راه های مهاجرت به کانادا با هزینه کم

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است، اما جمعیت بسیار کم و اقتصاد عالی آن فرصت های شغلی بی شماری را در این کشور نسبتا سرد ایجاد کرده است. مردم این کشور نیز رفتار خوب و دوستانه ای با مهاجران از خود نشان داده اند، بسیاری از هموطنانمان به راحتی پا به این کشور گذاشته اند و به عنوان یک شهروند کانادایی از زیرساخت های این کشور استفاده می کنند. در ادامه به توضیح شرایط مهاجرت کاری به کانادا و مزایای زندگی در این کشور می پردازیم.

چگونه برای مهاجرت به کانادا شروع کنیم؟

همان طور که می دانید، با شروع همه گیری ویروس کرونا، اکثر کشور های در حال توسعه در بحبوحه سقوط اقتصادی قرار دارند و بیکاری و فقر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اما کشور هایی هستند که با سیاست ها و رویه های هماهنگ توانسته اند از این همه گیری جان سالم به در ببرند و حتی برنامه های توسعه خود را برای سال های آینده گسترش داده اند. کانادا یکی از کشور هایی است که قصد دارد تا سال 2021 مهاجران واجد شرایط بیشتری را جذب کند که نشان دهنده قدرت این کشور در مکان های بالقوه جدید است.

اما نکته مهم این است که هر فردی با توجه به شخصیت خود می تواند بهترین راه را برای آسان تر و سریع تر شدن روند مهاجرت به کانادا انتخاب کند. روند مهاجرت به کانادا را می توان به هفت گروه تقسیم کرد:

  • مهاجرت کاری به کانادا
  • تحصیل • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • زایمان
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت افراد با نیاز های خاص در حال حاضر که تمامی روش های قانونی آشنا شده اند، باید بیشتر بر روی یکی از رایج ترین آن ها مانند مهاجرت کاری تمرکز کنیم.

 

مطالب مرتبط: صحبت های زهرا امیر ابراهیمی در مراسم کن

 

فرصت استثنایی کار در کانادا برای ایرانیان

ایرانیان با توجه به تجربه باشکوهی که در این کشور دارند، دولت کانادا تلاش کرده است تا فرصت های استثنایی برای مهاجرت کاری به کانادا برای هموطنانمان فراهم کند. به عنوان مثال، رانندگان پایه ایرانی که تجربه زیادی دارند و قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند، کانادا اقامتگاه مناسبی را برای این گروه از افراد فراهم کرده است.

به دلیل کیفیت آموزش پزشکی در کشور ما و تربیت پزشکان و پرستاران فراوان، این کشور خواهان جذب پزشکان عزیز ایرانی است که از حداقل نیاز ها بهره مند هستند. با توجه به ساخت جوامع ایرانی در شهر هایی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال، باید گفت که مهاجرت به این کشور جذاب‌ تر از همیشه شده است و احساس تنهایی و غربت را کاهش داده است.

به طور کلی برای مهاجرت کاری به کانادا دو روش وجود دارد:

  • برنامه اسکیل ورکر (Skill worker)
  • جاب آفر (Job offer) از یک کارفرمای کانادایی

در برنامه Skilled Worker، مهاجر باید دو مرحله را طی کند و مهارت ها و تجربیات وی مورد ارزیابی قرار گیرد. برای راهیابی به مرحله دوم باید در مرحله اول حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کنید و سپس نسبت به سایر متقاضیان برای ارزیابی نهایی انتخاب شوید.

اما در روش پیشنهاد شغلی کارفرمای کانادایی، مهاجران می توانند شغل فعلی خود را در لیست مشاغل مورد نیاز جستجو کنند و از طریق آژانس های کاریابی از کارفرمایان کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنند.

مهاجرت کاری به کانادا با تجربه کاری

در صورتی که افراد دارای شش سال یا بیشتر سابقه کتبی (از طریق بیمه) باشند از حداکثر امتیاز این مرحله که 15 امتیاز می باشد بهره مند خواهند شد. افراد با 4 تا 5 سال سابقه کار 13 امتیاز، 2 تا 3 سال با 11 امتیاز و افراد با تنها 1 سال سابقه کار مرتبط 9 امتیاز دریافت می کنند.

همچنین اگر کارفرمایی در کانادا به شما پیشنهاد شغلی بدهد ده امتیاز دیگر به شما تعلق می گیرد.

منظور از انطباق پذیری در کانادا چیست؟

انطباق پذیری تعدادی از مسائل را شناسایی می کند که اقامت شما در کانادا را آسان تر می کند. به عنوان مثال، سطح زبان همسر شما (به عنوان متقاضی مهاجرت به کانادا) نمره 5 خواهد بود. اگر شما یا همسرتان در کانادا تحصیل کرده باشید، نمره 5 را دریافت خواهید کرد و اگر تجربه کاری در کانادا داشته باشید، امتیاز خواهید گرفت. در این مرحله یک ده امتیاز برتر کسب می کنید. داشتن یک خویشاوند درجه یک در کانادا به شما 5 امتیاز بیشتر نیز می دهد.

 

مطالب مرتبط: اقامت کانادا

 

چه شغل هایی برای مهاجرت به کانادا مناسب هستند؟

همانطور که گفته شد، بازار کار در کانادا دائما دستخوش تغییرات اساسی است. هر سال، لیست مشاغل جدیدی که توسط دولت کانادا برای جذب مهاجر ارائه می شود، بر همین اساس تغییر می کند. علاوه بر مشاغلی مانند پرستاری و رانندگی سنگین که در لیست مشاغل مورد علاقه کانادا قرار دارند، مشاغل پرطرفدار دیگری نیز در این لیست وجود دارد که برخی از آن ها در زیر ذکر شده است.

یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا داشتن تجربه بازاریابی شخصی است. می توان گفت که این موقعیت تقاضای زیادی دارد به همین دلیل بیشتر پیشنهاد های شغلی کانادا مربوط به بخش فروش است. دستمزد های بالا، به اضافه پورسانت ها و سایر مشوق ها، آن را به یکی از پر درآمد ترین مشاغل امروز در کشور تبدیل کرده است. این شامل فروشندگان متخصص، مدیران بیمه، مشاوران املاک و مدیران مالی است.

با افزایش تعداد شرکت های خصوصی در این کشور، مشاغل خالی بیشتری برای حساب های حرفه ای وجود دارد که حسابداری و مشاغل مرتبط دومین شغل پرطرفدار در کانادا است. حساب های این کشور از رونق بالایی برخوردار است و حقوق آن ها به 70000 دلار کانادا در سال می رسد. توابع مرتبط با حسابداری مانند مدیر مالی، مشاور مالی و حسابدار مالی در دسترس هستند. با توجه به کاربرد های متنوع اپلیکیشن های موبایل هوشمند، بخش بزرگی از صنعت به شدت به نرم افزار ها و توسعه دهندگان وابسته شده است. در این راستا، کانادا می خواهد بیشترین تعداد توسعه دهندگان برتر نرم افزار را از کشور های دیگر از جمله ایران جذب کند. میانگین حقوق یک مهندس نرم افزار در کانادا حدود 90000 دلار کانادا در سال است.