میخوام همسرم عاشقم بمونه

میخوام همسرم عاشقم بمونه

میخوام همسرم عاشقم بمونه چیکار کنم؟

در بخش نامزدی ، عقد و بعد از ازدواج مطالبی برای عاشق ماندن بعد از ازدواج بیان کردیم . با ما همراه باشید تا در ادامه میخوام همسرم عاشقم بمونه را توضیح بدهیم.

برخی از مشاوران امور زناشویی معتقدند تنها چیزی که همسرتان به آن احتیاج دارد این است که بداند به او توجه دارید اما آنها اشتباه می‌کنند؛ دانستن اینکه شما به توجه دارید عشق رمانتیکی را سبب نمی شود؛ من تاکنون با صدها زوجی مشاوره کرده ام که به هم توجه دارند، به هم علاقه نشان می‌دهند و با این حال درخواست طلاق کرده اند. اما تاکنون نشنیده ام زن و شوهری عاشق هم باشند و با این حال تقاضای طلاق بکنند.

چرا عشق برای نجات ازدواج کافی نیست؟

علت آنکه عشق عاطفی برای نجات یک ازدواج کافی نیست این است که با قصد و نیت خوب تنها تا حدی می توانید موفق شوید؛ وقتی بتوانید در شرایطی قرار بگیرید که با اقدامتان همسرتان را شاد کنید، می توانید دل به حفظ پیوند ازدواجتان ببندید؛ این رابطه مهمی میان عشق رمانتیک و عشق عاطفی ایجاد می‌کند؛ وقتی علاقه و دلسوزی شما یکی از نیازهای مهم احساسی همسرتان را برطرف سازد، عشق رمانتیک را دامن می زند، به عبارت دیگر عشق رمانتیک همسرتان در قبال شما آزمون مناسبی برای اثربخش بودن توجه و علاقه شما به همسرتان است. اگر توجه و علاقه شما به همسرتان او را خوشحال بکند او عاشق شما خواهد بود، اگر همسرتان دیگر عاشق شما نباشد، ممکن است به همسرتان توجه نشان بدهید اما توجه شما اثر بخشی لازم را ندارد و نمی تواند او را شاد کند.

تردیدی وجود ندارد که بدون عشق عاطفی، حفظ کردن عشق رمانتیک بسیار دشوار است.  تا زمانی که شما و همسرتان به هم علاقه و توجه نداشته باشید، بعید است بتوانید به احساس عشق برسید؛ اما در حالی که عشق عاطفی یکی از ارکان ازدواج موفق است، مهم‌ترین رکن آن نیست، در نهایت این عشق رومانتیک است که ازدواج شما را حفظ می کند.

میخوام همسرم عاشقم بمونه

چرا با همسرتان ازدواج کردید؟

شما از آن جهت با هم ازدواج کردید زیرا یکدیگر را دوست داشتنی ارزیابی نمودید، ازدواج کردید زیرا به این نتیجه رسیدید که بدون یکدیگر نمی توانید زندگی کنید. قبل از ازدواج اندوخته‌های حساب بانک عشق را بالا بردید و در نتیجه میانتان عشق رمانتیک ایجاد شد؛ این احساس عشق تشویقتان کرد که بقیه عمرتان را در کنار یکدیگر باقی بمانید، اما توجه و محبت شما بود که احساس عشق را ایجاد کرد، شما با توجه کردن و محبت نمودن بر اندوخته های خود در بانک عشق به مقدار زیاد اضافه کردید.

از آنجایی که احساس عشق روی تصمیم شما برای ازدواج نقشه فراوان داشت و از آنجایی که عشق عاطفی با احساس عشق شما در ارتباط بود، لازم است بدانید که چگونه عشق عاطفی منجرو به عشق رمانتیک می شود. همان طور که قبلاً گفتم رمز و رازی در کار عشق وجود ندارد، بلکه یک واکنش احساسی قابل پیش‌بینی است؛ توجه و محبت کردن به ایجاد احساس عشق کمک می کند. بدون تردید توجه داشتن و محبت نمودن یک هنر است، شما و همسرتان هنرمند بودید که عاشق یکدیگر شدید.

میخوام همسرم عاشقم بمونه

نیاز عاطفی چیست؟

همه ما با نیازهای فیزیکی آشنا هستیم، به عنوان مثال می‌توان به نیاز برای غذا آب اکسیژن گرما و نظایر آن اشاره کرد؛ این ها برای بقا و دوام ما ضرورت دارند، به کمک این ها بدن هایمان زنده و برقرار باقی می مانند؛ بدون این ها هم می میریم.

اما همه ما نیازهای دیگری هم داریم؛ اشاره من به نیازهای عاطفی است. اما وقتی نیازهای عاطفی ما برآورده نشوند لزوما نمی میریم. با این حال ممکن است در مواقعی احساس کنیم دلمان می خواهد بمیریم. نیازعاطفی یک میل و خواسته است که وقتی برآورده می شود احساس شادی و شادمانی می کنیم و وقتی برآورده نشود ناخشنود و ناراحت می شویم.