معرفی مراجع مقالات پزشکی و طبی

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و علم، پزشکان در سراسر دنیا  دستاوردهای بزرگی به دست آورده‌اند و برای این که دستاورد ها و تحقیقات بی نظیر و ارزشمند خود را بتوانند با افراد دیگر در میان بگذارند، نیاز به پایگاه های معتبر و یا مجلات قابل اعتماد بود که در حوزه پزشکی و ارتوپدی بتوان این اطلاعات را به اشتراک گذاشت. در حال حاضر سایت های بی شماری در حوزه پزشکی و ارتوپدی، تحقیق و صحبت می کنند و اطلاعات زیادی را با افراد مراجعه کننده در میان می گذارند. به این دلیل که برای اطلاع از مطالب علمی و تخصصی به هر سایتی نمی‌توان اعتماد کرد و باید مقاله ها و مراجع خبری مورد اعتمادی را پیدا نمود که ارزش محتوایی بالایی داشته باشند، در این مقاله به صورت مختصر به معرفی چند نمونه از مراجع و پایگاه های معتبر و قابل اعتماد می پردازیم تا در صورت نیاز بتوانید به آنها مراجعه نموده و از مطالب و اطلاعات آن بهره لازم را ببرید‌. چند نمونه از معتبر ترین منابع و مجلات را به شما معرفی می کنیم:

سایت Verywell health

این مرجع معتبر، یک وب سایت خارجی است که تمامی اطلاعات بهداشت و سلامتی  را که توسط متخصصان بهداشت جمع‌آوری شده است، را ارائه می نماید.
این وب سایت به زبان انگلیسی بوده و از مراجع بسیار معتبر در زمینه پزشکی و ارتوپدی می‌باشد و برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند و دنبال یک منبع قابل اعتماد و مطمئن هستند، پیشنهاد میگردد. محتوای سایت Verywell health توسط 120 متخصص بهداشتی جمع آوری شده و به کمک پزشکانی که دارای مجوز هیئت مدیره هستند، بررسی می‌شود. این سایت در زمینه پزشکی تمرکز و فعالیت دارد و به جرأت می توان گفت: یکی از بهترین منابع برای تهیه اطلاعات بهداشتی و سلامتی می باشد که لازمه استفاده و بهره گرفتن از این سایت، مسلط بودن به زبان انگلیسی و یا ترجمه آن به فارسی است. این مرجع قابل استناد و مطمئن در زمینه بهداشت و سلامتی، نامزد دریافت جایزه Shorty Industry برای بهترین طراحی مجدد برند شده است.

بخش وبلاگ تن یار

شرکت تن یار، از جمله شرکت های معتبر و شناخته شده در حوزه تولید و ارائه انواع محصولات ارتوپدی با کیفیت و کارایی بالا در ایران است، که دارای مجموعه ای توانمند می باشد که با بهره مندی از بروز ترین فناوری ها و امکانات در این زمینه فعالیت دارند. علاوه بر تولید، در بخش وبلاگ تن یار، دسترسی کامل به انواع مقالات معتبر و قابل اعتماد در حیطه ارتوپدی وجود دارد و برای افرادی که نیاز به اطلاعات و خرید درست و مطمئن در رابطه با محصولات ارتوپدی و نحوه استفاده از آن دارند، مقالات متعددی وجود دارد که با مراجعه به هر کدام از این مقالات می‌توانند آگاهی ها و اطلاعات مفیدی در مورد محصول و کالای مورد نیاز خود پیدا کنند تا بهترین خرید مطمئن صورت بگیرد. برای مثال میتوانیم به مقاله‌ی تاثیر شکم بند لاغری اشاره کنیم که در آن به بررسی شکم بند های لاغری و تاثیرات آنها پرداخته شده است.

سایت نظام پزشکی ‏irimc

سایت سازمان نظام پزشکی ایران، به صورت حرفه‌ای و مستقل، شامل شاغلان حرف پزشکی می باشد که این مرجع معتبر نیز، به ارتقاء سطح دانش و علم پزشکی می پردازد و در زمینه اصلاح امور پزشکی و رشد آن فعالیت جدی دارد و منبع موثقی برای آگاهی یافتن در این زمینه ها می باشد.
علاوه بر این سایت نظام پزشکی ‏irimc، دارای نشریات نظام پزشکی، مجلات پژوهشی این سازمان و مجله علمی انگلیسی نظام پزشکی، و اشتراک نشریه سازمان برای طرفداران و جستجو گران این حوزه می باشد و  منبع و مرجع معتبری برای دریافت اطلاعات و دستاورد های پزشکی است. این منبع معتبر دارای پشتیبانی آنلاین است که میتوان در آن به جستجوی پزشک یا متخصص مورد نظر خود و یا اطلاع از آمار جامعه پزشکان پرداخت و هم چنین جدید ترین اخبار پزشکی، بهداشتی و ارتوپدی در اختیار مراجعین به این سایت پژوهشی قرار داده می شود.

سایت وزارت بهداشت

در سال های اخیر با توجه به ظهور کرونا و ویروس کووید ۱۹، از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سخن زیادی به میان می آید و به این واسطه، با اخبار منتشر شده از سوی رسانه جمعی و فضای مجازی، آشنایی زیادی با این سازمان به وجود آمد. این سایت در این زمینه به تمرکز و نظارت همه جانبه ای می پردازد و اخبار و اطلاعات جدید در رابطه با ویروس کووید ۱۹ و آمار ابتلا به این بیماری و واکسن آن را روزانه به اشتراک می‌گذارد. علاوه بر این فعالیت گسترده‌ای در رابطه با نشر مقالات امور بهداشتی، پزشکی
و ارتوپدی نیز دارد و مرجع مورد اعتمادی برای آگاهی یافتن در حوزه پزشکی، ارتوپدی و علمی می باشد و در این سایت مقالات و اخبار متعددی در زمینه های ذکر شده وجود دارد. لازم به ذکر است که در سایت سازمان وزارت بهداشت، در زمینه درمان و آموزش پزشکی نیز نشریات و مقالات متعددی می توان جستجو نمود. هنگام مراجعه به سایت وزارت بهداشت میتوان به اخبار دانشگاه ها، راهنماهای آموزشی کرونا، جدید ترین اطلاعیه های بهداشتی و سلامتی، خبر نامه آموزش و ارتقای سلامتی، و جدید ترین اخبار در حوزه پزشکی، ارتوپدی و بهداشتی دسترسی داشت.

Webmd.com

این وب سایت نیز خارجی بوده و یکی از منابع و مراجع معتبر و قابل اعتماد برای دست یافتن به اطلاعات پزشکی و بهداشتی می باشد. برای دسترسی به اطلاعات داخل Webmd.com حتماً لازم است که به زبان انگلیسی مسلط باشید و یا با ترجمه به زبان فارسی بتوان از این منبع استفاده مفید را داشته باشید. در این پایگاه خبری، اطلاعات راجع به پزشک و متخصص مورد نظر، انواع مقالات و پژوهش های بهداشتی، ارتوپدی و سلامتی موجود است. علاوه بر این آخرین اخبار و دستاوردها در رابطه با ویروس کووید ۱۹ در این وب سایت نیز به اشتراک گذاشته می شود. درکل می توان گفت این وبسایت یک مرجع مستند و مورد اعتماد در حوزه بهداشتی و پزشکی می باشد که با اطمینان خاطر به عنوان یک مجله موثق و مطمئن میتوان به آن مراجعه نمود.