مزیت های یادگیری زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی استانبولی جز زبان هایی است که در سال های اخیر بین افراد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

کشور ترکیه که یکی از کشورهای همسایه ایران می باشد یکی از کشورهای مهم در زمینه های مختلف می باشد و افراد زیادی برای اهداف مختلف نیاز به برقراری ارتباط با این کشور داشته و در نتیجه یادگیری زبان ترکی استانبولی را بسیار مهم و ضروری می دانند.

برای یادگیری این زبان موسسات و دوره های مختلفی برگزار می شود که شما می توانید با انتخاب بهترین دوره به آموزش و یادگیری این زبان بپردازید و به کمک آن به اهداف خود دست یابید.

در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که مزیت های یادگیری زبان ترکی استانبولی چیست و چرا امروزه یکی از زبان های محبوب بین افراد برای یادگیری می باشد.

.

زبان ترکی استانبولی و ويژگی های آن

زبان ترکی از خانواده زبان Turkic است. در حالت کلی می توان زبان ترکی را به دو فاز تقسیم کرد. در زمان امپراطوری عثمانی، این زبان تلفیقی از زبان های ترکی، عربی و فارسی بود که در این دوران بسیاری از لغات اصیل ترکی از بین رفته است.

زمانی که آتاتورک باعث شد تا جمهوریت ترکیه تصویب شود تغییرات بسیاری در کشور ترکیه اعمال کرد. یکی از آن ها در مورد زبان ترکی بود. در آن زمان حروف الفبا عربی جایگزین الفبای لاتین شد و این باعث شد تا بسیاری از کلمات با لقب ترکی قدیم و جدید استفاده شوند.

یکی از ویژگی های این زبان آواهای هماهنگ، نداشتن جنسیت، آمدن فعل در آخر جمله است. به طور کلی در دنیا حدود ۶۰ میلیون ترکی زبان وجود دارند که زبان مادری شان ترکی است و حدود ۱۵ میلیون نفر زبان ترکی را به عنوان زبان دوم شان صحبت می کنند.

همچنین این زبان در کشورهایی چون آلمان، بلغارستان، انگلیس، یونان و … به صورت اقلیت قابل ملاحظه مورد استفاده است.

.

یادگیری زبان ترکی استانبولی چه مزایایی دارد؟

کشور ترکیه از مدت ها به عنوان یکی از قطب های گردشگری منطقه شناخته می شود و افراد بسیاری از نقاط مختلف دنیا برای بازدید شهرهای مختلف به این کشور سفر می کنند که باعث شده تا صنعت توریسم یا گردشگری در این کشور یکی از مهم ترین نقاط قوت و اساسی این کشور در بحث کسب و کار و اقتصاد کشور ترکیه محسوب شود.

در نتیجه با یادگیری زبان ترکی استانبولی شما می توانید از این شانس برخوردار باشید که بتوانید به طرق مختلف در این زمینه فعالیت کنید و کسب و کار موفقی را داشته باشید.

بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف به دنبال دریافت پذیرش از دانشگاه های معتبر در کشورهای خارجی می باشند. در سال های اخیر دانشگاه های ترکیه در رشته های مختلف جایگاه های خوبی را کسب کرده اند که بسیاری مایل به تحصیل در این دانشگاه ها می باشند.

از این رو یادگیری زبان ترکی بسیار برای آن ها مهم و کاربردی است و یادگیری زبان ترکی برای زندگی کردن در این کشور بسیار ضروری است.

همانطور که بیان شد به دلیل همسایگی کشور ترکیه با ایران و روابط این کشور به شکل های مختلف با سایر کشورها باعث شده تا بسیاری از افراد بخواهند با شرکت های مختلف تجاری همکاری داشته باشند و یا یک شعبه در این کشور تاسیس نمایند.

در این خصوص بخاطر پتانسیل های موجود برای بهبود و توسعه کسب و کار دانستن زبان ترکی استانبولی بسیار مهم و کارگشا می باشد و می توانید روابط بهتر و صمیمی تری را برقرار نمایید.

.

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟

زبان ترکی استانبولی به دلایل مختلف یکی از آسان ترین زبان های دنیا مخصوصا برای ایرانیان محسوب می شود همچون تاریخ و فرهنگ نزدیک و مناسبت بین دو کشور در گذشته و نیز مدل زبان ترکی استانبولی که هر چیز را که می نویسید همانطور نیز خواهید خواند که خود باعث روان شدن و یادگیری آسان این زبان است.

این زبان دارای واژگان و قواعد مشترک با زبان ایرانی نیز هست که باعث می شود زبان ترکی استانبولی برای ایرانیان آسان تر جلوه کند. البته این نکته هم قابل توجه است که سختی و آسانی یک زبان به خود زبان آموز نیز مرتبط بوده و اگر زبان آموز به دلایلی نتواند با زبان ارتباط برقرار کرده و شرایط مناسبی برای یادگیری زبان نداشته باشد و موارد دیگر از این قبیل این زبان نیز می تواند برای او سخت جلوه نماید.

در نتیجه توصیه می شود برای یادگیری زبان ترکی استانبولی و یا هر زبانی بدون هیچ گونه تصور و دیدگاهی اقدام به یادگیری نمایید و سعی کنید با استفاده از منابع معتبر و خوب، کلاس ها و اساتید و افراد با تجربه به یادگیری بپردازید.

.

آموزش زبان ترکی استانبولی در موسسه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا با سابقه تدریس زبان های خارجی با بیش از ۱۰ سال سابقه آموزشی به آموزش زبان ترکی استانبولی با تشکیل یک دپارتمان کاملا مجزا پرداخته است.

کلاس های آموزش زبان ترکی موسسه زبان دهخدا به صورت مکالمه محور به شکل حضوری و آنلاین برگزار می شود. کلاس ها توسط سوپروایزرهای زبان ترکی نظارت می شوند و با دریافت فیدبک های اساتید به بهبود روند کلاس ها کمک می شود.

در کلاس های آنلاین از بروزترین و بهترین امکانات آموزشی آنلاین بهره گرفته شده تا کلاس ها در بالاترین کیفیت آموزشی برگزار شوند و نیز یک شبیه ساز کامل از کلاس های حضوری باشند. در این کلاس ها شما قابلیت اشتراک گذاری تصویر و صوت و نیز تخته سیاه و فایل های مختلف آموزشی را خواهید داشت.

کلاس ها تحت نظر بهترین و مجرب ترین اساتید زبان ترکی برگزار می شوند که با بروزترین و مدرن ترین روش های تدریس براساس یک برنامه ریزی مدون به شما در یادگیری زبان ترکی کمک خواهند کرد.

.

.