کدامیک را بخریم گلکسی بادز ۲،گلکسی بادز لایو و گلکسی بادز پرو

اگر قصد داشته باشید تا هدفون‌های بی‌سیم خریداری کنید قطعا یکی از بهترین برندهای پیش روی شما سامسونگ خواهد بود به خصوص اگر گوشی شما از همین سازنده کره‌ای باشد. در حال حاضر شما می‌توانید سه هدفون گلکسی بادز 2، گلکسی بادز لایو و بادز پرو را از این شرکت خریداری کنید و ما در ادامه تفاوت‌های هر سه را برای شما شرح می‌دهیم.

طراحی

گلکسی بادز ۲ بسیار شبیه به گلکسی بادز پرو طراحی شده و تنها ابعاد و اندازه‌ی کوچک‌تری نسبت به این هدفون پرچمدار دارد. این بادزها از طراحی ماتی بهره می‌برند و از بین چهار رنگ مشکی، سفید، بنفش و سبز می‌توانید یکی را گزینش کنید. به گفته سازنده کره‌ای این هدفون کوچک‌ترین و سبک‌ترین هدفون بی‌سیمی است که تا به این تاریخ توسط سامسونگ تولید شده است.

طراحی بادز پرو به طور کلی مشابه با بادز 2 است، با این تفاوا که بخش بیرونی این هدفون پرچمدار کاملا براق است و بیشتر جلب توجه می‌کند. هر دو هدفون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به خوبی درون گوش قرار بگیرند و هنگام فعالیت زیاد مثل ورزش کردن نیز از گوش خارج نشوند.

بادز لایو اما طراحی کاملا متفاوتی نسبت به دو مدل دیگر دارد و دقیقا شبیه به یک لوبیا طراحی شده است. این بادزها به طور کلی هیچ سری ندارند و در واقع کل هدفون درون گوش شما قرار می گیرد. ارگونومی این مدل در مقایسه با بادز 2 و پرو چندان عالی نیست و شما هم نمی‌توانید اندازه آن را تغییر دهید.

یک ایرادی کلی که به هر سه مدل هدفون سامسونگ وارد است، نبود ساقه برای محکم کردن هدفون درون گوش است. این اتفاق باعث می‌شود تا هر بار به اشتباه هنگام محکم کردن هدفون‌ها در گوش پد لمسی را فشار داده و موسیقی را موقف یا پخش کنید. سامسونگ برای بادز پرو از گواهی IPX7 استفاده کرده و این یعنی هدفون پرچمدار سامسونگ ضد آب است و می‌توانید آن را مستقیما درون آب قرار دهید. از سوی دیگر گلکسی بادز 2 و بادز لایو تنها گواهی IPX2 دارند و می‌توانند در برابر تعریق حین ورزش مقاومت کنند.

در نهایت اگر بهترین هدفون از نظر کیفیت ساخت و ارگونومی را می‌خواهید به سراغ بادز پرو بروید و اگر به دنبال هدفونی با ارگونومی خوب، وزن کمتر نسبت به بادز پرو و اندازه کوچک‌تر کیس هستید گلکسی بادز ۲ را انتخاب کنید. گلکسی بادز لایو در جایگاه سوم این بخش قرار می‌گیرد و باوجود این که به خوبی در گوش قرار می‌گیرد کاملا راحت نیست و بیشتر از دو مدل دیگر شما را خسته می‌کند.

کیفیت صدا و مکالمه

سامسونگ برای گلکسی بادز پرو از درایورهایی 11 میلی متری ساخت AKG استفاده کرده و همچنین ووفرهای 11 میلی متری برای صدای بم و توییتر 6.5 میلی متری این درایورها را همراهی می‌کنند. صدای تولید شده توسط بادز پرو غنی و گسترده است. صدای Mid کاملا واضح بوده و باس قوی نیز به گوش می‌رسد. تفکیک این هدفون را واقعا می‌توان عالی دانست و شما می‌توانید نوع صدای دریافتی را از طریق EQ تغییر دهید.

در سوی دیگر بادز 2 نیز مانند بادز پرو از درایورهای دو کاناله استفاده می‌کند و در هر بادز ووفر و توییتر قرار گرفته است. این موضوع باعث می‌شود تا این هدفون جدید صدایی کاملا شفاف داشته باشد و همچنین بیس بسیار عمیقی را ارائه کند.

از نظر کیفیت صدا شاید بتوان هر دو محصول را در یک سطح قرار داد، هرچند که مقداری خیلی کمی بادز پرو صدای واضح‌تر و تفکیک شده‌تری دارد. کیفیت صدای بادز لایو نیز تقریبا نزدیک به بادز 2 است با این تفاوت که مقداری در سطح پایین‌تری از نظر صدای میانی قرار می‌گیرد و همچنین به دلیل طراحی عجیب، صدای بیرون را نیز کاملا مسدود نمی‌کند و همین تجربه گوش دادن به موسیقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هر سه هدفون کهشکانی به قابلیت حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation) مجهز شده‌اند. از طرفی بادز 2 و بادز پرو از قابلیت ambient sound پشتیبانی می‌کنند تا شما بتوانید تعیین کنید چه مقدار از صدای محیط بتواند از بادزها عبور کند.

قابلیت ANC در دو هدفون گلکسی بادز ۲ و بادز پرو رضایت بخش است ولی نمی‌توانیم آن را عالی بدانیم و اگر صدای محیط خیلی زیاد باشد هدفون‌ها نمی‌توانند عملکردی بی‌نقص و عادی داشته باشند و بخشی از صدای محیط به گوش شما خواهد رسید. بادز لایو نیز تا حد زیادی شرایط مشابهی دارد با این تفاوت که به دلیل ورود صدای محیط قابلیت ANC آن را مناسب دانست.

کیفیت مکالمه هر سه هدفون بسیار خوب و مناسب است و شما می‌توانید مکالمه‌ای شفاف با کمترین صدای مزاحم را تجربه کنید. صدای شما با حالتی شفاف و غیر ربات گونه به طرف مقابل منتقل می‌شود و بادزها در حذف صدای اضافی محیط تا حد بسیار زیادی موفق عمل می‌کنند.

باتری

بادز پرو با یک بار شارژ کامل و روشن بودن ANC می‌تواند 4 ساعت و 50 دقیقه موسیقی پخش کند و کیس به این مقدار حدود 13 ساعت اضافه می‌کند. این یعنی در صورت روشن بودن ANC باید بین 16 تا 20 ساعت از این محصول انتظار شارژ دهی داشته باشید. با خاموش بودن ANC این عدد افزایش پیدا کرده و به بالاتر از 24 ساعت می‌رسد.

سامسونگ ادعا کرده که بادز 2 در صورت روشن بودن قابلیت ANC تا 5 ساعت دوام می‌آورد و این عدد به همراه باتری موجود درون کیس تا 20 ساعت قابل افزایش است. اگر قابلیت ANC را غیر فعال کنید این اعداد به ترتیب به 7.5 و 29 ساعت افزایش پیدا می‌کنند که عملکرد خوب و رضایت بخشی به حساب می‌آید و نمی‌توان به آن ایرادی وارد کرد.

گلکسی بادز لایو با خاموش بودن ANC می‌تواند 7.5 ساعت موسیقی پخش کند و این عدد به کمک کیس به 28 ساعت می‌رسد. طبیعتا اگر قابلیت ANC روشن باشد این شارژ دهی کاهش پیدا می‌کند.

اتصالات

هر سه هدفون به راحتی با بلوتوث به گوشی‌های مختلف متصل می‌شوند و با دریافت برنامه Galaxy Wearable app می‌توانید تنظیمات مختلف را اعمال کنید. به عنوان مثال در این برنامه شما قادر خواهید بود تا تنظیمات قابلیت ANC را تغییر دهید، تنظیمات پد لمسی هر گوش را شخصی سازی کنید و تنظیمات EQ را تغییر دهید. لازم به ذکر است که قابلیت 360 audio تنها برای دستگاه‌های سامسونگی قابل دسترسی است.

برای متصل کردن هر یک از این محصول به گوشی در ابتدا باید برنامه SmartThings و Galaxy Wearable را به روی گوشی خود نصب کنید. پس این کار به روی گوشی یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید که به شما اطلاع می‌دهد که هدفون قصد متصل شدن به گوشی را دارد و باید آن را تأیید کنید.

جمع بندی

گلکسی بادز 2 و بادز لایو قیمت مشابهی دارند و گلکسی بادز پرو در بازار کشور حدود 30 درصد گران‌تر از دو مدل دیگر است. بادز پرو به نسبت دو رقیب دیگر بلندی صدای بیشتری دارد و مقدار کمی نیز کیفیت آن بهره است. این محصول کیفیت ساخت بهتری نیز دارد و گواهی ضد آب آن بسیار قوی‌تر است.

در سوی دیگر گلکسی بادز 2 و بادز لایو قیمت یکسانی دارند و به طور حتم ارزش خرید بادز 2 به دلیل ارگونومی بهتر، مسدود کردن بهتر صدای محیط و ANC قوی‌تر بالاتر از رقیب خود است.

.