5ایده ی عکس گرفتن در خانه

آیا به دنبال الهام گرفتن از ایده های خلاقانه عکاسی هستید؟

در این مقاله، ما 5 ایده آسان را به اشتراک می گذاریم و بهتر از همه، هر کدام از آنها را می توان در خانه انجام داد. شما نیازی به سفرهای پرهزینه ندارید یا در هوای بسیار سرد بیرون بروید. فقط روی میز آشپزخانه خود بچینید، دوربین خود را آماده کنید و از آن لذت ببرید!

بنابراین اگر برای گرفتن عکس‌های باورنکردنی آماده هستید، بیایید با اولین ایده شروع کنیم:

از قطرات آب عکس بگیرید

عکاسی از قطرات آب به برخی تجهیزات تخصصی نیاز دارد  اما نتایج فوق‌العاده هستند و به معنای واقعی کلمه می‌توانید سال‌ها را صرف ثبت انواع مختلف آب، پس‌زمینه، رنگ‌ها و موارد دیگر کنید. به علاوه، هنگامی که تنظیمات اولیه را درک کردید، دریافت تصاویری مانند این در اینجا نسبتاً اسان است

برای شروع، به دوربینی با لنز ماکرو (یا با قابلیت های کلوزآپ قابل توجه) نیاز دارید. شما همچنین به یک سه پایه (برای نگه داشتن دوربین در موقعیت خود)، یک فلاش خارج از دوربین (برای روشن کردن قطرات)، یک قطره چکان و یک کاسه آب نیاز دارید. ایده این است که دوربین خود را در کنار کاسه آب قرار دهید. لنز خود را روی فوکوس دستی تغییر دهید، سپس روی وسط کاسه (جایی که آب می افتد) تمرکز کنید.

نقاشی نور لنزبال

گلوله‌های لنز یک راه آسان برای گرفتن عکس‌های انکساری فوق‌العاده ارائه می‌دهند  اما اگر می‌خواهید عکس‌های لنزبال خود را به سطح بالاتری ببرید، چرا نقاشی نور لنزبال را امتحان نکنید، که می‌تواند در داخل خانه با چند مورد اساسی انجام شود؟

شما به یک اتاق تاریک نیاز دارید، بنابراین یا در شب یا در یک زیرزمین یا حمام با پنجره صفر عکس بگیرید. شما همچنین به یک سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین و همچنین یک میز و یک ورق شیشه برای نگه داشتن توپ لنز نیاز دارید.

ورق شیشه را روی میز قرار دهید، سپس گلوله لنز را با دقت روی ورق شیشه قرار دهید. (من دوست دارم از جاکلیدی زیر توپ برای جلوگیری از چرخیدن آن استفاده کنم که بعداً آن را ویرایش می کنم.)

دوربین خود را طوری تنظیم کنید که روی توپ لنز متمرکز شود، چراغ ها را خاموش کنید و با سرعت شاتر پنج ثانیه یا بیشتر شماره گیری کنید.

سپس، هنگامی که دکمه شاتر را فشار دادید، با چراغ قوه در اتاق قدم بزنید. از کشیدن الگوهای مختلف در هوا لذت ببرید (همانطور که در عکس زیر می بینید، زیگزاگ ها همیشه سرگرم کننده هستند!). نیازی به سفت و سخت بودن نیست؛ هرچه الگوی وحشی‌تر باشد، جالب‌تر است

از حباب های روغن و آب عکس بگیرید

 

روغن و آب در صورت مخلوط شدن، زیباترین حباب ها را ایجاد می کنند اما چگونه می توان چنین افکت دوست داشتنی را ثبت کرد؟ خوشبختانه، تا زمانی که یک لنز ماکرو و یک سه پایه داشته باشید، بسیار آسان است.

روغن و آب را در یک ظرف شفاف ترکیب کنید (یک سینی پخت شیشه ای به خوبی کار می کند). ظرف را با استفاده از فنجان یا بلوک های چوبی بالا بیاورید. سپس یک پس زمینه جالب مانند کاغذ رنگی یا حتی یک عکس چاپ شده را در زیر تنظیمات قرار دهید دوربین خود را بالای مخلوط ثابت کنید، سپس آن را بردارید! برای ایجاد شکل‌های حباب جدید، هر چند وقت یکبار مخلوط را با قاشق هم بزنید (و اگر از فلاش خارج از دوربین استفاده نمی‌کنید، باید منتظر بمانید تا حباب‌ها حرکت نکنند تا یک عکس تیز بگیرید).

از مارپیچ های نور عکس بگیرید

عکاسی مارپیچ نور منحصر به فرد و سرگرم کننده است، به علاوه جلوه ها شگفت انگیز هستند شما به یک اتاق کاملا تاریک، یک سه پایه (برای ثابت نگه داشتن دوربین در هنگام عکاسی)، و همچنین یک منبع نور متصل به رشته ای نیاز دارید. (اگر سه پایه ندارید، همیشه می توانید دوربین را روی زمین و رو به بالا قرار دهید

سپس سرعت شاتر خود را روی 30 ثانیه یا بیشتر تنظیم کنید، شروع به چرخاندن منبع نور خود کنید و چند عکس بگیرید.

کمی عکاسی ماکرو انجام دهید

عکاسی ماکرو بسیار قابل دسترس تر از آن چیزی است که مردم فکر می کنند. شما به یک لنز ماکرو گران قیمت نیاز ندارید – فقط تجهیزاتی که از قبل دارید، به علاوه یک لوله اکستنشن. حتی یک لنز پرایم 50 میلی‌متری و یک لوله اکستنشن منفرد می‌توانند تصاویر نزدیک بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورند، اگرچه یادگیری تکنیک‌های مناسب برای عکاسی ماکرو زمان می‌برد.

اگر قابلیت‌های بیشتری نسبت به یک اکستنشن می‌خواهید، می‌توانید لنزهای ماکرو ارزان‌قیمتی را پیدا کنید که قدیمی‌تر، شخص ثالث یا فقط فوکوس دستی هستند. در هر صورت، در نهایت از دریافت قابلیت های ماکرو پشیمان نخواهید شد. این یکی از بهترین راه ها برای گرفتن عکس های شگفت انگیز تقریبا در هر مکان و زمانی از روز است. بسیاری از بهترین عکس های ماکرو من از حیاط خلوت من در یک روز معمولی در اواسط بعد از ظهر است.

مطالب مرتبط:

پر فروش ترین فلاش های دوربین

راهنمای خرید تلسکوپ

بهترین گوشی های میان رده موجود در بازار از نظر دوربین

 

کلام اخر:

امیدواریم که اکنون آماده استفاده از یکی (یا همه!) از این ایده ها برای عکاسی خلاق هستید. پس دوربین خود را بردارید و شروع کنید. برای بهترین نتیجه، باید مدام آزمایش کنید. چه کسی می داند؛ شاید شما یک تکنیک جدید و درخشان خود را توسعه دهید   قصد دارید کدام یک از این تکنیک های خلاقانه را امتحان کنید؟ آیا از خود ایده خلاقانه ای دارید؟ نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید!