همه چیز در مورد تور قشم گردی

جزیره زیبای قشم یکی از جزایر بزرگ خلیج فارس است و با جاذبه‌های تفریحی فوق‌العاده منحصر به فردی که دارد و همچنین وجود سواحل بکر و طبیعت سرسبز در این جزیره، هر ساله گردشگران زیادی را از سرتا سر دنیا به سمت خود می‌کشاند. اگر می‌خواهید سفری لذت بخش و همراه با آرامش را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم حتما از طریق تور قشم گردی به این شهر بندری بروید و خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مکان‌های دیدنی قشم بیشتر آشنا کنیم؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر در سپنجا همراه ما باشید.

برای اجاره سوئیت در قشم روی لینک کلیک کنید.

تور قشم گردی

تور قشم گردی سال‌هاست که برای بازدید افراد مختلف از هر جای دنیا به این شهر زیبا پدید آمده است. این شهر توریستی با مراکز خرید بزرگ و مناظر باشکوه و حتی جاذبه‌های دیدنی بسیاری که دارد، چشم هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. امکانات رفاهی، مجتمع‌های تفریحی بسیاری نیز برای گردشگران فراهم آمده است.

این جزیره تنها با ۱۴۹۰ کیلومتر مساحت توانسته خیلی از زیبایی‌های کشور را به خود اختصاص دهد که هیچ جای دیگری نمی‌توانید مانند آن را ببینید. فاصله قشم تا بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر است که برای رفت و آمد بین این دو شهر از لنج‌های بزرگ استفاده می‌کنند. این لنج‌ها نه تنها مناسب افراد  هستند بلکه قادر به حمل خودروهای مختلف نیز هستند.

جزیره قشم سه شهر را در خود جای داده است که شامل شهر درگهان، شهر سوزا و قشم است. سه جزیره به نام‌های هرمز،لارک و هنگام نیز در اطراف آن وجود دارند که هر کدام شگفتی‌های خاص خود را دارند. جمعیت ساکنین جزیره قشم به ۱۴۹ هزار نفر می‌رسد.

بهترین زمان تور قشم چه زمانی است؟

تور قشم گردی در هر زمان که شما قصد مسافرت به جزیره قشم را داشته باشد آماده است. اما در نظر داشته باشید که این جزیره در یک منطقه گرمسیری واقع شده است و خیلی از افراد  در فصل‌های گرم سال با وجود گرمای شدید و رطوبت بالا راهی چنین سفری نمی‌شوند؛ به همین دلیل خیلی از هتل‌ها و پروازها در این فصل نسبت به فصل‌های دیگر ارزان‌تر و با تخفیفات ویژه‌ای همراه است.

پاییز و زمستان بهترین فصل‌های سفر به جزیره قشم است و در این فصول سرد سال نیازی به لباس گرم نخواهید داشت؛ بلکه باید لباس‌های تابستانه همراه خود ببرید. شمار زیادی از گردشگرانی را در ایام تعطیلات نوروز خواهید دید که برای مسافرت و خوش‌گذرانی به این جزیره پر رمز و راز سفر کرده‌اند.

آداب و مذهب مردم قشم

مردم خونگرم و مهمان نواز قشم بسیار گشاده‌رو و مهربان هستند. در شهر قشم زبان‌ها و گویش‌های متنوعی وجود دارد؛ یکی از این گویش‌ها، گویش قشمی به زبان فارسی اصیل است که به دوره ساسانیان و یا قرون وسطی برمی‌گردد.

با تور قشم گردی می‌توانید ببینید که مردم قشم به سبک سنتی خود لباس می‌پوشند و خانم‌ها به دلیل گرمای این منطقه از لباس‌های نازک و خنک مثل کندور استفاده می‌کنند. کندور شلوارهای گشاد و نازکی هستند که پارچه آنها با پارچه‌های زینتی تزئین شده است و در کنار آن از ماسک‌های بورگه که رنگ سیاه آن برای دختران مجرد و رنگ‌های روشن آن نیز مثل نارنجی برای متأهلین به کار می‌رود، استفاده می‌کنند.

برخی از خانم‌ها نیز چادرهایی با طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت به سر می‌کنند. البته ماسک‌هایی قدیمی هم برای فریب متجاوزان با سبیل و ابروهای پرپشت وجود دارد که زنان در قدیم با این ماسک‌ها از دست متجاوزان در امان می‌ماندند؛ اما امروزه بیشتر به خاطر محافظت از پوستشان در برابر آفتاب استفاده می‌کنند.

زنان این جزیره از صدف‌ها و مرجان‌ها برای خود زیورآلاتی مثل گردنبند و گوشواره درست می‌کنند و مانند زنان هندی با حنا روی دستان خود طرح‌های فوق‌العاده خاصی را می‌کشند.

یکی از صنایع دستی جزیره قشم، ساخت کشتی و قایق است که تبحر فراوانی در این حیطه دارند. شما می‌توانید در امتداد سواحل شمالی این جزیره مراحل ساخت کشتی را توسط کشتی‌سازان مشاهده کنید.

جشن‌ها و مراسمات مردم قشم با آداب و رسومات خاصی همراه است. برخی از جشن‌ها عبارت‌اند از: جشن زنبیل گردانی، جشن نوروز صیاد، جشن نخل و بسیاری از جشن‌ها و مراسمات دیگر در این جزیره برگزار می‌شود.

انواع تورهای قشم گردی

تورهای قشم گردی کاملا متفاوت‌اند؛ نیم روزه، یک روزه و حتی چند روزه هستند و بستگی دارد که شما چه مدت زمانی را می‌خواهید در این جزیره به خوش‌گذرانی و تفریح بپردازید.

  •       تور یک روزه قشم، از ساعت ۸ صبح تا ۴ و ۶ بعدظهر با هزینه‌ای حدود ۲۷۰ هزار تومان برای هر فرد است.
  •       برای دیدن از بخش جنوبی جزیره قشم که شامل دره ستاره‌ها، جزایر ناز، غار خربس است به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان هزینه دارد.
  •       تور جزیره هنگام برای هر فرد ۱۷۰ هزار تومان خواهد بود (البته همراه با قایق سواری در جزیره).
  •       برای دیدن از جاذبه‌های سمت غرب قشم که شامل چاهکوه، لافت و دره تندیس است برای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

منبع: https://sepanja.com/blog/%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%82%d8%b4%d9%85-%da%af%d8%b1%d8%af%db%8c/