سامانه نوبت گیری کارت ملی هوشمند

سامانه کارت ملی هوشمند نوبت گیری

شما نیز حتما از هوشمند شدن کارت های ملی مطلع هستید، از آن جایی که در راستای طرح دولت الترونیک ازین پس اکثر ادارات برای انجام امور اداری از ارباب رجوع کارت ملی فقط از نوع هوشمند خواهند خواست شما نیز باید هرچه سریع تر نسبت به تغییر کارت ملی خود به نمونه ی هوشمند اقدام کنند.

به گفته رئیس سازمان ثبت احوال افراد فقط تا پایان سال ۹۶ برای دریافت کارت ملی هوشمند مهلت دارند پس این امر برای تمام شهروندان الزامی می باشد.این طرح به شما کمک خواهد کرد که همه ی خدمات را ساده ، سریع و با کیفیت بیشتر دریافت کنید.

آدرس سامانه کارت ملی هوشمند نوبت گیری “دزق.هق”

با توجه به اینکه امروزه بیشترین کارها و خدمات دولتی به صورت اینترنتی انجام می شودپس برای ثبت نام کارت ملی و نوبت دهی میتوانید از طریق اینترنت اقدام کنید؛ توجه داشته باشید که تمام مراحل به صورت اینترنتی نیست و باید پس از ثبت اطلاعات و نوبت دهی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه فرمایید.

میتوانید با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال به آدرس ذیل و یا در دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام نمایید:

اولویت ثبت نام کارت ملی هوشمند

  • » کلیه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار می باشند.
  • » افرادی که با ورود به محدوده سنی ۱۵ سال تمام، واجد شرایط دریافت کارت ملی می شوند.
  • » شهروندانی که کارت ملی نمونه سابق خود را بین سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ دریافت کرده و یا آنرا مفقود نموده اند.

پیش نیازها برای دریافت کارت ملی هوشمند

  • » همراه داشتن شناسنامه عکس دار معتبر و خوانا
  • » همراه داشتن شماره ملی، کدپستی و نشانی محل سکونت
  • » آمادگی جهت اخذ تصویر چهره و اسکن اثر انگشت

هزینه های دریافت کارت ملی هوشمند

  • هزینه صدور کارت هوشمند ملی مبلغ ۲۰۰،۰۰۰ ریال است که هنگام ثبت نام در همین سایت بصورت الکترونیکی با استفاده از کارت بانکی متصل به شبکه شتاب دریافت می گردد.
  • حداکثر کارمزد تکمیل ثبت نام مبلغ ۹۰،۰۰۰ ریال می باشد که هنگام تکمیل ثبت نام دریافت می گردد.
  • کارمزد تحویل کارت هوشمند ملی مبلغ ۲۰،۰۰۰ ریال می باشد که هنگام تحویل کارت دریافت می گردد.

» تکمیل فرم درخواست یا تحویل کارت در ادارات سازمان بدون اخذ هزینه خواهد بود.

شهروندانی که کارت هوشمند ملی خود را مفقود نموده و یا یکی از اقلام اطلاعاتی مندرج بر روی کارت هوشمند ملی (نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، نام پدر) خود را تغییر داده اند به یکی از ادارات ثبت احوال مراجعه نمایند.

کارت هوشمند ملی با ابعاد سابق، یک کارت دیجیتالی است که قابلت ذخیره اطلاعات افراد از جمله ، اطلاعات ازدواج ، اطلاعات فرزندان، اثرانگشت، مشخصات هویتی و دیگر اطلاعات ضروری را دارد.

مراحل کلی اقدام برای کارت ملی هوشمند

  • 1. ثبت اینترنتی اطلاعات و  نوبت گیری برای مراجعه حضوری به دفاتر خدمات پیشخوان دولت.
  • 2. ورود به سامانه کارت ملی هوشمند
  • 3. ورود به قسمت ثبت نام و پر کردن فرم

»»» اگر ثبت نام شما برای دریافت کارت هوشمند ملی موفق باشد و واجد شرایط کارت ملی باشید، پس از ثبت اطلاعات برای شما کد رهگیری فرستاده شده و به صورت خودکار وارد بخش نوبت گیری می شوید و با داشتن کد ملی و کد رهگیری به بخش نوبت گیری دسترسی پیدا می کنید ولی اگر کد رهگیری خود را فراموش کرده اید با در اختیار داشتن کد ملی و تاریخ تولد می توانید در منوی «بازیابی کد پیگیری» سامانه کارت هوشمند ملی، کد پیگیری را دریافت کنید.

  • 4. مراجعه ی حضوری به دفاتر پیشخوان طبق تاریخ اعلام شده در نوبت گیری و درصورت عدم مراجعه در زمان مقرر، به مدت 3 روز مجاز به نوبت گیری مجدد نیستید.

مدارکی که باید به همراه داشته باشید:

اصل شناسنامه عکس دار/کد پستی/آدرس محل سکونت/شماره تلفن ثابت و همراه/ آمادگی برای گرفتن عکس در واحد عکاسی مستقر در دفاتر پیشخوان

شماره های تماس گزارش تخلفات

رسیدگی به امور دفاتر پیشخوان دولت ۶۱۹۱۲۲۲۲-۰۲۱

رسیدگی به امور دفاتر پستی ۸۴۴۷۰۰۰۰-۰۲۱

رسیدگی به امور سازمان ثبت احوال ۶۶۷۴۲۸۷۶ و ۶۶۷۱۰۲۷۰

 برای نوبت گیری در سایت ثبت احوال برای دریافت کارت هوشمند ملی از طریق آدرس زیر اقدام نمائید:

https://ncr.ir/index.xhtml

جستجوی کاربران برای این مطلب: