تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 آوریل 2023 - 18:08
453 بازدید
کد خبر : 9646

تاثیرات ورزش های هوازی

تاثیرات ورزش های هوازی
ورزش هوازی یا aerobic، به هر نوع ورزشی گفته می‌شود که باعث افزایش ضربان قلب و مصرف اکسیژن در بدن می‌شود. به طور کلی، ورزش‌هایی که برای مدت زمان طولانی و با شدت متوسط انجام می‌شوند، به عنوان ورزش هوازی شناخته می‌شوند.

ورزش هوازی یا aerobic، به هر نوع ورزشی گفته می‌شود که باعث افزایش ضربان قلب و مصرف اکسیژن در بدن می‌شود. به طور کلی، ورزش‌هایی که برای مدت زمان طولانی و با شدت متوسط انجام می‌شوند، به عنوان ورزش هوازی شناخته می‌شوند.

اکثر ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم هوازی است؛ به‌طور مثال دویدن، ایروبیک، زومبا، رقص، شنا، دوچرخه‌سواری و حتی پیاده‌روی (به شرطی که حداقل نیمه سرعتی و طولانی مدت باشد)؛ همگی از نوع ورزش هوازی محسوب می‌شوند.

چگونه لاغر شویم؟ را می توانید در نودی بیابید.

با انجام ورزش هوازی، سلامتی و تناسب اندام بهبود می‌یابد. برخی از تاثیرات ورزش هوازی بر بدن عبارتند از:

  • افزایش ظرفیت ریه: ورزش هوازی باعث افزایش حجم دفع اکسیژن و دیگر گازهای ضروری در ریه می‌شود که باعث بهبود عملکرد ریه و تقویت آن می‌شود.
  • افزایش سلامت قلب: انجام ورزش هوازی باعث افزایش ضربان قلب و کاهش فشار خون می‌شود که باعث بهبود عملکرد قلب می‌شود.
  • کاهش وزن: ورزش هوازی باعث سوزاندن کالری و کاهش وزن می‌شود.
  • بهبود سلامت روحی: ورزش هوازی باعث ترشح هورمون‌های خوش‌حالی مانند اندورفین و سروتونین می‌شود که باعث بهبود حالت روحی و کاهش استرس و اضطراب می‌شود.
  • تقویت عضلات: ورزش هوازی باعث تقویت عضلات اندام‌های بدن می‌شود.
  • بهبود کیفیت خواب: ورزش هوازی باعث افزایش کیفیت خواب می‌شود.
  • بهبود سیستم ایمنی: انجام ورزش هوازی باعث افزایش تعداد سلول‌های سفید خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

RSS عکس های جدیدRSS ویدائوRSS مسترسئوکارلینک های مرتبطپیوندهاRSS آکادمی ایران اسکین کرRSS ایران کریر فیلیمو