شبکه Trx و trc 20 چیست؟

ارز دیجیتال ترون که در ابتدا عمدتاً در آسیا به بازار عرضه شد، اکنون جهانی شده است. این پلتفرم تا سال 2021 بیش از 50 میلیون حساب کاربری را به خود اختصاص داده است. ترون که توسط جاستین سان، که اکنون مدیرعامل آن است، تأسیس شد، دفاتری در سنگاپور و سانفرانسیسکو دارد. سان که در سال 1990 متولد شد، همچنین مدیر عامل BitTorrent، برنامه اشتراک فایل است.

آشنایی با TRX

ترون (TRON) یک پلتفرم دیجیتال غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین با ارز دیجیتال خاص خود به نام Tronix یا TRX است. پلتفرم ترون در سال 2017 توسط یک سازمان غیرانتفاعی در سنگاپور تاسیس شد و هدف آن، ایجاد یک سیستم سرگرمی جهانی برای به اشتراک گذاری مقرون به صرفه محتوای دیجیتال است.

ترون از ویژگی های بلاک چین و فناوری شبکه همتا به همتا (P2P) استفاده می کند تا واسطه را حذف کند و به سازندگان محتوا اجازه دهد کارهای خود را مستقیماً به مصرف کنندگان بفروشند. توسعه دهندگان نرم افزار از زبان برنامه نویسی Solidity برای ایجاد برنامه هایی استفاده می کنند که بر روی پلتفرم ترون میزبانی می شوند.

همانطور که اشاره شد، ارز دیجیتال مورد استفاده در شبکه ترون، Tronix یا TRX است. کاربران شبکه از TRX برای پرداخت مستقیم به سازندگان محتوا برای دسترسی به برنامه های خود استفاده می کنند و سازندگان محتوا کارمزد تراکنش به Tron نمی پردازند. (تراکنش های TRX نیز در پلتفرم رایگان هستند.)

تتر (USDT) یک استیبل کوین است که بر روی بلاک چین بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) میزبانی می شود. نکته جالب در مورد استیبل کوین ها این است که آنها به گونه ای طراحی شده اند که همیشه ارزش 1.00 دلار داشته باشند، به این معنی که برای هر تتر صادر شده، 1.00 دلار در بانک مرکزی آمریکا به صورت ذخیره وجود دارد.

استیبل کوین در ژوئیه 2014 توسط کریگ سلرز، براک پیرس و ریو کالینز تاسیس شد و شاید شما این را ندانید، اما در ابتدا با نام Realcoin شناخته می شد.

بسیاری از سرمایه گذاران در بازار فروش و خرید ارز دیجیتال، از تتر استفاده می کنند زیرا به آنها کمک می کند از نوسانات سایر ارزهای دیجیتال اجتناب کنند و در عین حال ارزش دارایی خود را در بازار ارزهای دیجیتال حفظ کنند.

یکی از دلایلی که تتر ایجاد شد، حل دو مشکل عمده با ارزهای دیجیتال موجود بود: نوسانات بالا و قابلیت تبدیل بین فیات و ارزهای دیجیتال. بنابراین، اگر به دنبال گزینه سرمایه گذاری با ثبات تری در دنیای کریپتو هستید، ممکن است خرید تتر، برای شما امتیاز قابل توجهی باشد.

Tether ERC-20 چیست؟

تتر ERC-20 نوعی تتر (USDT) است که بر روی پلتفرم اتریوم با استفاده از استاندارد ERC-20 ایجاد شده است. اساساً یک استیبل کوین به گونه ای طراحی شده است که همیشه ارزش 1.00 دلار داشته باشد، اما Tether ERC-20 به جای بیت کوین یا سایر بلاک چین ها بر روی پلتفرم اتریوم صادر می شود.

این اساساً به این معنی است که Tether ERC-20 با سایر توکن‌های ایجاد شده در اتریوم سازگار است و این باعث می‌شود که آن را به یک انتخاب محبوب برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتالی تبدیل کند که می‌خواهند ارزش پول خود را در اکوسیستم اتریوم حفظ کنند.

Tether TRC-20 چیست؟

TRC-20 USDT تتر است که در شبکه TRON صادر شده است. این یک توکن استاندارد فنی است که بر اساس شبکه ترون یا بلاک چین با استفاده از آدرس TRON کار می کند، به این معنی که تمام تراکنش های انجام شده با TRC-20 در شبکه ترون انجام می شود.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی شبکه TRX و TRC20 پرداختیم. TRX نام اختصاری ارز Tronix، ارز بومی پلتفرم ترون است اما TRC20، استانداردی است که توکن‌های دیگر می‌توانند با رعایت آن بر روی بلاک چین ترون ایجاد شوند.

ذکر این نکته الزامی است که برای تولید توکن‌ها بر اساس استاندارد TRC20، باید کارمزدی در قالب ارز TRX پرداخت کنید. همچنین کارمزد تراکنش‌ها نیز با استفاده از این ارز پرداخت می‌‌شود در حالیکه استاندارد TRC20، استانداردی است که ارزهای دیجیتال بر اساس آن در شبکه ترون از آدرسی به آدرس دیگر فرستاده می‌شوند.

منبع: https://blog.ok-ex.io/tether-transfer-and-withdrawal-fees-increase-in-the-tron-network/