راه های رسیدن به موفقیت در زندگی

چگونه موفقیت خود را تعریف کنیم؟ آیا به این دلیل است که حقوق زیادی می گیریم، در یک خانه فوق العاده بزرگ زندگی می کنیم، با خوشگل ترین و خوشتیپ ترین پسر یا دختر شهرتان ازدواج می کنیم یا با سریع ترین ماشین رانندگی می کنیم؟ مطمئنا این ها معیار های موفقیت نیستند.

ایجاد یک کسب و کار و کارآفرینی مستلزم استعداد های منحصر به فرد و عشق به حرفه شما است. این در مورد چیز های بیهوده نیست. این در مورد فرصت و توانایی شما برای کشف رویای خود است.

8 قانون بسیار ساده وجود دارد که می توانید برای موفقیت واقعی از آن ها پیروی کنید.

 

  • علاقه مند باشید

کاری را که به او عشق دارید انجام دهید اگر آن را دوست ندارید، پس چرا آن را انجام می دهید؟ اگر شغلی بسازیم یا به مشاغلی ادامه دهیم که واقعا علایق ما نیستند، انگار وقت خود را  می‌ فروشیم. مثل آن مردی است که یک مشاور فناوری است که واقعا می ‌خواست خواننده اصلی یک گروه باشد. نکته مهم اینجاست که اگر واقعا کاری را که می خواهید انجام دهید، خلاق تر، با انگیزه تر، هماهنگ تر و به احتمال زیاد از نظر مالی بسیار بیشتر پیشرفت خواهید کرد. کاترین هپبورن زیبا گفت:

«اگر می خواهید در زندگی موفق شوید، بهتر است مسیری را که به آن علاقه دارید را انتخاب کنید.»

 

مطالب مرتبط: راهکارهای عالی و موثر برای کسب درآمد بالا از کار تدریس خصوصی ریاضی

 

 

  • سخت کار کن

هرگز خود را گول نزنید، موفقیت از کار بسیار سخت حاصل می شود و ممکن است متوجه شوید که اگرچه تمام کار های سنگین را انجام می ‌دهید، اما در یک کار که به خوبی انجام شده رضایت وجود دارد. اما به یاد داشته باشید که باید به دیگران تکیه کنید، بنابراین مطمئن شوید که اطراف خود را با همکارانی احاطه کنید که از اخلاق کاری مشابه شما برخوردارند.

 

  • در کار خود خوب باشید

منظور مان از خوب بودن را توضیح خواهیم داد. افراد موفق بسیار تلاش می کنند، نه متوسط. بنابراین به خود (و تیم تان) فشار بیاورید تا مطمئن شوید که به پتانسیل نهایی خود رسیده اید و مطمئن شوید که موفقیت های خود را جشن می‌ گیرید، که نه تنها باعث ایجاد اعتماد به نفس در تیم شما می ‌شود، بلکه همکاران شما را درگیر می‌ کند و همچنین مشتریان تان را راضی نگه می‌ دارید. اگر کتاب از خوب به عالی را نخوانده اید، توصیه می کنیم مطالعه کنید.

جیمز سی کالینز گفت: «عظمت تابع شرایط نیست. به نظر می رسد بزرگی تا حد زیادی به انتخاب آگاهانه و نظم و انضباط بستگی دارد.»

تمرکز همیشه باعث موفقیت می‌ شود و رهبران دائما باید این حقیقت حیاتی را به خود یاد آوری کنند. تمرکز مستلزم پیگیری یک ماموریت و چشم انداز است. جک ولش می ‌گوید: «رهبران خوب کسب‌ و کار یک چشم‌ انداز ایجاد می ‌کنند، چشم ‌انداز را بیان می ‌کنند، مشتاقانه صاحب چشم‌ انداز می ‌شوند و بی ‌وقفه آن را به سوی تکمیل می‌ برند».

 

  • محدودیت ها را قدر بدانید

ریچارد برانسون گفت: «بسیاری از مردم در زندگی برتری ندارند زیرا از برداشتن قدم برای اقدامات لازم برای رسیدن به رویا های خود می ترسند. برخی ترس را به عنوان محافظی در برابر شکست نشان می دهند. دیگران حتی تلاش نمی کنند، با این باور که محدودیت ها آن ها را محدود می کند. در حالی که بسیاری از افراد در وضعیت موجود گرفتار می شوند و پیشرفت می کنند.»

خودتان را تنها به فکر کردن محدود نکنید و اجازه ندهید ترس مانع شما شود. امروزه، مردم بیش از حد معمول توقع دارند، بنابراین شما باید فوق العاده باشید تا مورد توجه قرار بگیرید و روابط قوی با بازار هدف خود ایجاد کنید. چه محصول یا خدماتی را بفروشید، باید نهایت تجربه را ارائه دهید.

 

  • خدمت عالی

تعالی خدمات مشتری همیشه یکی از مزیت های رقابتی حیاتی برای هر کسب و کاری بوده و خواهد بود. برآورده کردن نیاز های مشتری به شما کمک می کند تا یک برند بسیار قوی و به یاد ماندنی بسازید. پاسخگو باشید، گوش دهید و مشاهده کنید آنگاه برای خود ارزش ایجاد خواهید کرد. از اشتباهات در خدمت خود درس بگیرید.

بیل گیتس: «ناراضی ترین مشتریان شما بزرگ ترین منبع یادگیری شما هستند.»

 

مطالب مرتبط: راه های مقابله خشم و عصابیت

 

  • ایجاد ایده

علاوه بر خدمات، نبوغ، اصالت و آینده نگری در نهایت برند شما را هدایت می کند. آرمان بخشی از فرآیند خلاقیت است. همان طور که استیو جابز گفت: «من می ‌خواهم در کیهان دنگ بزنم.» شما باید همیشه به نوآوری ادامه دهید، به خصوص در فضای بازار رقابتی. وقتی نوبت به ایده پردازی می شود، به ذهن خود فشار بیاورید.

 

  • پایدار باشید

توسعه کسب و کار و کارآفرینی باید از روی عشق ساخته شود و هر عشق بزرگی برای تسخیر رویای شما به اشتیاق و پشتکار نیاز دارد. اگرچه شکست ها را تجربه خواهید کرد، اما موفقیت و پیروزی را نیز خواهید یافت. ممکن است با شکست های زیادی روبرو شوید، اما نباید این شکست ها باعث تسلیم شما شوند. در واقع، ممکن است لازم باشد با شکست ‌ها روبرو شوید، بنابراین می ‌توانید بدانید که چه کسی هستید، از چه چیزی می ‌توانید کمک گرفته تا بلند شوید.»