چگونه از واتساپ بک آپ بگیریم؟

گاهی ما در واتساپ خود اطلاعاتی داریم که نمی توانیم آن ها را پاک کنیم یا به دلایلی باید آن ها را برای مدتی نگه داریم؛ اما به خاطر یک سری شرایط مانند خرابی و مشکلات گوشی و … باید واتساپ خود را پاک کنیم؛ همه ما می دانیم واتساپ مانند تلگرام اطلاعات کاربران را در خود ذخیره نمی کند و نمی توانیم پس از پاک کردن و نصب دوباره، اطلاعات قدیمی خود را به راحتی ببینیم.

به همین دلیل واتساپ ویژگی بک آپ یا پشتیبان گیری را فعال کرد تا یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود بگیریم تا در مواقع اضطراری که که مجبور به پاک کردن واتساپ خود هستیم نگران اطلاعات خود نباشیم. اما بک آپ یا پشتیبان گیری در واتساپ چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم بک آپ گیری از اطلاعات واتساپ را در گوشی های اندروید و آی او اس یا آیفون را به شما توضیح دهیم.

 

مطالب مرتبط: بهترین عکس ها برای وضعیت واتساپ

 

می ‌توانید از داده ‌های واتساپ خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا مطمئن شوید که چت‌ ها و عکس ‌ها یا ویدیو های به اشتراک ‌گذاشته‌ شده خود را از دست نمی‌ دهید. اگر می خواهید اطلاعات و تاریخچه خود را به دستگاه جدیدی منتقل کنید، ابتدا باید از واتس اپ نسخه پشتیبان تهیه کنید.

فرآیند پشتیبان ‌گیری در اندروید و آی او اس یا آیفون متفاوت است، اما هر دو پلتفرم پشتیبان ‌گیری از واتساپ را آسان می‌ کنند، تا زمانی که تلفن را به یک سرویس ابری مانند Google Drive یا iCloud متصل کرده باشید.

برای بسیاری از افراد، واتس اپ حالت اصلی مکالمه آن ها است. بنابراین چه سخت خواهد بود اگر یک تلفن گم شده یا خراب به معنای از بین رفتن همه آن مکالمات باشد، به آن عکس ها و ویدیو هایی اشاره می کنیم که مبادله شده اند اما هرگز ذخیره نشده اند.

اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد، پشتیبان ‌گیری از واتساپ در اندروید یا آیفون آسان است. با پشتیبان ‌گیری از واتس‌ اپ، می ‌توانید حساب و داده‌ های خود را به راحتی در یک دستگاه جدید بارگیری کنید و درست از جایی که کار را متوقف کردید ادامه دهید.

در این جا نحوه پشتیبان گیری از واتس اپ در دستگاه آیفون یا اندروید آورده شده است.

 

مطالب مرتبط: عکس پروفایل برای واتساپ

نحوه پشتیبان گیری از واتس اپ در اندروید

برای پشتیبان گیری یا بک آپ گرفتن از واتساپ در اندروید به شرح زیر است:

  1. واتساپ را در دستگاه اندروید خود باز کنید، سپس روی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  2. روی «تنظیمات» و سپس روی «چت» ضربه بزنید.
  3. روی «Chat backup» ضربه بزنید و سپس در صفحه بعدی روی دکمه سبز «BACK UP» ضربه بزنید.

برای برنامه‌ ریزی پشتیبان ‌گیری ‌های معمولی، روی «پشتیبان ‌گیری به درایو گوگل

» ضربه بزنید و فرکانس را تنظیم کنید، سپس بررسی کنید تا مطمئن شوید که حساب Google و شبکه Wi-Fi صحیح انتخاب شده اند.

 

نحوه پشتیبان گیری از واتساپ در آیفون

برای پشتیبان گیری یا بک آپ گرفتن از واتساپ در آی او اس یا آیفون به شرح زیر است:

  1. واتساپ را باز کنید و روی تنظیمات در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.
  2. روی «Chats» و سپس روی «Chat Backup» ضربه بزنید.
  3. روی «Back Up Now» ضربه بزنید.

همچنین می ‌توانید با ضربه زدن روی «پشتیبان ‌گیری خودکار» و ورود به حساب iCloud خود و انتخاب فرکانس پشتیبان ‌گیری، به ‌روزرسانی‌ های خودکار را فعال کنید.