راهکارهای عالی و موثر برای کسب درآمد بالا از کار تدریس خصوصی ریاضی

در این مقاله سعی شده است در رابطه با روش های عملی و کاربردی و همچنین راهکارهای عالی و موثر برای کسب درآمد بالا از کار تدریس خصوصی ریاضی آنلاین و حضوری توضیحاتی ارائه گردد. اگر به درس ریاضی علاقه دارید فعالیت در زمینه تدریس این درس می تواند برای شما بسیار درآمدزا باشد.

برای موفقیت در کار تدریس ریاضی در مرحله اول سعی کنید روی خودتان خیلی خوب کار کنید. بهتر است ابتدا روی عوامل درونی (میزان تسلط شما بر درس ریاضی و نحوه تدریس خودتان) کار کنید و بعد از آن سراغ عوامل بیرونی (راهکارهای جذب شاگرد و افزایش تعداد شاگردها و ….) بروید. اگر روی خودتان به اندازه کافی کار کرده باشید و در ادامه در زمینه جذب و حفظ شاگردهایتان خوب عمل کرده باشید به تدریج تعداد شاگردهای بیشتری خواهید داشت. همه ی افراد حاضر هستند برای دریافت خدمات خوب پول بپردازند و اگر کلاسهای شما خوب و با کیفیت باشد مطمئنا درآمد بالایی هم کسب خواهید کرد.

آموزش ریاضی فقط محدود به ایام امتحانات نمی شود. بسیاری از دانش آموزان به منظور آمادگی برای کنکور و یا برای آموزش و یادگیری پایه ای و مفهومی کنکور در ایام تابستان هم در کلاسهای خصوصی ریاضی شرکت می کنند. بنابراین با فعالیت در این زمینه می توانید در ایام دیگر به جز ایام امتحانات هم درآمد زایی داشته باشید. کار تدریس خصوصی ریاضی را هم به صورت پاره وقت و هم به صورت تمام وقت می توان انجام داد. اگر وقت شما کاملا آزاد است، تدریس خصوصی ریاضی را به صورت تمام وقت انجام دهید. اگر فعلا شاگردهای کمی دارید و یا اصلا شاگرد جذب نکرده اید ایرادی ندارد. روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید.

کار تدریس خصوصی ریاضی را با علاقه انتخاب نمائید

برای موفق شدن و کسب درآمد بالا به عنوان معلم خصوصی آنلاین ریاضی ابتدایی (اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم)، ریاضی متوسطه و دانشگاه عوامل مختلفی اثرگذار است. قبل از هر چیزی باید به درس ریاضی و کار تدریس علاقه داشته باشید. اگر از حل مسائل ریاضی لذت می برید …. اگر در دوره مدرسه و دانشگاه نمرات خوبی در درس ریاضی می گرفتید …. چنانچه در کنکور برای درس ریاضی درصد بالایی کسب کرده اید …. در این حالت مشخص است که به ریاضی علاقه دارید و فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی می تواند برای شما مناسب باشد.

روی کار و شغل تدریس خصوصی ریاضی متمرکز شوید

نکته بعدی اینکه بسیار خوب است که روی تدریس ریاضی متمرکز باشید و دروس متعددی را تدریس نکنید. اگر فقط ریاضی را تدریس کنید و با تمرکز این کار را انجام دهید می توانید جزو اساتید برتر و برند ایران شوید و درآمدهای بالایی در انتظار شما خواهد بود. شما اگر از دانشگاههای تراز اول کشور مانند دانشگاه تهران https://ut.ac.ir/fa دانشگاه شریف http://www.sharif.eduو یا هر دانشگاه خوب دیگری هم که فارغ التحصیل شده باشید و ریاضی را در سطح خیلی بالا بلد باشید باید بتوانید آن را به زبان ساده و روان توضیح دهید تا موفق شوید. با تمرکز روی کار می توانید به این هدف برسید.

وقتی فقط بر روی درس ریاضی تمرکز می کنید ایده های جالب و خلاقانه ای به نظرتان می رسد و با شخصی که دروس مختلفی را تدریس می کند خیلی تفاوت خواهید داشت. بسیاری از افراد فکر می کنند برای اینکه به تعداد کافی شاگرد داشته باشند باید دروس مختلفی را درس بدهند.

به عنوان یک معلم ریاضی موفق هر روز تسلط خودتان را افزایش دهید

هر روز از روز قبل خودتان بهتر شوید و تسلط خودتان را افزایش دهید. به هر میزان بیشتر و بیشتر بر درس ریاضی مسلط شوید در نهایت شاگردهای موفق تری خواهید  داشت و موفق تر خواهید بود. این 3 نکته (فعالیت در زمینه تدریس ریاضی با علاقه، تمرکز روی آن و افزایش تسلط مداوم خودتان) می تواند منجر به موفقیتهای بزرگ در زندگی کاری شما شود.

در زمینه جذب شاگرد به عنوان معلم خصوصی ریاضی آنلاین خوب عمل کنید

سعی کنید در زمینه جذب شاگرد هم خوب عمل کنید. از روش های مختلف برای جذب شاگرد در زمینه تدریس ریاضی استفاده نمائید. می توانید با آموزشگاههای مختلف در ارتباط باشید و یا در شبکه های اجتماعی برای خودتان تبلیغ کنید. راهکار خوب دیگری که وجود دارد این است که در سایت ایران مدرس www.IranModares.com و یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. از نمونه سایت های خارج از ایران فعال در زمینه تدریس خصوصی می توان به http://www.tutor.com/ و https://www.tutordoctor.com/ اشاره نمود. دقت کنید که اگر می خواهید به صورت مجازی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی، متوسطه یا دانشگاهی فعالیت داشته باشید حضور قوی شما در اینترنت و شبکه های اجتماعی و سایت هایی مانند سایت ایران مدرس بسیار مهم است.

با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی و یا سایر همکاران خودتان در ارتباط باشید. مثلا می توانید با یک معلم خصوصی فیزیک در ارتباط باشید و اگر شاگرد شما که ریاضی به ایشان درس می دهید معلم فیزیک لازم داشت همکار خودتان را معرفی کنید و در زمان مناسب ایشان هم جبران خواهد کرد.

به زبان ساده و متناسب با سطح شاگرد ریاضی را تدریس کنید

لازم نیست مطالبی که ارائه می کنید خیلی سطح بالا و بسیار علمی باشد. شما باید به زبان ساده و به نحوی که متقاضی تدریس و کلاس شما درس را یاد بگیرد، آموزش دهید. ممکن است حین تدریس ریاضی دانشگاهی متوجه شوید که مثلا دانشجوی شما در فلان مبحث ریاضی دهم اشکالی دارد. در این حالت به صورت خلاصه آن بحث را برایش توضیح دهید. خلاصه اینکه شما نباید انتظار داشته باشید که شاگرد شما همه ی مطالب سالهای قبل را بلد باشد. اگر اینطور بود که اصلا کلاس خصوصی ریاضی لازم نداشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله https://teaching.iranmodares.com/article.php?ID=656 را بخوانید.

همواره مطالب را از دید شاگرد خودتان ببینید و به گونه ای درس را ارائه نمائید که برای ایشان مفید باشد. باید در کلاس های خصوصی به صورت مداوم سوال بپرسید تا میزان یادگیری شاگرد خودتان را بدانید. اگر پاسخ سوال ها را بلد نبود باید نحوه تدریس را تغییر دهید و روانتر مطالب را ارائه نمائید.

تعهد به کار تدریس خصوصی ریاضی

برای اینکه بتوانید یک معلم خصوصی خوب ریاضی باشید علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد باید به کار خودتان متعهد و به نتیجه گرفتن شاگردهایتان بیش از خودشان علاقه داشته باشید. یک معلم ریاضی موفق که در مسیر پیشرفت قرار دارد و درآمد بالایی هم کسب می کند شاگردهای موفقی دارد.

درآمد تدریس خصوصی ریاضی و محل تدریس ریاضی

معمولا هزینه تدریس ریاضی در آموزشگاه با هزینه تدریس ریاضی در منزل متفاوت است. اگر می خواهید درآمد شما از کار تدریس افزایش پیدا کند، در مرحله اول کلاسهایی را قبول کنید که خودتان نزدیک باشد و در مرحله بعد کلاسها را در منزل برگزار نمائید.

تمایز ایجاد کنید و منحصر به فرد باشید

برای اینکه در کار تدریس ریاضی هشتم، نهم یا هر پایه دیگری موفق باشید و خوب نتیجه بگیرید و درآمد شما به صورت تصاعدی افزایش یابد، سعی کنید در کلاسهای خودتان علاوه بر ارائه درس کارهای متمایز و منحصر به فردی انجام دهید که هم برای شاگردهایتان مفید باشد و هم به یاد انها بماند. مثلا اگر در زمینه تدریس خصوصی هندسه فعالیت دارید می توانید یک کتاب کمک آموزشی خوب برای درس هندسه به شاگردتان هدیه بدهید و بعضا به تناسب مباحثی که تدریس می شود تمرین یا مثالی از آن حل کنید. یا می توانید با استفاده از گوشی موبایل خودتان مواردی که در کلاس ارائه می شود را ضبط نموده و بعدا از طریق تلگرام برای شاگردتان بفرستید.

هر ترم درآمد خودتان از تدریس ریاضی را مشخص نمائید

برای درآمد هر ترم خودتان برنامه داشته باشید. سعی کنید شرایط را در کنترل خودتان داشته باشید. در همان ابتدای ترم سعی کنید مبلغی که قصد دارید بدست آورید را مشخص نمائید و بر مبنای ان هدفی برای خودتان در نظر بگیرید. مثلا روی برگه ای بنویسید درآمد این ترم من از تدریس ریاضی حداقل 10 میلیون تومان است. یا هر مبلغ دیگری که مناسب است را بنویسید. مهم این است که برای خودتان هدف واضح و مشخصی داشته باشید و این هدف به کارهای شما جهت می دهد و باعث می شود انگیزه بالاتری داشته باشید. اگر ترم قبل کلا مثلا 7 میلیون تومان از کار تدریس درآمد داشته اید این ترم هدف خودتان را بالاتر در نظر بگیرید و به عنوان مثال 10 میلیون تومان را برای خودتان در نظر بگیرید. درآمد کار تدریس ریاضی در ایام امتحانات حتی از مبلغ 10 میلیون تومان در ماه هم می تواند بیشتر شود. در این ایام تقاضا برای تدریس بسیار زیاد است و با جذب شاگردهای زیاد و نظم دادن به خودتان برای برگزاری تعداد کلاسهای بیشتر در طول روز می توانید درامد بسیار خوبی بدست آورید.

به تدریج قیمت کلاسهای خصوصی را افزایش دهید

همانطور که گفته شد، در مراحل اولیه کار ممکن است تعداد شاگردهای شما خیلی زیاد نباشد. در این حالت باید انواع روشهای مختلف برای جذب شاگرد را امتحان کنید. اما به تدریج با رعایت کردن مواردی که در بالا گفته شد و با پشتکار و مداومت و حمایت از شاگردهایتان و به نتیجه رساندن آنها، تعداد شاگردهای شما بیشتر و بیشتر خواهد شد و ممکن است از جایی به بعد وقت شما کامل پر شود و ظرفیت قبول کردن شاگردهای بیشتری را نداشته باشید.

با افزایش کیفیت کلاسهای تدریس خصوصی خودتان و با افزایش سابقه کاری و تجربه ای که دارید به تدریج نرخ کلاسها را افزایش دهید. البته باید در حد معقولی باشد تا شاگردهایتان را از دست ندهید. به هر حال تورم وجود دارد و منطقی است قیمت کلاسهای شما هم افزایش یابد. کیفیت کلاسهای ریاضی خودتان را روز به روز افزایش دهید و در کنار آن قیمتهای بالاتری برای کلاسها درخواست کنید. اگر کلاسهای شما مفید و موثر باشد و شاگردهای شما نتیجه مورد نظرشان را بگیرند حاضر خواهند بود قیمتهای بالاتری هم پرداخت نمایند.

باید سعی کنید قیمت مناسبی برای کلاسهای خودتان ارائه دهید. قیمتی که در نظر می گیرید هم نباید خیلی بالا باشد که باعث شود تعداد شاگردهای خیلی کمی داشته باشید و هم نباید خیلی کم باشد که با وجود داشتن کلاسهای خیلی زیاد درآمد شما باز هم زیاد نشود. با توجه به قیمت مناسبی که برای کلاسهای خصوصی خودتان در نظر گرفته اید، باید سعی کنید با تبلیغات بیشتر و عملکرد بهتر تعداد شاگردهایتان را افزایش دهید.

به عنوان معلم ریاضی حرفه ای جلسه اول عالی عمل نمائید

اگر می خواهید تدریس خصوصی ریاضی دهم، یازدهم، دوازدهم، ریاضی کنکور و …. را شروع کنید باید خیلی زیاد حواستان به جلسه اول تدریس خصوصی باشد. لازم نیست در کلاسهای خصوصی عنوان کنید که در کار تدریس تازه کار هستید. در ضمن نحوه برخورد و نحوه تدریس شما هم نباید این را نشان دهد. کاملا حرفه ای برخورد کنید. چون در کار تدریس خصوصی به منزل شاگردانتان می روید باید ظاهری آراسته و مناسب داشته باشید. نحوه برخورد شما کاملا محترمانه باشد.

منبع: سایت معلم خصوصی ایران مدرس IranModares.com