نقاشی جدید؛ چالشی برای کودکان

فرزندان دلبندِ ما با نقاشی کردن، احساسات و تخیلات خود را تخلیه می‌کنند. اغلب کودکان از سن یک ‌سالگی نقاشی کودکانه ساده و بی‌آلایش می‌کشند! همین نقاشی‌های ساده است که برای کودکان موجب برقراری ارتباط می‌شود؛ به عبارتی آن‌ها در این سن ‌و سال، درکی که از اجسام و اشیا دارند را می‌کشند.

بنابراین بهتر است این‌گونه بگوییم که نقاشی کودکانه و آسان که از نظر ما یک خط‌خطی ساده است، قسمت بسیار مهمی از روند رشد ذهنی و ادراکی وی است. با ما همراه باشید تا شما دوستان عزیز را با نقاشی های جدید کودکانه در این راستا آشنا کنیم.

نقاشی جدید کودکانه؛ ساده امّا تأثیرگذار

به هنگام کشیدن نقاشی کودکانه توسط کودکان، چیزی که به چشم می‌خورد یک کودک است در حال کشیدن نقاشی ساده! که احتمالا به لحاظ تکنیکی خطاهای بسیاری را دارد. ولی چیزی که قابل دیدن نیست، فعالیت بسیارِ مغز کودک است که در حال تجزیه ‌وتحلیل اطلاعات و یادگیری است.

نتیجه ‌ی فعالیت آموزش نقاشی کودکانه، تقویت ارتباط میان دست و مغز، تقویت مقدار حافظه دیداری، افزایش میزان تمرکز و… است. پس تشویق کودکان به کشیدن نقاشی یک پیشنهاد بسیار مهم است. با تغییر نگاه پدر و مادر‌ها به نقاشی ساده ی کودکان به‌ عنوان یک فعالیت آموزنده، تمامی نقاشی‌های فرزندان یک نقاشی بی‌نظیر است. شما باید عکس نقاشی کودکانه فرزند خود را به دیوار بزنید و چون یک اثر هنری به آن بنگرید.

تمرکز بیشتر با استفاده از فیلم نقاشی کودکانه

کودکان بادقت روی خطوط و کشیدن نقاشی جدید کودکانه ساده و بی‌آلایش در مدرسه برای تمرکز روی خواندن و نوشتن خود تمرین کرده و مسلط می‌شوند. تمرکز بیشتر روی نقاشی کودکانه بی‌بدیل‌، به بلوغ بهتر فرزندتان کمک خواهد کرد. چرا که رسم نقاشی کودکانه ساده و رسیدن به ثمره در آن منجر به رشد فکری وی خواهد شد. دقّت به اتفاقاتی که در فیلم نقاشی کودکانه یا حتی عکس نقاشی رخ می‌دهد، تمرکز ذهنی کودکان را به‌گونه‌ای کامل تقویت می‌بخشد.

نقاشی ساده و هماهنگی اعضای بدن فرزندان

نقاشی کودکانه ساده و آسان منجر خواهد شد فرزند شما علاوه بر مهارت‌های تمرکزی و برطرف نمودن موضوعات، بتواند چشم و دست خود را با هم همگام سازد. آن‌ها با تماشای یک تصویر به ذهن خود دستور می‌دهند تا آن نقاشی ساده را با دستان خود بکشد. در این میانه‌ها آموزش نقاشی کودکانه به فرزندان توسط فیلم نقاشی و ویدیو‌های آموزشی نقاشی اثرات زیادی دارد؛ زیرا به این طریق کودک شما می‌تواند ترتیب مراحل نقاشی کودکانه را به واسطه‌ی ویدیو دنبال کند و نهایتا تمرینی برای هماهنگی اعضای بدن خود داشته باشد.

 

افزایش اعتماد به‌ نفس در کودکان با کشیدن نقاشی جدید

کودک شما با کشیدن نقاشی جدید می‌تواند به‌گونه‌ای خود را به شما اثبات کند‌. ثمره این کار به نمایش گذاشتن تخیلات فرزند است. کشیدن نقاشی‌های کودکانه زیبا برای فرزندان به آن‌ها حس اعتماد به ‌نفس و قدرت می‌دهد، در آن‌ها انگیزه ایجاد کرده و در این راستا تأیید از جانب شما باعث می‌شود این رغبت در وی افزایش پیدا کند. تشویق یک نقاشی تماشایی از کودک به معنی قبول توانایی های او و کمک به خودباوری وی است.

آمادگی کودک در راستای ورود به اجتماعی جدید

نقاشی‌های جدید و ساده پایه اولیه تفکر منطقی است و به فرزندان در درک مفاهیم سخت ‌تر کمک می‌کند. به‌عنوان نمونه برای ورود به مدرسه، فرزند شما برای نوشتن و خواندن با نقاشی که در خانه و پیش از مدرسه کشیده است، تمرین نموده و به همین دلیل می‌تواند سریع‌تر نوشتن را فراگیرد. البته پیشنهاد می‌کنیم کاردستی با کاغذ را هم فراموش نکنید؛ چرا که در شکوفایی استعداد‌های فرزندتان می‌تواند تأثیر بسیاری داشته باشد.

پرورش تخیلات فرزندان با نقاشی زیبا

هیچ زمان فرزند خود را مجبور نکنید تا در محدوده‌ی شما نقاشی‌های جدید بکشد؛ چرا که کودک با کشیدن نقاشی، به عبارتی تخیلات خود را شکوفا می‌کند. البته وجود فیلم‌های آموزشی در این زمینه‌ها می‌تواند به آن‌ها در آفرینش ایده‌های جدید کمک شایانی کند. ولی وادار نمودن آن‌ها به کپی دقیق از روی طرح نقاشی، بزرگ‌ترین اشتباه در کور کردن اشتیاق کودک برای تفکرات پیرامون نقاشی‌های کودکانه خود است.

اطلاعات در مورد سلامت روانی کودک خود با بررسی نقاشی او

بسیاری از کارشناسان و متخصصان بر این باور هستند که هنگامی کودک شما از روی یک عکس، نقاشی می‌کشد، اطلاعات بسیاری در اختیارتان قرار می‌دهد. بله، این اطلاعات در مورد سلامت روانی و خصوصیات شخصیتی کودک شما خواهد بود. از سویی بر این باور هستند که تقلید یک کودک برای نقاشی از روی یک طرح ساده، احساسات و خلاقیت کودکان را تقویت می‌کند.

شکوفایی استعداد‌های کودکان با خلق نقاشی جدید

نقاشی کشیدن فرزندان شما از روی عکس نقاشی‌های ساده و زیبا یا با استفاده از تخیلات خود، موجب شکوفایی استعداد فرزندتان خواهد شد. قطعا که او با خلق یک اثر هنری به توانایی خود ایمان می‌آورد. علاوه بر این‌ها با رسم نقاشی، فرزند شما دیگر استعداد‌های خود را شکوفا می‌کند.

ابزار موردنیاز برای کشیدن نقاشی کودکانه

کودکان اغلب از سن هجده ماهگی، رسم نقاشی ساده را آغاز می‌کنند. به همین دلیل برای این‌که با فراغی خاطر این کار را آغاز کنند؛ شما باید ابزار‌های گوناگونی مانند مداد، گچ، مداد‌های شمعی، گواش و قلم‌مو را در اختیارشان قرار بدهید. بهتر است کودک در ابتدای راه، برای رسم نقاشی زیبای خود با خطوط، ذهنیات خود را درگیر نکند و آزادی عمل بیشتری داشته باشد. وجود ابزار های متنوع می‌تواند موجب ترسیم نقاشی قشنگ و ظریف گوناگون و خلاقیت بیشتر فرزند شما شود. شاید در سن ‌وسال کمتر برای کودک شما وجود چند مدادرنگی و یک کاغذ ساده کافی باشد، ولی با افزایش سن کودکان، ابزار‌های حرفه‌ای‌تر در کشیدن نقاشی برای آن‌ها مهم‌تر خواهد بود.

نتیجه‌گیری

ما در این متن به شما گفتیم میزان اهمیت ترغیب کودکان به کشیدن نقاشی جدید کودکانه چه مقدار است. شما قطعا با این کار به فرزندان خود در شکوفایی استعداد‌ها و توانایی آن‌ها، کمک خواهید کرد. اگر دوست دارید، فرزند خود را در شروع خواندن و نوشتن یاری‌ دهید، ابزار لازم برای ترسیم نقاشی را فراهم کرده و در اختیار او قرار بدهید.