طرز تهیه پاستیل خانگی پدون پودر ژلاتین و گلوکز

پاستیل خوراکی بسیار خوشمزه و جذابی است که معمولا بچه ها به آن علاقه زیادی دارند. وقتی آن ها با میوه واقعی و بدون افزودن رنگ های مصنوعی ساخته شوند، برای شما بسیار سالم تر و برای شما بهتر هستند. با توجه به مقدار شکر طبیعی میوه در آب، نیازی به اضافه کردن مقدار زیادی شیرین کننده اضافی نخواهید داشت. بهتر است از آب میوه 100% بدون مواد افزودنی استفاده کنید. این همچنین رنگ و طعم بهتری را ارائه می دهد.

آبمیوه تازه خود را با استفاده از آبمیوه گیری با کیفیت خوب درست کنید و از تمام آنزیم ها، ویتامین ها و ریزمغذی هایی که در محصولات بسته بندی شده به دلیل فرآیند های مختلف پاستوریزاسیون، غلظت، هیدراتاسیون مجدد و حمل و نقل یافت نمی شوند استفاده کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که آب میوه های تازه فشرده شده جدا می شوند و می توانند به سرعت فاسد شوند. برای بهترین نتیجه، آب خود را درست کنید و بلافاصله آن را به آب نبات تبدیل کنید.

این چیزی نیست که باید هر روز در منو باشد، اما این مربع ‌های کوچک به شما این امکان را می ‌دهند که کم تر از آن چه پس از خوردن انواع صنعتی و طعم ‌دار مصنوعی، عذاب وجدان داشته باشید. می ‌توانید با چاقو آن‌ ها را به مکعب‌ های کوچک برش دهید یا از کاتر شیرینی ‌پز برای شکل‌ های زیبا تر استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط: علت سفیدی روی زبان نوزاد چیست؟

 

اگر فکر می کنید ممکن است بیشتر به ساختن آب نبات خانگی علاقه مند باشید، ممکن است بخواهید چند قالب سیلیکونی که می تواند برای شکلات ها استفاده شود یا انواع مختلف آب نبات های سخت و نرم تهیه کنید. اگر مکعب های تک رنگ برای شما خیلی ساده هستند، سعی کنید نسخه های چند رنگی درست کنید.

ابتدا مخلوط را آماده کنید. بگذارید تا خودش را بگیرد و دومی را روی آن بریزید. هنگامی که همه چیز سفت شد، همان طور که توضیح داده شد ادامه دهید و از شیرینی های رنگارنگ خود لذت ببرید. آب نبات خانگی نیز یک هدیه عالی و بسیار خوشمزه است، آن ها را در جعبه های هدیه تزئینی یا کیسه های کوچکی که با دستمال پوشیده شده اند در تمام رویداد های خاص خود ارائه دهید.

مواد مورد نیاز برای تهیه پاستیل خانگی

  • پوشش پلاستیکی
  • قلم موی شیرینی پزی
  • ظرف پخت (تقریبا 4 × 8 اینچ)
  • برش کوکی یا قالب مناسب (اختیاری)

دستورالعمل

برای تهیه این دستور ساده، از ورقه های ژلاتینی یا برگ استفاده کنید، که ممکن زیاد رایج نباشند و پیدا کردن آن ها سخت باشد.

من متوجه شدم که برگ ها ژل برتری نسبت به پودر ژلاتین دارند. درجات مختلف موجود در واقع فقط وزن ‌های متفاوتی هستند که به برگ‌ ها مربوط می‌ شوند تا قدرت شکوفه و سفتی محصول نهایی شما را نشان دهند. این گرید ها از تیتانیوم (120 شکوفه، کم ترین استحکام) تا پلاتین (سخت ترین در 230 شکوفه، با بالا ترین استحکام موجود) می روند.

می ‌توانید بسته ‌ای را خریداری کنید که حاوی درجه ‌های مختلف یا «شکوفه ‌ها» است،  من از درجه طلا برای این دستور خاص استفاده کردم. البته همیشه می‌ توانید پودر ژلاتین موجود را جایگزین برگ‌ ها کنید، اما من متوجه شدم که معمولا به خوبی ژله نمی ‌شود و منجر به یک محصول نهایی کدر تر می ‌شود.

  1. مرحله اول: ژلاتین را خیس کنید.

ابتدا آب سرد را به ظرفی اضافه کنید و برگ های ژلاتین را تقریبا پنج دقیقه خیس کنید

  1. مرحله دوم: ساختن مخلوط

میوه و آب لیمو و آب را به یک قابلمه اضافه کنید. کمی به جوش بیاورید و شکر را با آن مخلوط کنید، سپس حرارت را کم کنید تا بجوشد.

  1. مرحله سوم: ژلاتین را اضافه کنید

برگ های ژلاتین را از آب خارج کرده و به آرامی اضافه آن را فشار دهید. به مخلوط آبمیوه اضافه کنید و بگذارید حل شود. اجازه ندهید مایع به جوش بیاید و به آرامی برگ ها را با همزن بزنید تا به ترکیب شدن کمک کند. پس از حل شدن کامل ژلاتین، حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شود.

  1. مرحله چهارم: زمان سرد شدن

یک ظرف پخت را با پوشش پلاستیکی بپوشانید. مایع ژله را در ظرف بریزید و به مدت حداقل 5 – 6 ساعت در یخچال قرار دهید.

 

مطالب مرتبط: علت لگن درد در زنان باردار و یائسه چیست؟

 

  1. مرحله پنجم: از قالب و برش جدا کنید

پس از سفت شدن مایع، مخلوط ژله شده را از پلاستیک جدا کنید. می توانید آب نبات خود را به مربع های 1 اینچی برش دهید، یا از کاتر کوکی ها برای چیز هایی کمی جذاب تر استفاده کنید.

نکته: مقداری روغن روی چاقوی خود بمالید تا برش راحت تر شود.

  1. مرحله ششم: مقداری شکر روی نتیجه بریزید!

این مرحله اختیاری است. با یک برس شیرینی پزی روی ژله آب نبات را با یک لایه نازک روغن آغشته کنید، سپس شکر گرانول را در آن بریزید تا بپوشانید. این کار کمک می کند تا تکه های آب نبات شما به یکدیگر نچسبند و حس ترد خوبی به آن اضافه می کند

این دستور خوراکی بسیار خوشمزه ای را ایجاد می کند که فاقد رنگ مصنوعی و سایر مواد افزودنی است.

آن ها هنوز هم عمدتا شکر هستند، اما آب نبات های خانگی ساخته شده با آب میوه های تازه حاوی دوز خوبی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در هر لقمه نیز هستند. این وسوسه‌ های کالری خالی که همیشه در تعطیلات و مهمانی ‌ها وجود دارند، از بین می ‌رود!