6 ترفند مخفی واتساپ

واتس‌اپ محبوب‌ترین برنامه پیام‌رسانی فوری در جهان است که جریان ثابتی از به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند، فهرست بلندبالایی از ویژگی‌ها را ارائه می‌کند و طیف وسیعی از دستگاه‌ها را پشتیبانی می‌کند. جای تعجب نیست که چرا بیش از یک میلیارد کاربر دارد، اگرچه تغییرات حریم خصوصی در سال گذشته بسیاری از مردم را به سمت گزینه های جایگزین سوق داده است. با این وجود، در اینجا چند ترفند ضروری واتس اپ وجود دارد که باید از آنها برای استفاده حداکثری از این پلتفرم استفاده کنید.

نحوه ایجاد متن پررنگ، ایتالیک یا خط خطی

اکنون سال‌هاست که وجود دارد، اما تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از مردم از این ترفند ساده واتس‌اپ اطلاعی ندارند.

به سادگی یک ستاره (*) در ابتدا و انتهای کلمه یا جمله مورد نظر قرار دهید و می توانید آن را پررنگ کنید. بنابراین اگر می‌خواهید کلمه «بیسکویت» را پررنگ کنید، باید *بیسکویت* را تایپ کنید. همین امر در مورد حروف کج نیز صدق می کند، فقط با یک زیرخط (_) در دو طرف متن مورد نظر. برای ضربه زدن به متن، باید یک tilde (~) به ابتدا و انتهای متن مورد نظر اضافه کنید. همچنین گزینه ای برای ایجاد متن تک فضایی با افزودن سه لهجه قبر (`) به دو طرف متن وجود دارد.

آیا راه آسان تری برای انجام همه این کارها می خواهید؟ سپس کلمه یا متن مورد نظر را برجسته کنید، روی بیشتر ضربه بزنید و از بین پررنگ، مورب، خط خطی یا تک فاصله انتخاب کنید.

در پاسخ خود پیامی را نقل قول کنید

چه سرعت ارسال پیامک شما خیلی سریع باشد یا یک چت گروهی دائماً پیام‌های جدیدی را مشاهده کند، نقل قول یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت زمینه است.

برای نقل قول از شخصی، روی یک پیام فشار دهید و روی نماد پیکان در کنار نماد ستاره ضربه بزنید تا آن را به قسمت متنی برای نقل قول پیوست کنید (همانطور که در بالا مشاهده می شود). از طرف دیگر، می‌توانید روی پیام مورد نظر به سمت راست بکشید و در بالای فیلد نوشتاری ظاهر می‌شود و آماده نقل قول است.

توقف دانلود خودکار از طریق داده تلفن همراه

یکی از ترفندهای مورد علاقه ما در واتس اپ می تواند به شما در صرفه جویی در داده های تلفن همراه گران بها کمک کند. چند راه برای ذخیره داده ها در واتس اپ در حالی که همچنان اعلان ها و پیام ها را دریافت می کنید وجود دارد. ابتدا، توانایی برنامه برای دانلود رسانه روی داده تلفن همراه را غیرفعال کنید. این کار از طریق Settings > Storage and data انجام می شود و سپس به قسمت Media-download خودکار بروید

از این بخش، می‌توانید انتخاب کنید وقتی از داده تلفن همراه، Wi-Fi یا رومینگ استفاده می‌کنید، چه چیزی دانلود شود. به عنوان مثال، می توانید آن را طوری تنظیم کنید که فقط فایل های صوتی و یادداشت های صوتی از طریق داده های تلفن همراه ارسال شوند. به‌ویژه ویدیوها، داده‌های بزرگی هستند، بنابراین توصیه می‌کنیم این را برای داده‌های تلفن همراه بدون علامت بگذارید، مگر اینکه سقف قابل توجهی داشته باشید.

گزارش های چت را برای خود (یا شخص دیگری) ایمیل کنید

واتس‌اپ قبلاً به شما امکان می‌دهد از تاریخچه چت خود در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید، اما اگر بخواهید گزارش چت خاصی را برای شخصی ارسال کنید یا شاید به رسید نیاز داشته باشید، چه؟ همیشه می توانید گزارش چت را از طریق واتس اپ ایمیل کنید.

برای انجام این کار، باید به Settings > Chats > Chat history بروید، سپس روی Export chat ضربه بزنید. از اینجا، منوی چت شما ظاهر می شود و به شما امکان می دهد تاریخچه چت مخاطب یا گروه خاصی را انتخاب کنید.

هنگامی که چت مورد نظر را انتخاب کردید، واتس اپ از شما می پرسد که آیا می خواهید رسانه را اضافه کنید یا فقط متن و ایموجی ارسال کنید. انتخاب گزینه دوم برای کنترل اندازه نهایی فایل توصیه می شود. هنگامی که تصمیم خود را گرفتید، می توانید نحوه ارسال فایل را انتخاب کنید. اگر ایمیل را انتخاب کنید، گزارش چت (در قالب سبک txt.) به طور خودکار در یک پیام پیش نویس جدید پیوست می شود.

نحوه تایید دو مرحله ای واتساپ

به‌طور پیش‌فرض، واتس‌اپ هنگام تعویض دستگاه، شماره شما و یک پین یکبار مصرف را درخواست می‌کند. با این حال، فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای به این معنی است که افراد مبتذل نمی‌توانند از دسترسی به حساب شما در تلفن جدید دوری کنند، حتی اگر سیم کارت شما را داشته باشند.

برای فعال کردن این، باید به تنظیمات > حساب > تأیید دو مرحله ای بروید. از اینجا، از شما خواسته می شود که برای هر زمان که واتساپ را به تلفن جدیدی اضافه می کنید، یک پین شش رقمی ایجاد کنید. اگر پین خود را فراموش کردید، آدرس ایمیل خود را نیز اضافه خواهید کرد.

اطلاعات بیشتر در مورد امنیت: بهترین برنامه های احراز هویت دو مرحله ای در اندروید

یک نظارت نسبتاً گسترده این است که هنگام غیرفعال کردن تأیید دو مرحله‌ای از دستگاه اصلی، نیازی به وارد کردن پین نیست. با این حال، به طور دوره‌ای این پین را درخواست می‌کند، اما به این معنی است که شخصی می‌تواند گوشی شما را بکشد و به راحتی تأیید دو مرحله‌ای را غیرفعال کند.

مخاطبی را به صفحه اصلی خود اضافه کنید

واتس اپ همچنین به شما امکان می دهد مخاطبین را به صفحه اصلی خود اضافه کنید – ایده آل برای افراد مهم و سایر افرادی که اغلب با آنها تماس گرفته می شود.

برای افزودن یک چت به صفحه اصلی تلفن خود، مخاطب یا گروه مورد نظر را باز کنید، سپس روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. از اینجا به More > Add shortcut بروید. سپس به سادگی روی افزودن خودکار ضربه بزنید یا نماد را نگه دارید تا آن را در صفحه اصلی خود قرار دهید.

مطالب مرتبط:

چگونه استوری اینستاگرام را ذخیره کنیم؟

اموزش دانلود ویدیو از یوتیوب به 5 روش بدون دردسر با استفاده از سایت

اموزش ساخت گروه یا کانال در اپلیکیشن شاد

چگونه در واتساپ گروه بسازیم؟

کلام اخر:

ما در مطلب به صورت کامل و دقیق به بررسی تمامی ترفند های برنامه کاربردی و شاخص واتساپ پرداختیم تا شما با مطالعه این مطلب به استفاده از این ترفند های جذاب و کاربری بپردازید.- نودی