ریحانه عامری چرا و چگونه کشته شد؟

ریحانه عامری (زاده ۱۳۷۷ – درگذشته ۲۶ خرداد ۱۳۹۵) دختر ۲۲ ساله کرمانی است که توسط پدرش با میله آهنی و بنا به گزارش برخی رسانه‌ ها با تبر کشته شد. معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان گفت: پدر در عصبانیت خود آهن را پرتاب کرد و به سر دختر زد و او را کشت. به گزارش خبرگزاری رکنا، پدر ریحانه اعتراف کرد که به کشتن دخترش «افتخار» کرده است، اما به گفته پلیس کرمان، پدر ریحانه «از عواقب عصبانیت خود پشیمان است». به گزارش رکنا، وی در «کافی شاپی در مرکز کرمان» کار می کرد.

پدر ریحانه در سال 2017 (1396) قصد کشتن او را داشت. اما خواهرش نجاتش داد. بسیاری از کاربران این قتل را مصداق قتل ناموسی دانستند و مرگ او را با قتل رومینا اشرفی مقایسه کردند. این دومین قتل پس از رومینا اشرفی است که در رسانه ها بسیار محبوب شده است. خبرگزاری رکنا برای اولین بار در گزارشی سه شنبه 27 خرداد 1399 نوشت: وقتی خواهر ریحانه عامری صبح روز دوشنبه 26 خرداد به ملاقات او و پدر و مادرش آمد، متوجه شد که خانه به هم ریخته است اما هیچکس در خانه نیست .

وقتی مادر ریحانه برگشت، آن دو به اتاق او رفتند و با کتی خون آلود مواجه شدند و در نزدیکی خودروی پدر ریحانه آثاری از خون پیدا کردند. تلفن همراه پدر ریحانه فاش می کند که وی به روستای اختیار آباد کرمان رفته و اندکی بعد اعتراف کرده که دخترش را با تبر کشته و در ماشین در این شهر رها کرده است. رکنا نوشت: پدر ریحانه ساعت 23 به قتل دخترش اعتراف کرد و به گفته پزشکان، ریحانه دو ساعت قبل از آن ساعت 21 شب تا ساعت دو زنده بود و بر اثر خونریزی شدید جان باخت. در این میان دلیل «عصبانیت» پدرش این بود که ریحانه ساعت 11:30 شب قبل از قتل به خانه بازگشت و چند عکس در اینستاگرام منتشر کرد.

 

توضیح نیروی انتظامی کرمان در مورد قتل ریحانه عامری

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در شب 26 خرداد 1399 درگیری خانوادگی پدر و دختر و عصبانیت پدر منجر به قتل یک دختر شد. وی افزود: «خبر قتل این دختر با تبر در کرمان صحت ندارد» و «در این مورد آهنی که پدر با عصبانیت پرتاب کرده بود به سر دختر اصابت کرد و او را کشت. جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان مرگ ریحانه عامری را ناشی از «عصبانیت» پدرش دانست و گفت: «عصبانیت پدرش دلیل قتل دختر ۲۵ ساله کرمانی بوده است» و در نتیجه «پشیمان شده است، به خاطر عصبانیتش هم در بازداشت بوده است.»

خبرگزاری رکنا برای اولین بار در گزارشی سه شنبه 27 خرداد 1399 نوشت: خواهر ریحانه عامری صبح روز دوشنبه 26 خرداد ماه هنگام مراجعه به ملاقات وی و پدر و مادرش متوجه شد که خانه ویران است اما هیچکدام در خانه نیستند وقتی مادر ریحانه برگشت، آن دو به اتاق او رفتند و با کتی خون آلود مواجه شدند و در نزدیکی خودروی پدر ریحانه آثاری از خون پیدا کردند. مادر در اتاق خواب دخترش را شکست و وارد اتاق شد، خون زیادی در اتاق ریحانه عامری بود، پس از این ماجرا پلیس سر رسید اما پدر سکوت کرد تا این که ردیابی پلیس نشان داد که پدر ریحانه عامری به اطراف کرمان رفته است که احتمال می رود جسد دختر جوان را به آن جا برده است.

تلفن همراه پدر ریحانه فاش می کند که وی به شهر اختیار آباد کرمان رفته و اندکی بعد اعتراف کرده که دخترش را با تبر کشته و در ماشین این شهر رها کرده است. رکنا نوشت: پدر ریحانه ساعت 23 به قتل دخترش اعتراف کرد و به گفته پزشکان، ریحانه دو ساعت قبل از آن ساعت 21 شب تا ساعت دو زنده بود و بر اثر خونریزی شدید جان باخت. در این میان دلیل «عصبانیت» پدرش این بود که ریحانه ساعت 11:30 شب قبل از قتل به خانه بازگشت و چند عکس در اینستاگرام منتشر کرد.

 

مطالب مرتبط: چرا نوید افکاری در ماه محرم اعدام شد | علت دستگیری چه بود؟

گفتگو با خواهر ریحانه عامری

آیا اختلاف پدرت با ریحانه بر سر عکس اینستاگرام بود؟

نه، نه، خواهرم با یک آتلیه عکاسی قرارداد داشت و از او عکس گرفتند، اما هیچ عکسی از ریحانه در فضای مجازی منتشر نشد، نت این که به قتل رسید. بسیاری از زنان و دختران عکس ها و فیلم های شخصی خود را در فضای مجازی و اینستاگرام منتشر می کنند. آیا آن ها محکوم به مرگ اند؟.

ریحانه با تبر کشته شد؟

وقتی برای شناسایی جسد ریحانه به پزشکی قانونی رفتم، زخم شدیدی روی سرش بود که تصور می‌شد با چوب بدون تبر به سرش زده، ریحانه را خودم در غسالخانه شستم و کفن کردم

آیا ریحانه عامری به خانه کمک می کرد؟

پدرمان پولی به ریحانه نداد و خواهرم برای خرج خودش سر کار رفت.

آیا مادرت در صحنه قتل است؟

نه، مامانم ساعت 4 صبح از خانه بیرون رفت تا پلاک را عوض کند.

آیا می دانید ریحان چه زمانی کشته شد؟

دوستان ریحانه گفتند ریحانه تا ساعت 7:45 صبح پاسخ داد و به نظر می رسید ریحانه عامری در حالی که ساعت 8 صبح با لباس بیرونی خود به سر کار می رفت توسط پدرم کشته شد.

 

مطالب مرتبط: ماه چهره خلیلی چرا فوت کرده است؟

 

شنیدیم متوجه بهم ریختگی خانه شده اید؟

روی مبل نشسته بودم و دیدم فرش کف اتاق جابجا شده، در اتاق ریحانه قفل شده بود، ظهر بود که مامانم به خانه رسید و بابام را صدا کرد که ناهار بخرد، بابام آمد خانه و ناهار رو با هم خوردیم بابا چای خورد و رفت تو اتاقش بخوابه من نیز در حال خواب بودم که از خواب بیدار شدم و مامانم داشت جیغ میزد. بابا همیشه در پارکینگ را قفل می کرد و هیچکس داخل و خارج نمی شد، اما آن روز پدر فراموش کرد در را قفل کند و مامان با یک پتوی خون آلود با خون روی زمین و زیر جعبه ها در پارکینگ متوجه شد. پدر سعی کرده بود با خاک پاشیده شده خون را پاک کند، اما مادر خون را دید.

گفتند قتل ناموسی است؟

نه، پدرم جسد را به صحرا برد تا خواهرم را برچسب بزند وگرنه بعد از ضربه محکم به سر خواهرم می توانست با آمبولانس و پلیس تماس بگیرد.

پدرت مشکل اخلاقی داشت؟

ریحانه به دلیل آگاهی از مشکل اخلاقی پدرم کشته شد تا پدرم به راحتی به کار خود ادامه دهد.