قیمت تسمه ترانس ، خرید و فروش ترانسی از تهران

در ابتدا باید متذکر شویم که جهت استعلام قیمت تسمه ترانس، طریقه سفارش خرید و اطلاع از مشخصات فنی این محصول پرطرفدار صنعتی می توانید با مراجعه به سایت پرگاس فلز از طریق شماره های تماس سوًالات خود را مطرح کنید.

تسمه ترانس چیست؟

بطور چکیده و خلاصه می توانیم بگوییم فولاد های به شکل مکعبی با لبه های صاف و سیقلی تسمه ترانس گفته می شود.

انواع تسمه :

بطور کلی می توان گفت ما ۴ نوع تسمه داریم که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

تسمه فابریک :

نوعی تسمه از کارخانه های بزرگ تولید کننده با کیفیت بالای مواد اولیه که منجر به خروجی محصول صاف و دقیق ۶متری با متریال عالی به بازار عرضه می شود.

پس از تفکیک آهن قراضه و ذوب مواد داخل قالب ریخته می شود و تبدیل به شاخه های به طول ۶متر و ابعاد عرض و ضخامت مختلف تولید می شود.

تسمه نوردی :

بدلیل قیمت پایین تر طرفدار بسیاری دارد، این نوع متفرقه شناخته می شود و برای مصارف معمولی و غیر حساس به کار می رود.

شمش وارد شده داخل دستگاه سرخ شده و تا به درجه ی ذوب بالا می رود.

در این مرحله بصورت رفت و برگشت از ضخامت شمش کاسته و به طول آن اضافه می گردد.

تسمه ماشینکاری :

به سایز دلخواه از ورق به طول ۶متر برش می‌خورد، از ورق کارخانه های مختلف از جمله گیلان و مبارکه تولید می شود.

معمولا از ورق های با ضخامت ۳میلیمتر الی ۲۰میلیمتر برش می‌خورد.

چهارپهلو ترانس :

چهارپهلو فولادی ترانس شده مقطعی صاف و ابعاد مربعی شکل است که بر حسب ضخامت عرض کاربرد های مختلفی دارد.

چهار پهلو در سه نوع نوردی، فابریک و ترانسی عرضه می شود. که نمونه نوردی و فابریک این محصول تلرانس بیشتری دارد و کاملا سیقلی نمی باشد.

از چهارپهلو نورد شده و فابریک در مواردی همچون تولید یراق آلات و پیچ، تولید قطعات دستگاه و محصول، صنایع تراشکاری، ساخت قالب های فلزی و … استفاده می شود.

چهارپهلو ترانسی نیز همانند تسمه ترانسی، سطحی سیقلی و دقت بالایی دارد.

تلرانس چهارپهلو ترانس شده به دلیل فرآیند تولید به حداقل می رسد.

چهارپهلو ترانسی در صنعت تولید همچون صنایع قفل سازی و مواردی که نیاز به دقت بالایی دارند، کاربرد بسیاری دارد.

قیمت تسمه ترانس :

برای قیمت گذاری محصولات ترانسی تسمه عواملی را باید در نظر داشته باشیم.

به علت این که تولید کننده های بسیار زیادی برای تولید این محصول در بازار وجود دارند، قیمت های متفاوتی را نیز برای ارائه این محصول مشاهده خواهید کرد.

قیمت تسمه ترانس به مسائلی همانند کیفیت ساخت تسمه، گرید مواد اولیه ، برند شمش یا سازنده این محصول ، قیمت لحظه ای ارز و مواد ، قیمت جهانی محصول مشابه ، نوسان های اقتصادی بازار ، سایز و ابعاد محصول ، میزان تورم سالیانه و حتی ماهانه وضعیت اقتصادی کشور، قیمت مصوبه تعیین شده به واسطه ی کارخانه تولید کننده می توان اشاره کرد.

همچنین هر نوع افزایش قیمت در هزینه‌ها و افزایش قیمت در مواد اولیه برای تولید تسمه باعث بروز نوسان قیمت در سازنده این محصول در بازارهای داخلی و حتی جهانی تسمه ترانس  می شود.

به این دلایل در زمان خرید محصولات ترانسی و حتی تسمه ها و یا فولادهای موجود در بازار به این شرایط اعلام شده بایستی دقت داشته باشید.

تا بتوانید این محصول را در زمانی تهیه کنید که بهترین شرایط ممکن از لحاظ قیمتی را داشته باشد.

خرید تسمه ترانس :

جهت خرید تسمه ترانسی و محصولات فولادی مشابه آن بهتر است ابتدا با مشاوران و کارشناسان مجرب و فنی در این زمینه مشورت کنید.

بعد از این که با کمک مشاوره گرفتن از آن ها اطلاعات مفید و کافی را به دست آوردید می توانید با خیال راحت اقدام به خرید این محصول کنید.

چرا که با این کار می توانید از درست بودن انتخاب خود حتی زمان خرید محصولات فولادی اطمینان حاصل فرمایید.

همچنین بهتر است درباره خرید تسمه ترانس دقت لازم را خرج دهید و قبل از خرید به خوبی درباره آن اطلاعات کافی در مورد سایز، طول شاخه ، جنس فولاد، و دیگر موارد فنی را به دست آورید تا بتوانید بهترین محصول متناسب با نیاز بازار خودتان را با کیفیت استاندارد و عالی تهیه کنید.

تسمه سنگ خورده :

برخی از همکاران و تولید کنندگان صنعتی، تسمه ترانس را با نام تسمه سنگ خورده می شناسند.

که این عبارت برای محصولات موجود در بازار درست نمی باشد.

منظور از سنگ خورده صیقلی بودن، لب تیز بودن و صاف و بدون موج بودن محصول می باشد، اما عبارت سنگ خورده یعنی سطح روی فولاد پس از رسیدن به مرحله ی صیقلی ، با اسفاده از سنگ سنترلس سطح براق و سفیدی پیدا می کند.

برای خرید تسمه ترانس و محصولات شبیه به آن بهتر است ابتدا با مشاوران و کارشناسان با تجربه و فنی در این حیطه مشورت کنید و بعد از این که با کمک آن ها اطلاعات مفید و کافی را به دست آوردید می توانید با خیال راحت اقدام به خرید این محصول کنید چرا که با این کار می توانید از درست بودن انتخاب خود اطمینان داشته باشید.

همچنین بهتر است درباره خرید تسمه ترانس دقت لازم را خرج دهید و قبل از خرید به خوبی درباره آن اطلاعات کافی به دست آورید تا بتوانید بهترین محصول بازار را با کیفیت استاندارد تهیه فرمایید.

انواع تسمه ترانس از نظر جنس :

می توان گفت با اکثر فولادهای موجود در بازار که سختی بسیار زیادی ندارند می شود تولید کرد. به برخی از این محصولات اشاره خواهیم کرد.

تسمه st52 :

تسمه فولادی ST52 از تسمه های ساختاری و زیربنایی می باشد و در بخش های وسیعی از صنایع مختلف به کار گرفته می شود.

تسمه ST52 با داشتن مقدار قابل توجه عناصر سیلیسیم و منگنز نسبت به تسمه های ST37 و ST44 از خواص مقاومت در برابر پیچش و خمش، تحمل وزن و خاصیت ارتجاعی بیشتری برخوردار می باشد.

این تسمه ی فولادی معمولاً در ضخامت های کمتر از ۴۰ میلیمتر، دارای تاب ارتجاعی حدود ۳۵۰ و توان کششی می باشد، همچنین کمینه ۴۹۰ و بیشینه ۶۸۰ نیوتن بر میلی متر مربع است.

از تسمه ST52 برای ساخت ریل ها، همچنین شاسی ماشین آلات سنگین ، دیواره ی قطعات صنعتی در تولیدی ها و موارد مشابه استفاده می شود.

از دیگر کاربرد های این محصول می توان به تولید تسمه ترانس نیز اشاره کرد.

تسمهck45 چیست؟

تسمه ی فولادی CK45 همانند دیگر تسمه های موجود در بازار سطح مقطع مستطیلی دارد.

قیمت تسمه سیکا۴۵ برحسب کیلوگرم در بازار اعلام می شود.

به دلیل مقاومت و دوام بالاتر این محصول، نسبت به تسمه‌های آهنی و معمولی قیمت بیشتری دارد.

تسمه CK45 نسبت به تسمه های دیگر آلیاژی از فولادهای کم‌ کربن با عناصر آلیاژی کمتر و مطابق با استانداردهای آلمانی و آمریکایی تولید می‌شود.

به ترتیب استاندارد آلمان با نام‌ 1.1191 و استاندارد آمریکا با نام 1045 شناخته می شوند.

از لحاظ شیمیایی این جنس فولاد شامل 45 درصد کربن و 25 درصد سیلیسیم و 65 درصد منگنز می باشد.

تسمه‌های سیکا۴۵ در انواع مختلفی در بازار بصورت آماده موجود می باشد.

ازجمله تسمه‌های فولادی نورد گرم، تسمه‌های ماشین‌کاری سیکا، تسمه‌های فابریک، تسمه‌های گالوانیزه و تسمه‌های فولادی استنلس استیل.

تسمه های ck45 را نیز همانند دیگر تسمه های نام برده شده در مقاله می‌توان بصورت ترانس تولید کرد.

تسمه آهنی st37 :

بیشترین تسمه ترانسی از جنس آهن می باشد، تسمه آهنی ST-37 محصولات فولادی مسطح هستند که به روش های مختلفی تولید می‌شوند.

همچنین می توان گفت از حرارت دادن محصول نیمه‌ مستطیلی تا دمایی که بر اساس استانداردهای لازم برای تولید تعیین می‌شود به دست می‌آیند.

تسمه های تولید شده به روش نورد به صورت رول پیچیده می شوند. از آن جایی که فولاد های مورد استفاده برای کاربرد فولاد ملایم بالاتر از دمای تبلور مجدد هستند، می توان اندازه های سفارشی و بزرگتر از حد معمول تولید کرد.

علاوه بر آن ، از آنجایی که در هنگام خنک شدن تسمه کمی جمع می شود ، به دلیل روش تولید به این سبک کنترل شکل آن در مقایسه با ورق های معمولی کمی دشوارتر است.

تسمه آهنی ST-37 چیست؟

تسمه آهنی ST-37 از محصولات ورق فولادی است که به روش نورد گرم تولید می شود. یکی از پر تقاضاترین محصولات فولادی برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان قطعات صنعتی در کشور ما و جهان است که هر سال بر میزان تولید و مصرف آن افزوده می شود. و به نسبت مصرف این محصول تولیدات آن نیز به نسبت بیشتر می شود.

اندازه ورق های فولادی ST-37 برای تولید تسمه ترانس معمولاً بین 150 و 200 در 6000 میلی متر است.

همچنین در صورت درخواست در سایزهای مختلف بصورت برش خورده قابل تولید می باشد.

ویژگی های آن چیست؟

تسمه آهنی ST-37 توسط فرآیند ریخته گری ورق های سیاه تولید می شود ، استحکام این تسمه بالا است، دارای وزنه های فولادی ملایم است که شکل گیری آن آسان است و توانایی جوشکاری بالایی دارد. همچنین به دلیل نرم بودن جنس برای تولید تسمه ترانس هم مناسب می باشد.

تسمه mo40 :

تسمه MO40 ، یکی از فولاد های حرارت پذیر است که در دسته فولادهای کروم دار قرار می گیرد.

با اضافه کردن عنصر مولیبدن ، مقاومت به ضربه آن افزایش پیدا می کند و حضور عنصر نیکل موجب کاهش شکنندگی فولادهای کروم دار می گردد. و تسمه امو۴۰ در بازارآهن و فولاد داخلی با نام تسمه 7225 شناخته می شود.

برای تولید تسمه ترانس از این جنس نیز می توان استفاده کرد، اما معمولاً برای تولید تسمه ترانسی از جنس فولاد امو۴۰ بصورت سفارش مشتری می باشد.

تسمه MO40 اسفراین ضخامت بالا:

یکی از فولادهای سختی پذیر می باشد، سخت کاری تسمه امو ۴۰ اسفراین در دمای حدود 830 الی 870 درجه سانتی گراد است.

در معرفی تسمه 4140 اسفراین ابعاد ۴۰×۴۰ سانت ، سختی و توان کششی بالا، مقاومت به حرارت و سایش را می توان نام برد.

از دیگر مشخصات تسمه mo40 اسفراین، سطح مقطع مربعی بوده که به فولاد چهارپهلو MO40 نیز نامیده می شود.

استاندارد تسمه MO40 اسفراین

تسمه 7225 نام برگرفته از استاندارد DIN آلمان و با نام تسمه 1.7225 می باشد. همچنین این تسمه بر اساس استاندارد SAE آمریکا، به تسمه 4140 نیز شهرت دارد.

تسمه ترانس یا تسمه کششی؟

این نوع تسمه همانند فرآیند تولید میلگرد کششی بصورت کشش و رد شدن از داخل قالب سایز شده و آماده می شود، همانطور که در میلگرد کششی هرچه از ضخامت میلگرد کم می شود به طول آن اضافه می شود، در تسمه ترانس هم با کشش محصول و کم شدن سایز دور تسمه طول شاخه ها بلندتر می شوند.

کارخانه تسمه ترانس :

برای تولید تسمه و چهارپهلو ترانسی کارخانه های متعددی وجود دارد، که کیفیت مواد اولیه و سایزهای تولیدی هرکدام متفاوت است.

از کارخانه های تولید تسمه ترانس ، پرگاس فلز ، تسمه ترانس ترک و تسمه مبارکه اصفهان می توان نام برد. همینطور میلگرد ترانس از محصولات اصلی این فروشگاه می باشد.

 

Www.pergasfelez.com