نحوه درست کردن ایمیل (Email) با گوشی

می توان گفت امروزه در دنیای دیجیتال تمامی برنامه ها نیاز به یک ایمیل دارند پس برای همین تمامی کاربران دنیای دیجیتال نیاز به یک ایمیل دارند. یکی از بهترین سرویس های ارائه دهنده ایمیل در دنیا جیمیل (gmail) نام دارد بیش از 1.8 میلیارد کاربر دارد. جالب تر از آن هم این است که بیش از 75 درصد کاربران جیمیل حساب های خود را در گوشی استفاده می کنند. ایجاد ایمیل با تلفن همراه یکی از مطالبی است که باید تمامی کاربران دنیای دیجیتال به آن تسلط داشته باشند. به همین دلیل در این مقاله نحوه درست کردن ایمیل با گوشی برای شما آموزش خواهیم داد.

 

گام به گام ساخت ایمیل با گوشی

برای ساختن ایمیل در گوشی ها (سامسونگ و شیاومی و … که از گوگل پشتیبانی می گیرند.) مراحل زیر باید به صورت گام به گام انجام دهید.

ابتدا به قسمت تنظیمات (setting) بروید. سپس به قسمت حساب و همگام سازی بروید. در قسمت پایین صفحه اضافه کردن حساب (Add account) را زده و گوگل (Google) را انتخاب کنید.

حال اگر گذر واژه ای برای تلفن همراهتان را دارید بزنید. اگر از قبل حساب داشته باشید قسمت ورود (Sign in) برای شما باز خواهد شد. در این قسمت در پایین صفحه ایجاد حساب جدید (Create account) و برای من (For myself) را بزنید.

باز کردن یک حساب برای گوگل (Create a Google Account)

حال برای شما دو پنجره باز خواهد شد. در قسمت بالایی نام (First name) و در قسمت پایینی نام خانوادگی (last name) خود را نوشته و در قسمت پایین بعدی (next) را بزنید.

اطلاعات اولیه (Basic information)

حال از شما اطلاعات اولیه (Basic information) را برای ثبت در گوگل می خواهد که همان وارد کردن سن و جنسیت است. در این قسمت شما سن خود را به میلادی وارد خواهید کرد.

آدرس یا شناسه جیمیل خود خود را انتخاب کنید (Choose your Gmail address)

در این مرحله نسبت به نام و خانوادگی خود گوگل به عنوان مثال برای شما چند شناسه یا همان آیدی پیشنهاد می دهد. پایین ترین گزینه در این قسمت ایجاد آدرس به خواسته خود  است (Create your own address ) اگر این گزینه را بزنید یک پنجره دیگر برایتان باز می شود که می توانید در آنجا از حروف و اعداد و علامت ها استفاده کنید. دکمه بعدی را بزنید و به صفحه بعدی وارد شوید.

ساختن یک گذرواژه سخت (Create a storng password)

در این صفحه گوگل از شما یک گذرواژه (Password)  می خواهد. بهتر است گذرواژه ای بدهید که از یادتان نرود. دکمه بعدی را زده و به صفحه بعدی بروید.

اضافه کردن شماره تلفن به حساب (Add phone number to account)

در این قسمت گوگل از شما یک شماره تلفن می خواهد که اختیاری است یعنی می توانید با زدن دکمه رد شوید (Skip) و از آن قسمت رد شوید. حال اگر می خواهید شماره تلفنی بدهید کنار پنجره ای که برایتان باز شد پرچم یک کشور خواهد آمد. روی آن زده و پرچم ایران را بیابید.

در این قسمت از وارد کردن شماره دو راه وجود دارد که راه اول در کنار پرچم ایران یک عدد +98  خواهد آمد. در این راه شما عدد صفر را از اول شمارتان حذف و بقیه را وارد کنید در راه بعدی هم هیچ عددی در پرچم نخواهد بود و می توانید به صفر شماره خود را وارد کرده و دکمه بعدی را بزنید.

ما به شما توصیه می کنیم حتما شماره موبایل خود را وارد کنید زیرا زمانی که رمز ایمیل خود را فراموش می کنید این کار به شما کمک می کند که به راحتی ایمیل خود را بازیابی کنید.

اطلاعات حساب خودرا برسی کنید(Review your account info)

شما برای وارد شدن به حساب ایمیلتان از اطلاعات داده شده استفاده می کنید. شناسه و شماره موبایل خود را بررسی کرده و دکمه بعدی را بزنید.

حریم خصوصی و شرایط (Privacy and Terms)

در صفحه جدید حریم خصوصی و شرایط گوگل نوشته شده است. نباید از چارچوب این قوانین خارج شد. آنهارا خوانده و در پایین صفحه قبول دارم (I agree) را بزنید.

حساب جدید شما با آدرس و رمزی که خودتان وارد کردید باز شد.

شما می توانید از حساب جدیدتان در پوشه گوگل  (Google) و نماد جیمیل (Gmail) استفاده نمایید.

راهنمای تصویری نحوه درست کردن ایمیل (Email) با گوشی

کلام آخر

امیدواریم مطالب به حد کافی آموزنده بوده، ساخت ایمیل در گوشی های متفاوت مانند سامسونگ، شیاومی، هوآوی و … مانند هم بوده و تفاوت خیلی کمی دارند پس برای ساخت ایمیل در گوشی می توانید مراحل بالا را انجام دهید. همچنین نظرات خودتان را در مورد رابط کاربری ایمیل برایما در سایت مجله و خبری نودی کامنت کنید.