچنین ناگفته نماند که جوش شیرین باعث درمان التهاب پوست می شود.

شما باید جوش شیرین را با مقداری آب و آبلیمو مخلوط کنید تا به شکل خمیر شود. پوست صورت خود را به خوبی بشویید و در حالی که پوست شما نم دار است؛ خمیر را روی محل های جوش صورت بمالید. صبر کنید تا خمیر روی پوست شما خشک شود. صورت خود را با آب گرم بشویید و این فرایند را دو بار در روز تکرار کنید.

 

نتیجه گیری

جوش صورت یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد درگیر آن هستند و به دنبال درمان آن هستند. روش های بسیار زیادی برای درمان جوش وجود دارد که روش ها شیمیایی باعث حساس شدن پوست می شود و به همین خاطر بسیار از افراد به خصوص زن ها به روش های طبیعی روی آورده اند. در این مطلب به 8 روش طبیعی و خانگی برای درمان جوش صورت پرداخته شد که شما می توانید از این روش ها برای درمان سریع استفاده کنید.

https://mayaskincare.ir/boil-removal/

 

.