یونان کجاست؟ خاطرات زندگی در یونان

 

یکی از کشور های تاریخی اروپایی که افراد بسیاری در دنیا به آن علاقمند هستند یونان است. این کشور بخاطر تاریخ غنی و اساطیری خود هم چنین آثار تاریخی بسیار زبان زد است. بسیاری از افراد دوست دارند به این کشور سفر کرده یا در آن زندگی کنند. از این رو در این مقاله بررسی می کنیم که بونان کجاست و دقیقا در کجا قرار گرفته است و به ویژگی های مهم این کشور خواهیم پرداخت.

یونان کجاست؟ آشنایی با این کشور تاریخی

شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که  یونان کجاست. از این رو در این قسمت کمی درباره اینکه این کشور کجا قرار گرفته است صحبت خواهیم کرد. یونان در انتهای جنوب شرقی اروپا قرار دارد، جایی که سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا به هم می رسند. مساحت آن کوچک است اما از نظر تاریخی همان طور که در بالا بیان کردیم بسیار تاریخی است.

این کشور مکانی است که فرهنگ باستانی در آن رشد کرد. این کشور از نظر جغرافیایی به 33 کشور اروپایی تعلق دارد که از نظر مساحت رتبه سیزدهم را از آن خود کرده است. آتن پایتخت این کشور نام دارد. یونان و نقشه آن در طول تاریخ دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. این تغییرات باعث شد تا مبادلات تجاری و بازرگانی در شرق دریای مدیترانه را انجام دهد و همین موضوع از قرن شانزدهم تا به حال باعث پیشرفت این کشور شده است.

یونان بیشتر از 2000 جزیره دارد که 170 عدد از آن مسکونی است. مردم یونان نیز فرهنگی شبیه به تاریخ خود دارند. کسانی که در یونان زندگی کرده اند درباره خاطرات زندگی در یونان می نویسند که این مردم مانند جوامع متوسط صنعتی هستند اما باز هم خلق و خوی مدیترانه ای خود را حفظ کرده اند. شما می توانید تفاوت مردم این کشور را با سایر کشورهای اروپایی متوجه شوید و ببینید که زندگی سنتی یونانی را با تفکر مدرن اروپایی ترکیب کرده اند.

با این حال مردم یونان مهمان نواز هستند و شرایط توریست و مهاجر در این کشور مناسب است. حال که درباره یونان کجاست دانستیم و با شرایط جغرافیایی و فرهنگی این کشور آشنا شدیم بهتر است به ویژگی های دیگر آن بپردازیم.

شرایط آب و هوایی یونان به چه صورت است؟

بیشتر کسانی که قصد سفر به یونان یا زندگی در این کشور را دارند یکی از مهم ترین مواردی که به آن توجه می کنند، آب و هوای یونان است. همان طور که در بخش یونان کجاست بیان کردیم، این کشور جز سواحل مدیترانه است و در این قسمت قرار گرفته است. پس آب و هوای مدیترانه ای دارد. فصول بارندگی در یونان محدود است و تابستان های خشک و زمستان های معتدل دارد. از نظر اقلیمی، آب و هوای یونان را می توان به دو دوره اصلی تقسیم کرد: دوره سرد که از اکتبر تا مارس طول می کشد و دوره گرم که از آوریل تا سپتامبر ادامه دارد. هم چنین شما می توانید آب و هوای کوهستانی را نیز در این کشور ببینید. پس اگر قصد مسافرت به یونان را دارید و دوست دارید از سواحل استفاده کنید، بهتر است تا در فصل تابستان به این کشور بیایید.

جاذبه های گردشگری یونان

در بالا بیان کردیم که یونان یک کشور با تاریخ غنی و سازه های تاریخی بسیار زیاد است که اصلی ترین جاذبه گردشگری این کشور محسوب می شوند. هم چنین این کشور دارای سواحل و جزایر زیادی است که توریست پذیر بوده و معمولا تور آتن برای سواحل و مکان های تاریخی این کشور برگزار می شود که به صورت ترکیبی است. از این رو در زیر تعدادی از مکان های گردشگری این کشور را معرفی خواهیم کرد تا با آن ها بیشتر آشنا شوید.

  • آکروپولیس یونان

مجموعه ای باستانی که بر فراز شهر آتن روی یک صخره قرار گرفته است آکروپولیس نام دارد. اگر خاطرات زندگی در یونان برای هر فردی را مرور کنید از این مکان می توانید اطلاعات به دست آورید. زیرا بسیار معروف است. این شهر البته ساختمان های دیگری مانند آکروپولیس دارد که زمان یونان باستان معبد و مکان زندگی افراد بزرگ و پادشاهان بوده است.

  • متئورا

متئورا یک صخره بسیار معروف است که در میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و در یکی از جزیره های یونان قرار دارد. یک کلیسای بزرگ ارتدوکس بالای این صخره است که آن را دیدنی کرده است. شهر کالاباکا نزدیک به این صخره قرار دارد که آب و هوای کوهستانی دارد.

  • جزیره سانتورینی

اگر از کسی بپرسید یونان کجاست شاید آن را با جزیره سانتورینی هم به یاد بیاورد. این جزیره بسیار معروف است و اگر قصد گرفتن تور آتن را دارید سعی کنید این جزیره هم شامل تور باشد. ساختمان های بسیار زیبا به همراه ساحل صخره ای و شنی عالی آن این جزیره را به یکی از مقاصد مهم گردشگری در یونان تبدیل کرده است. آژانس مسافرتی آیشم می تواند شما را برای تورهای این جزیره یاری کند.

غذا و آداب و رسوم یونان به چه صورت است؟

یکی دیگر از عواملی که برای سفر یا زندگی در یونان به آن توجه می شود، غذا و آداب و رسوم است. در بالا بیان کردیم که مردم یونان فرهنگی سنتی دارند با این حال سعی بر مدرن شدن داشته و شما می توانید این را به وضوح مشاهده کنید. اما می توانید به راحتی با آداب و رسوم و فرهنگ این کشور تطابق پیدا کنید. غذاهای یونانی نیز شبیه به غذاهای ایرانی یا ترکی است. پس شما می توانید به راحتی رستوران های خوب در شهرهای مختلف یونان را پیدا کنید و غذاهای خوشمزه یونانی با قیمت مناسب امتحان کنید.

جایرو یکی از غذاهای بسیار معروف این کشور است که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید. هم چنین نباید نگران وضعیت حمل و نقل در این کشور باشید. زیرا حتی برای رفت و آمد بین جزایر نیز کشتی ها یا قایق های بسیار مجهز در نظر گرفته شده است.

چطور به یونان سفر کنیم؟

بعد از اینکه درباره یونان کجاست دانستیم و آب و هوا و جاذبه های گردشگری این کشور را بررسی کردیم نوبت به چگونگی سفر به این کشور می رسد. برای یونان نیاز به ویزا داریم که بر اساس نوع مسافرت که توریستی است یا مهاجرت تعیین می شود. بهتر است تا کار گرفتن ویزا را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا به سریع تر آن را برای شما اخذ کنند.

آژانس مسافرتی آیشم در این زمینه می تواند گزینه خوبی باشد. پرواز از تهران به یونان نیز همیشه در جریان است. با این حال یک آژانس مسافرتی معتبر می توان بهترین بلیط را با مقرون به صرفه ترین قیمت خریداری کند. هم چنین شما می توانید تورهای مختلف را انتخاب کنید تا علاوه بر بازدید از مناطق گردشگری دلخواه، در مکان های اقامتی عالی نیز سکونت داشته باشید.

سخن پایانی

کشور یونان به علت جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی خود، علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است. از این رو در این مقاله ابتدا یونان کجاست را بررسی کردیم. سپس به مضوعاتی مانند آب و هوا و جاذبه های توریستی به همراه چگونگی سفر به این کشور پرداختیم. شما می توانید سوال های بیشتر خود در این زمینه را از آژانس مسافرتی آیشم بپرسید و اطلاعات خود را به روز کنید.

برچسب ها : گردشگری,سفر یه یونان,دیدنی های یونان,مکان های توریستی یونان