تاریخ انتشار : دوشنبه 23 می 2022 - 15:45
کد خبر : 7061

راه های کاهش وزن سریع در نوجوانان

راه های کاهش وزن سریع در نوجوانان

کاهش وزن می تواند برای افراد در هر سنی حتی نوجوانان مفید باشد. از دست دادن چربی اضافی بدن می تواند سلامتی را بهبود بخشد و عزت نفس و اعتماد به نفس را افزایش دهد. با این حال، برای نوجوانان مهم است که با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی که بدن‌ های

کاهش وزن می تواند برای افراد در هر سنی حتی نوجوانان مفید باشد. از دست دادن چربی اضافی بدن می تواند سلامتی را بهبود بخشد و عزت نفس و اعتماد به نفس را افزایش دهد. با این حال، برای نوجوانان مهم است که با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی که بدن‌ های در حال رشد را تغذیه می ‌کند و می‌ توان آن را در درازمدت دنبال کرد، وزن خود را کاهش دهند.

در اینجا 9 نکته کاهش وزن سالم برای نوجوانان آورده شده است.

  1. اهداف سالم و واقع بینانه تعیین کنید.

از دست دادن چربی اضافی بدن یک راه عالی برای سلامتی است. با این حال، داشتن اهداف واقعی وزن و تصویر بدن مهم است. در حالی که از دست دادن چربی اضافی بدن برای نوجوانان دارای اضافه وزن مهم است، تمرکز همیشه باید بر روی بهبود سلامت باشد، نه وزن بدن.

داشتن یک هدف واقعی وزن می تواند برای برخی از نوجوانان مفید باشد، اما بهبود رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی به طور کلی می تواند بسیار موثر تر باشد. برای نوجوانان بسیار مهم است که الگو های سالم داشته باشند و درک کنند که هر کس تیپ بدنی متفاوتی دارد. حمایت خانواده و آموزش در خانه و مدرسه با موفقیت نوجوانان در کاهش وزن مرتبط است و می تواند به تقویت تغییرات مثبت سبک زندگی کمک کند.

  1. مصرف نوشیدنی های شیرین را کاهش دهید.

شاید یکی از ساده ‌ترین راه‌ ها برای کاهش وزن، کاهش مصرف نوشیدنی ‌های شیرین باشد. نوشابه های گازدار، نوشیدنی های انرژی زا، چای های شیرین و نوشیدنی های میوه ای مملو از قند های اضافه شده هستند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد قند افزوده می تواند منجر به افزایش وزن در نوجوانان شود و همچنین ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند دیابت نوع 2، بیماری کبد چرب غیرالکلی، آکنه و حفره را افزایش دهد.

مطالب مرتبط: چه قرصی بخورم چاق بشم؟

  1. فعالیت بدنی را بیشتر کنید

برای رسیدن به آمادگی جسمانی لازم نیست به یک تیم ورزشی یا باشگاه بپیوندید. صرف کم تر نشستن و حرکت بیشتر راهی عالی برای از بین بردن چربی اضافی بدن است. افزایش فعالیت کلی روزانه شما همچنین می تواند توده عضلانی را افزایش دهد، که می تواند به بدن شما کمک کند کالری را به طور موثر تری بسوزاند.

هر هفته یک ورزش یا فعالیت جدید را امتحان کنید تا زمانی که یکی را پیدا کنید که برای شما مناسب است. پیاده ‌روی، دوچرخه ‌سواری، فوتبال، یوگا، شنا و رقص تنها مواردی هستند که می ‌توانید امتحان کنید. علاوه بر این، فعال بودن می تواند به تقویت خلق و خوی شما کمک کند و نشان داده شده است که علائم افسردگی را در نوجوانان کاهش می دهد.

  1. بدن خود را با غذا های مغذی تامین کنید

به جای تمرکز بر محتوای کالری، غذا ها را بر اساس تراکم مواد مغذی آن ها انتخاب کنید، که به مقدار مواد مغذی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، و فیبر که یک غذا حاوی آن است اشاره دارد. از آن جایی که نوجوانان هنوز در حال رشد هستند، نسبت به بزرگسالان به برخی مواد مغذی مانند فسفر و کلسیم نیاز بیشتری دارند. سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، چربی های سالم و منابع پروتئینی سالم نه تنها مغذی هستند، بلکه ممکن است کاهش وزن را نیز تشویق کنند.

  1. از چربی دوری نکنید

از آن جایی که بدن آن ها هنوز در حال رشد است، کودکان و نوجوانان به چربی بیشتری نسبت به بزرگسالان نیاز دارند. هنگام تلاش برای کاهش وزن، معمول است که منابع چربی رژیم غذایی را به دلیل محتوای کالری آن ها حذف کنید. با این حال، حذف بیش از حد چربی می تواند بر رشد و تکامل تاثیر منفی بگذارد.

به جای کاهش شدید مصرف چربی، روی جایگزینی منابع چربی ناسالم با منابع سالم مانند: آجیل، دانه‌ ها، آووکادو، روغن زیتون و ماهی‌ تمرکز کنید. چربی های سالم نه تنها سوخت بدن شما را تامین می کنند، بلکه برای رشد مناسب مغز و رشد کلی نیز حیاتی هستند

 

  1. قند های اضافه شده را محدود کنید

نوجوانان تمایل به خوردن غذا های حاوی قند های افزوده بالا، مانند آب نبات، کلوچه، غلات شیرین و سایر غذا های فرآوری شده شیرین دارند. هنگام تلاش برای بهبود سلامت و کاهش وزن اضافی بدن، کاهش مصرف قند های اضافه ضروری است.

این به این دلیل است که بیشتر غذا هایی که قندهای افزوده بالایی دارند، پروتئین و فیبر کمی دارند، که می تواند باعث نوسان اشتهای شما شود و ممکن است منجر به پرخوری در طول روز شود.

 

مطالب مرتبط: میخام لاغر شوم

از-رژیم-های-مد-روز-اجتناب-کنید راه های کاهش وزن سریع در نوجوانان

  1. از رژیم های مد روز اجتناب کنید

فشار برای کاهش وزن سریع می تواند باعث شود که نوجوانان رژیم غذایی مد روز را امتحان کنند. رژیم‌ های غذایی بی ‌شماری وجود دارد که برخی از آن ها توسط سلبریتی‌ های محبوب ترویج داده می ‌شوند.

درک این نکته مهم است که رژیم‌ های غذایی به ‌ویژه رژیم ‌های غذایی محدود کننده به ندرت طولانی ‌مدت کار می ‌کنند و حتی می‌ توانند برای سلامتی مضر باشند. به جای تمرکز بر کاهش وزن کوتاه مدت، نوجوانان باید روی دستیابی به کاهش وزن آهسته، ثابت و سالم در طول زمان تمرکز کنند.

 

  1. سبزیجات بخورید

سبزیجات سرشار از مواد مغذی مهم مانند ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. آن ها همچنین حاوی ترکیبات قدرتمندی به نام آنتی اکسیدان هستند که از سلول های شما در برابر مولکول های ناپایدار (رادیکال های آزاد) که می توانند باعث آسیب شوند محافظت می کنند. گذشته از این که بسیار مغذی است، تحقیقات نشان داده است که مصرف سبزیجات می تواند به نوجوانان کمک کند تا وزن بدن خود را سالم نگه دارند.

 

  1. وعده های غذایی را حذف نکنید

اگرچه حذف وعده ‌های غذایی به کاهش وزن کمک می ‌کند، اما ممکن است باعث شود در طول روز به دلیل گرسنگی بیشتر غذا بخورید. مطالعات نشان می دهد که نوجوانانی که صبحانه نمی خورند بیشتر از کسانی که به طور منظم صبحانه می خورند چاق می شوند. نوجوانان به جای حذف صبحانه یا خوردن یک میان وعده سریع و پر قند، باید خوردن یک وعده غذایی متعادل را در اولویت قرار دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

RSS عکس های جدیدRSS علیرضا نیکنامRSS مسترسئوکاردانلود فیلم های جدیدشاید دوست داشته باشیدپیوندها