راحت‌ترین و بهترین ساز برای دختر

خرید هدیه برای دختران کمی دشوار است، اما اگر دختری که می‌خواهید به او هدیه دهید، به نوازندگی علاقه مند باشد کار راحت‌تر میشود. بهتر است قبل از انتخاب بهترین ساز برای دختر و یا خانومی که به موسیقی علاقه مند است چند نکته را در نظر بگیرید.

اگر قرار است ساز را برای فرد دیگری خریداری کنید ممکن است بنظر شما برسد بهترین سازی که برای یک دختر خانم میتوان خرید سازی است که به آن علاقه دارد اما شاید ندانید ساز مورد علاقه ی دختر مورد نظرتان چیست و نخواهید از او بپرسید! در این زمان بهتر است سازی را خریداری کنید که مورد علاقه ی همه‌ی سلیقه ها باشد. شاید هم بعنوان یک دختر هنری و اهل موسیقی بفکر شروع نوازندگی هستید باز هم ساز هایی که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم برای یک شروع موسیقی کاملا مناسب هستند.

مورد بعدی بودجه ای است که قرار است برای خرید ساز اختصاص دهید. از آن جایی که بسیاز از ساز ها قیمت بالایی دارند شاید خرید ساز برای دختر بعنوان هدیه یا شروع موسیقی کمی سخت تر باشد. سعی کرده ایم ساز هایی را انتخاب کنبم که قیمن مناسبی نسبت به کارابرد و زیباییشان داشته باشند. در ادامه همراه ما باشید.

معرفی 3 ساز مناسب برای دختران

در ابتدا باید بدانیم سازی که ما به دنبال آن هستیم باید چه ویژگی ها و مشخصه هایی داشته باشد. اصلا از کجا بدانیم چه سازی برای دختر ها مناسب است.

بدون شک ما هر سازی را میتوانیم برای هدیه دادن انتخاب کنیم ولی قطعا همه ی آن ها مناسب این کار نیستند. شما نمیتوانید بدون مطمئن شدن از طرف خود برای او یک پیانو هدیه بگیرید یا یک ساز سنتی مانند سنتور بگیرید. قطعا تمامی سازهای موسیقی صدایی دلنشین و زیبا دارند و هر کدام دنیای خود را دارد.

اما در بین سازهای موسیقی میتوان چند مدل را مد نظر قرار داد که تفاوت هایی با سایر سازها داشته باشند. یکی از مهمترین تفاوت ها استفاده راحت و سریع میباشد، یعنی هر کسی با هر مقدار از علاقه به موسیقی بتواند حداقل تا حدودی آن را برانداز کند.

ملاک دیگر ما ظاهر ساز است، سازی که برای هدیه به یک دختر انتخاب میکنیم باید ظاهری شیک و در عین حال فانتزی داشته باشد. یعنی علاوه بر کاربرد آن که نوازندگی و اجرای قطعات موسیقی است، زیبا و قشنگ باشد. تا بتوان حتی از آن به عنوان یک دکوری زیبا استفاده کرد.

ابعاد آن ساز نیز بسیار مهم است، به طوری که بتواند آن را همیشه و در هر زمانی همراه خود داشته باشد. تا هر زمان که اراده کند سازش در دسترس باشد و بتواند به راحتی از آن استفاده کند. پس توجه داشته باشید که سازی انتخاب نکنید که قابل حمل نباشد یا جابجایی و حمل و نقل آن مشکل باشد.

معمولا افرادی که ساز آن ها ابعاد کوچکی دارد و جابجایی آن راحت است تمایل بیشتری به نوازندگی یا ادامه موسیقی دارند. چرا که میتوانند از هر فرصتی برای تمرین یا اجرا استفاده کنند.

سازدهنی یا هارمونیکا

سازدهنی یا هارمونیکا یک ساز بادی با ابعادی بسیار کوچک است. نحوه اجرا با این ساز به صورت دمش و مکش هوا به داخل آن است. همه ی ما خاطرات زیبایی از زمان کودکی با این ساز داریم و در ذهن همه ی ما سازدهنی یک نوستالژی رویایی است.

صدای سازدهنی به قدری زیبا و دلنشین است که هر شنونده ای به سرعت به آن علاقمند میشود و آرزو میکند ای کاش نوازندگی با آن را هرچه زودتر یاد بگیرد.

همانطور که گفتیم سازدهنی ابعادی بسیار کوچک دارد و شما میتوانید به راحتی آن را همیشه و در هر زمان همراه خود داشته باشید و حتی در کمترین فرصت ها هم از آن استفاده کنید.

درست است که سازدهنی ابعادی بسیار کوچک دارد، اما ساختار آن به طوری است که صدایی قدرتمند و قوی دارد به طوری که باعث شده یک ساز کامل برای اجرا باشد یعنی هیچ محدودیتی برای اجرای قطعه ها نخواهد داشت.

همچنین قیمت ساز دهنی یا هارمونیکا به نسبت ظاهر و کارایی آن بسیار مناسب است و میتواند یک هدیه لوکس و شیک با قیمت مناسب باشد.

اگر به دنبال سازدهنی هایی با قیمت پایین هستید، سازدهنی ایستاپ مدل کینگ دریم king dream گزینه مناسبی است. اما اگر میخواهید بودجه بیشتری اختصاص دهید سازدهنی کونگ شنگ مدل بلوبرد blue bird میتواند گزینه بهتری باشد.

یک سازدهنی میان رده که عکس آن در زیر آمده است سازدهنی ایستاپ eap 12 blue میباشد. کیفیت این سازدهنی به نسبت قیمت آن مناسب میباشد و ظاهری شیک و جذاب نیز دارد.

علاوه بر صدا، بر روی زیبایی سازدهنی ها نیز بسیار کار شده است که باعث میشود یکی از بهترین هدیه ها برای دختر، پارتنر یا همسر شما باشد. یک هدیه مناسب علاوه بر استفاده آن باید ظاهری شکیل و جذاب داشته باشد که سازدهنی در این مورد به خوبی خود را ثابت کرده است.

سازدهنی انواع مختلفی دارد اما در ایران محبوب ترین و کارامد ترین مدل آن سازدهنی کروماتیک است. با کمک سازدهنی کروماتیک شما میتوانید تمامی آهنگ های ایرانی را اجرا کنید. به کمک این ساز میتوان در سبک های پاپ، کلاسیک و حتی در سبک سنتی نیز قطعات زیبایی اجرا کرد.

کالیمبا

ساز کالیمبا نیز یکی دیگر از سازهایی است که میتواند یک هدیه خوب برای دختر و همسر شما باشد. کالیمبا نیز دارای ابعاد کوچکی است که میتواند یک همراه همیشگی برای عزیزان شما باشد. این ساز از یک بدنه ی چوبی ساخته شده است که بر روی آن 17 تیغه فلزی نصب شده است.

کالیمبا ها در دو نوع چوبی و کریستالی تولید میشوند که مدل چوبی آن نیز خود به دو صورت حفره دار و بدون حفره تولید و عرضه میشود. قیمت کالیمبا ها با توجه به کیفیت چوبشان متغیر است. یعنی هرچه کیفیت چوب آن ها بهتر باشد قیمت کالیمبا نیز افزایش می یابد. و این کیفیت چوب تاثیر مستقیم بر روی کیفیت صدای آن ها و مقاومت خود چوب دارد.

تولید کننده های کالیمبا سعی کرده اند نوع بسیار زیادی بر روی ظاهر سازهای کالیمبا ایجاد کنند. از این رو میتوان کالیمبا را نیز یک ساز لوکس و جذاب و یک هدیه زیبا نامید. کالیمبا ساز بومی کشور آفریقا است و به دلیل صدای رویایی آن مردم بومی آن کشور معتقدند که آغاز جهان هستی با صدای کالیمبا بوده است.

در بین کالیمبا های ارزان قیمت میتوان به مدل کالیمبا وارداتی ناکس NUX اشاره کرد که ظاهری زیبا نیز دارد. اگر به سراغ کالیمبایی با قیمت بالاتر برویم میتوانیم کالیمبا k17mgl را معرفی کنیم که در دو نوع حفره گرد و حفره گوزنی تولید میشوند.

در راس همه و با کیفیت و زیبایی خاص میتوان کالیمبا k17MGLS را پیشنهاد داد که کیفیتی فوق العاده دارد.

چنگ رومی

ساز چنگ رومی نیز یکی دیگر از ساز های مناسب برای دختران است. این ساز نیز مانند ساز کالیمبا از یک بدنه ی چوبی ساخته شده است. روی این بدنه ی چوبی 16 سیم دز جنس فلز نصب شده است که به کمک آن میتوانید نت های موسیقی را اجرا کنید.

طول این 16 سیم با هم متفاوت است یعنی هرچه طول سیم کمتر باشد صدای آن سیم زیر تر و هرچه طور سیم بلند تر باشد صدای تولید شده بم تر است. به این ترتیب نت های موسیقی را به کمک تغییر طول سیم ها ایجاد میکنیم.

ساز چنگ رومی قدمتی طولانی دارد و آن را به اسم چنگ رومی میشناسند. در قدیم سازهای چنگ ابعاد و وزن زیادی داشتند و نمیتوانستند آن را به راحتی جابجا کنند. اما امروزه ساز چنگ با ابعاد بسیار کوچک (ابعادی به اندازه ساز کالیمبا) تولید میشود.

ساز چنگ نیز در طرح ها  رنگ های مختلفی تولید میشود تا بتوان جوابگوی همه ی سلیقه ها بود. از محبوب ترین مدل های ساز چنگ میتوان به مدل کوکو اشاره کرد. چنگ رومی 16 سیم کوکو که در رنگ های فندقی و نسکافه ای موجود است.

جمع بندی

تفاوتی ندارد که شما خانم هستید یا آقا، جوان هستید یا میانسال، همواره میتوانید از لذت نوازندگی و تاثیرات موسیقی بهرمند شوید. در این مقاله قصد داشتیم شما را با چند ساز مناسب برای دختر و یا خانم ها آشنا کنیم. سازهایی که هم از نظر صدا و هم از نظر ظاهر با سایر سازهای موسیقی تفاوت هایی دارند. ساز هایی مانند  انواع کالیمبا ، چنگ رومی و یا سازدهنی برای دختران مناسب هستند. چرا که علاوه بر صدای دلنشین هم قیمت مناسبی دارند و هم در ظاهر تنوع زیادی دارند.