راه های مقابله خشم و عصابیت

چه کسانی بیشتر مستعد خشونت و خشم هستند؟ آیا راهی برای کنترل خشم وجود دارد؟ بهترین راه برای کاهش خشم در کم ترین زمان چیست؟ هر انسانی روی زمین می تواند به دلایل مختلفی احساس خشم کند. نمی توانیم بگوییم که هیچ انسانی در دنیا تا به حال احساس خشم نکرده است. برخی به دلیل مشکلاتی که در محیط کار با آن مواجه هستند، برخی دیگر به دلیل مشکلات خانوادگی و…

اما باید بگوییم که این احساس قابل کنترل است و به راحتی قابل حذف است. کنترل خشم می تواند مانع از انجام کاری یا گفتن چیزی شود که ممکن است پشیمان شود. با یادگیری راهبرد هایی که به کنترل خشم شما کمک می کند، در هنگام عصبانیت استراتژی های خاصی را در نظر بگیرید و از آن ها استفاده کنید.

هیچ انسانی نمی تواند خشونت دیگران، خشم گاه و بیگاه، خشم و تشدید رفتار را تحمل کند. یاد بگیرید چگونه خشم خود را کنترل کنید تا در مقابل دیگران عصبانی و ناامید نشوید.

ساده ترین و بهترین راهکار ها برای کنترل خشم

روش ها و راهکار های زیادی وجود دارد که می تواند به کنترل خشم و عصبانیت در انسان کمک کند. از جمله ساده ترین و بهترین راه حل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پیاده روی بهترین روش برای کنترل اعصاب

انجام تمرینات ساده ای که شاید زیاد به آن ها توجه نکنیم می تواند یکی از بهترین راه ها برای کنترل خشم باشد. مثلا راه رفتن. آهسته راه رفتن می تواند خشم را کاهش دهد و اعصاب را آرام کند. علاوه بر این، دوچرخه سواری یا بازی هایی مانند گلف می تواند بدن شما را آرام کند.

 

مطالب مرتبط:  راه های رسیدن به موفقیت در زندگی

 

  1. اعداد را معکوس را بشمارید

آیا تا به حال سعی کرده اید به میزان تمرکز خود در هنگام شمارش اعداد معکوس توجه کنید؟ حالا تصور کنید عصبانی هستید و می خواهید عصبانیت خود را کنترل کنید، از ۱۰۰ شروع کنید و بشمارید.

مدتی طول می کشد تا تنفس شما برگردد و ضربان قلب شما آرام شود. با این روش ساده خشم خود را کنترل خواهید کرد.

  1. با گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه خود آرام شوید

موسیقی غذای روح شماست. پس هر گاه روح تان سرکش و مضطرب شد، باید راهی برای آرام کردنش انتخاب کنید. بهترین راه برای کنترل خشم برای یک فرد عصبانی گوش دادن به موسیقی مورد علاقه اوست.

  1. نفس عمیق را حتما امتحان کنید

با میزان خشم، سرعت تنفس افزایش می یابد، اما مانند هیزمی که در آتش انداخته می شود. برای کنترل صحیح خشم باید نفس عمیق بکشید. از طریق بینی نفس عمیق بکشید و از طریق دهان نفس خود را بیرون کنید.

پس از چند دقیقه، چرخش را تکرار کنید. به زودی متوجه خواهید شد که عصبانیت شما تا حد زیادی کاهش یافته است.

-چه-را-که-هر-روز-برای-تان-اتفاق-می-افتد-را-یادداشت-کنید راه های مقابله خشم و عصابیت

  1. سعی کنید آن چه را که هر روز برای تان اتفاق می افتد را یادداشت کنید.

شاید ساده ترین و خاص ترین راه برای کنترل خشم یک فرد عصبانی نوشتن باشد. اگر نمی توانید آن چه در دل دارید را به کسی بگویید، اگر در اوج عصبانیت خود هستید، خودتان را کنترل می کنید تا حرف های ناشایست از زبان تان بیرون نزند و این گفتگو شما را بیشتر عصبانی کند، پس بهتر است یک خودکار و دفترچه در دست بگیرید و خود را در میدان جنگ تصور کنید و هر چیزی را که می توانید بدون گفتن بنویسید یادداشت کنید. نوشتن به شیوه ای جادویی به کنترل خشم شما کمک می کند. حتی می توانید پس از چند روز مطالب خود را بخوانید و اثرات منفی عصبانیت خود را ارزیابی کنید.

  1. سعی کنید زمانی را در طبیعت بگذرانید

طبیعت بهترین شفا دهنده خشم انسان است. برای کنترل راحت خشم خود را به دل طبیعت بسپارید. راه رفتن روی چمن ها با پای برهنه، احساس شن روی ساحل یا حتی راه رفتن زیر درخت به شما کمک می کند عصبانیت خود را کنترل کنید.

هر چه مردم به طبیعت نزدیک تر شوند، خشونت و خشم دور تر می شوند. طبیعت و خشونت دو نقطه متضاد هستند.

 

مطالب مرتبط:  راه های رسیدن به آرامش درونی

 

  1. جملات مثبت با خود تکرار کنید

کم تر کسی معتقد است که قدرت ذهن می تواند زندگی انسان را تحت الشعاع قرار دهد. اما باید بگوییم که این درست است. برای کنترل خشم خود فقط از جملات مثبت استفاده کنید. به عنوان مثال: من آرام ترین انسان روی زمین هستم، خشم از من دور است، صلح جهانی از آن من است و …

وقتی این جملات مثبت را تکرار می کنید، پیامی به ذهن شما ارسال می شود که در ناخودآگاه شما این باور را ایجاد می کند که شخصیت شما چنین است. شما به راحتی می توانید خشم خود را کنترل کنید و در دراز مدت عصبانیت مکرر را تجربه نخواهید کرد.

  1. سراغ چیز های مفید بروید

برخی چیز ها می توانند انرژی شما را افزایش دهند و شما را آرام کنند. برای مثال می توانید به سراغ کار های مفیدی مانند آشپزی، مرور فایل های کاری، رقصیدن و … بروید که هر کدام از این اقدامات می تواند بدن شما را آرام کند و از عصبانی شدن شما جلوگیری کند.

برخی ممکن است تعجب کنند که چگونه می توان چنین کار هایی را برای کنترل خشم انجام داد. این راه ها را فقط یک بار امتحان کنید، به سرعت عادی می شوند و حتی خشم شما را به حداقل می رسانند.

بنابراین، انجام هر یک از این تکنیک های رایگان بدون هیچ هزینه ای می تواند آرامش را برای شما و زندگی شما به ارمغان بیاورد. ساده ترین راه ها برای خلاص شدن از شر عصبانیت و آرامش.

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *