اشتباهات رایج و خطرناک سئو در 2022

برخی از اشتباهات سئو در ابتدا بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما می‌توانند رنکینگ وب‌سایت شما را تا حد چشمگیری کاهش دهند. به همین دلیل وب‌مستران باید توجه به جزئیات سئو را در اولویت خود قرار دهند. در ادامه برخی از رایج‌ترین اشتباهاتی که ممکن است در سئو داخلی به وجود بیاید را بررسی خواهیم کرد.

 

آشنایی با رایج‌ترین اشتباهات سئو

برای راه‌اندازی هر وب‌سایت لازم است تا به سئو داخلی و خارجی آن توجه داشته باشیم. هرکدام از این مباحث می‌توانند تأثیر چشمگیری در افزایش بازدهی و ترافیک وب‌سایت شما داشته باشند. بااین‌حال باید بدانید که سئو داخلی اهمیتی فراتر از حد تصور دارد. به‌گونه‌ای که اگر یک وب‌سایت از سئو داخلی مناسبی برخوردار نباشد، نمی‌تواند در سئو خارجی پیشرفت کند.

 

این امر موجب شده تا امروزه بسیاری از وبمسترها به دنبال راهی برای بهینه‌سازی سئو داخلی وب‌سایت خود بگردند. بهینه‌سازی سئو داخلی، امری با جزئیات بسیار ریز و حساس است. به همین دلیل اگر به این جزئیات توجه کنید، می‌توانید به‌راحتی وب‌سایت خود را در رنکینگ اول گوگل قرار دهید.

 

استفاده از کلمه کلیدی نامناسب و تکرار بیش از حد آن

از جدی‌ترین و درعین‌حال ساده‌ترین اشتباهات سئو را می‌توان عدم توانایی در انتخاب کلمه کلیدی مناسب دانست. اهمیت کلمه کلیدی در بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو بر کسی پوشیده نیست. اما بسیاری از افراد به نکات حساس انتخاب کلمه کلیدی دقت نمی‌کنند. کلمه کلیدی محتوا خود را باید به‌گونه‌ای انتخاب کنید که نرخ جستجو آن زیاد باشد. از سوی دیگر کلماتی را انتخاب کنید که بازار رقابتی کم‌تری دارند. تکرار بیش از کلمه کلیدی نیز از دیگر اشتباهات رایج در سئو به‌حساب می‌آید. کلمه کلیدی تنها باید ۱ الی ۲ درصد از کلمات محتوا را به خود اختصاص دهد.

عدم استفاده از لینک‌های خارجی از رایج‌ترین اشتباهات سئو

برخلاف عقیده بسیاری از وبمسترها، لینک‌دهی خارجی، قدرت سئو وب‌سایت شما را کاهش نمی‌دهند. بلکه قراردادن لینک وب‌سایت شما در وب‌سایت‌های دیگر، می‌تواند به دیده‌شدن محتوا شما کمک کند. این تکنیک امروزه با عنوان تکنیک سئو کلاه خاکستری نیز شناخته می‌شود. البته توجه داشته باشید که برای بازدهی لینک خارجی، باید دو نکته اساسی را رعایت کنید. لینک وب‌سایت خود را حتماً در اختیار وب‌سایت‌های معتبر و قدرتمند قرار دهید. توجه داشته باشید که محتوا وب‌سایت بامحتوا شما مرتبط باشد.

 

عدم استفاده از قالب‌های مخصوص موبایل

امروزه بسیاری از کاربران از تلفن‌های همراه خود برای جستجو محتوا استفاده می‌کنند. این امر موجب شده تا بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها در قالب موبایل، به یکی از اولویت‌های گوگل تبدیل شود. به همین دلیل عدم تطابق قالب سایت با صفحه موبایل را می‌توان یکی دیگر از اشتباهات سئو دانست. انجام این اشتباه، حدود ۵۰ درصد از ترافیک سایت شما را کاهش می‌دهد. این امر به معنای کاهش کاربران و کاهش رنکینگ گوگل خواهد بود.

پایین‌بودن سرعت سایت و نقش آن در افت بازدهی

از دیگر اشتباهات سئو که امروزه گریبان‌گیر بسیاری از وب‌مستران شده است را می‌توان سرعت پایین وب‌سایت‌ها دانست. سرعت سایت، یکی از مهم‌ترین پارامترهای بهبود سئو داخلی و افزایش رنکینگ وب‌سایت به شمار می‌آید. اگر سرعت یک سایت پایین باشد، کاربران مجبور به تحمل انتظار خواهند بود. در این شرایط کاربران از سایت شما خارج می‌شوند. این امر با کاهش چشمگیر همراه است. از سوی دیگر، خروج پی‌درپی کاربران موجب حساسیت موتورهای جستجو می‌شود. به همین دلیل رتبه گوگل به افت ناگهانی دچار می‌شود. ازاین‌جهت برای بهبود سئو داخلی، باید سرعت سایت خود را افزایش دهید.

 

استفاده از برچسب‌گذاری نامناسب

برچسب‌گذاری، یکی از شیوه‌های بهبود سئو داخلی به‌حساب می‌آید. به همین دلیل بسیاری از تازه‌کاران با برچسب‌گذاری متعدد، سعی دارند تا سئو وب‌سایت را افزایش دهند. درحالی‌که این عقیده کاملاً اشتباه است. برچسب‌گذاری در تعداد بالا، موجب ایجاد duplicate content می‌شود. این امر ممکن، جریمه‌های سنگینی را از سوی گوگل به همراه خواهد داشت. به همین دلیل یکی دیگر از اشتباهات سئو را برچسب‌گذاری به شیوه قدیمی می‌دانند. در قوانین جدید، برچسب‌گذاری باید در تعداد کم انجام گیرد. برچسب‌گذاری تخصصی نقش چشمگیری در بهبود موتورهای جستجو خواهد داشت.

 

وجود لینک‌های شکسته یا صفحات زامبی

از دیگر اشتباهات سئو می‌توان به وجود صفحات بی‌ارزش اشاره کرد. این صفحات معمولاً محتوایی کمتر از ۳۰۰ کلمه دارند. این صفحات با عنوان صفحه‌های زامبی شناخته می‌شوند و قدرت سئو وب‌سایت را کاهش می‌دهند. از دیگر صفحات سمی در وب‌سایت‌ها می‌توان به صفحه‌های حذف شده یا صفحه‌های 404 اشاره کرد. وجود این صفحات، نارضایتی کاربران را افزایش خواهد داد. توصیه می‌شود که برای پیداکردن این صفحات از ابزارهایی نظیر seo spy Glass کمک بگیرید.

 

استفاده‌نکردن از تصویرهای انحصاری و عدم آپدیت محتوا

گاهی اوقات، تصاویر می‌توانند مفهومی بیش از هزار کلمه داشته باشند. در حال حاضر الگوریتم‌های گوگل دارای قابلیت درک تصاویر هستند. به همین دلیل اگر به دنبال راهی برای افزایش ترافیک و رنکینگ گوگل هستید، از تصاویر مرتبط بامحتوا خود غافل نشوید. عدم استفاده از تصاویر، یکی از اشتباهات سئو به‌حساب می‌آید. از دیگر اشتباهات رایج در این زمینه، عدم به‌روزرسانی محتواهای قدیمی وب‌سایت است. به‌منظور افزایش ارزش سئو داخلی، لازم است تا محتواهای قدیمی را به طور مداوم آپدیت کنید.

 

نتیجه‌گیری

امروزه با روی کار آمدن افرادی که فاقد سواد سئو هستند، اشتباهات سئو در وب‌سایت‌ها افزایش پیدا کرده است. به همین منظور توصیه می‌شود که بهبود سئو داخلی وب‌سایت خود را به نیروهای متخصص بسپارید. آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ با ارائه جدیدترین راهکارها در سفارش سئو سایت، به کاهش اشتباهات رایج در سئو کمک خواهد کرد. برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور حرفه ای سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

 

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com