معرفی سه مدل کابینت جدید آشپزخانه

آشپزخانه یکی از بخش های خانه است که تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی خانه دارد. بیشترین بخش یک آشپزخانه توسط کابینت ها کاور می شود. بنابراین انتخاب کابینت متناسب با فضای آشپزخانه، متراژ و دکوراسیون آن اهمیت دارد. علاوه بر اهمیت ظاهر کابینت و تاثیری که در دکوراسیون دارد، باید کیفیت بالایی نیز داشته باشد.

امروزه با توجه به مدرن شدن اکثر دکوراسیون ها و انتخاب های ساده تر خریداران، روکش های جدید به بازار آمده اند. این روکش ها اکثرا ساده و براق هستند. همچنین در کابینت های امروزی کمترین میزان طراحی وجود دارد. اگر قصد دارید تا کابینت آشپزخانه جدید خریداری کنید، با ما همراه باشید. در این مقاله می توانید با جدیدترین سبک های کابینت آشنا شوید.

جدیدترین سبک های کابینت کدام اند؟

می توان گفت پرطرفدارترین و جدیدترین سبک های کابینت، به نئوکلاسیک و مدرن تعلق می گیرد. با توجه به ویژگی های ظاهری آن ها و تنوع در رنگ بندی، بیشترین سفارش این روز های خریداران است. خصوصیات کلی این دو سبک را می توان ساده بودن در طراحی نامید. طراحی های شلوغ بیشتر کابینت آشپزخانه کلاسیک دیده می شوند.

از دیگر مشخصات این دو سبک، براق و شفاف بودن سطح آن ها است. این موضوع سبب می شود تا نور بازتابش داشته باشد و محیط شما بزرگتر دیده شود. همچنین سفارش کابینت با رنگ های روشن و به صورت براق به نورانی شدن محیط کمک زیادی می کند.

کابینت مدل نئوکلاسیک چیست؟

سبک نئوکلاسیک را هم در طراحی کابینت آشپزخانه و هم در دکوراسیون داخلی می توانید ببنید. برای توضیح دقیق تر از نئوکلاسیک باید با سبک مدرن و کلاسیک آشنا شوید. کابینت آشپزخانه کلاسیک کابینت هایی هستند که اکثرا با چوب طبیعی یا روکشی از چوب طبیعی ساخته می شوند. یا حتی می توانند از جنس pvc باشند با ظاهر چوبی. ظاهر کابینت های کلاسیک، طراحی های شلوغی دارد. گل و کتیبه و طراحی های شلوغ در ستون و سرستون ها دیده می شود. می توان گفت کابینت کلاسیک برای آشپزخانه های بزرگ مناسب تر است. با توجه به توضیحات داده می شده، می توان نتیجه گرفت، سبک کلاسیک دکوراسیون آشپزخانه، بیشترین قیمت را دارد و برای آشپزخانه های بزرگ مناسب است.

بر عکس سبک کلاسیک، کابینت های مدرن بسیار ساده هستند. روکش های آن ها اغلب در کارخانه ها تولید می شود. خبری از طراحی های شلوغ نیست. سطح صاف و صیقلی دارند. از نظر فضای کاربردی نیز کابینت های جاداری هستند و ارتفاع بلندی دارند. شما می توانید از انواع تقسیم کننده برای نظم بخشیدن به کابینت ها و وسایل خود در آن ها استفاده کنید. کابینت های مدرن تنوع روکشی زیادی نیز دارد. از معروف ترین روکش های آن ها می توان یه هایگلاس، لامی گلاس و پلی گلاس اشاره کرد. البته در سبک مدرن از روکش هایی مثل چرم نیز استفاده می شوند. اما این روکش ها قیمت بالاتری دارند. این روکش های چرمی را می توان با سایر روکش های مدرن سفارش داد.

کابینت های نئوکلاسیک ترکیبی از مدرن و کلاسیک هستند. این بدان معنا است که ظاهر آن ها دارای طراحی های سبک کلاسیک است اما در نوع ساده. روکش هایی که برای نئوکلاسیک استفاده می شوند دارای انواع رنگ بندی و براقیت هستند. انتخاب نوع روکش، بر قیمت کابینت نئوکلاسیک، اثر می گذارد. از نظر فضای کاربردی نیز جاداری هستند و ارتفاع بلندی دارند.

در کل کابینت نئوکلاسیک در دو سبک از جدیدترین نوع های کابینت به حساب می آید:

  1. کابینت با رنگ پلی اورتان
  2. کابینت انزو

در ادامه توضیحی از ویژگی های آن ها ارائه می دهیم.

کابینت با رنگ پلی اورتان

پلی اورتان نام رنگی است که بر روی کابینت ها کار می شود. بدنه این مدل کابینت از ام دی اف ساخته می شود. حتی در برخی موارد می توان درب ها و سایر اجزا را از چوب های طبیعی ساخت. قبل از ایجاد رنگ روی کابینت، طرح مورد نظر مشتری روی کابینت با دستگاه cnc کار می شود. همانطور که گفتیم در سبک نئوکلاسیک طراحی های ساده به کار می رود. بعد از اجرای رنگ از متریالی به جنس نانو یا پلی استر استفاده می شود. این دو متریال استحکام کار را بالا می برد. همچنین خاصیت ضد رطوبت و آب پیدا می کند.

از دیگر ویژگی های سبک پلی اورتان، طیف رنگی زیاد آن است. در انواع رنگ ها می توانید سفارش داشته باشید. علاوه بر تنوع در رنگ بندی امکان مات شدن و یا براق شدن کابینت به سلیقه خودتان وجود دارد. رنگ آمیزی در کابینت پلی اورتان در 6 مرحله انجام می شود. این مراحل سبب بالا رفتن دوام و ضد خط و خش بودن کابینت می شود.

کابینت به سبک انزو

می توانیم بگوییم سبک انزو از مدل های پرطرفدار می باشد. بدنه استفاده شده در انزو mdf است. در مدل انزو می توان از رنگ های پولیشی و رنگ پلی اورتان استفاده کرد. می توان گفت تفاوت سبک انزو با دیگر کابینت ها در قطر ام دی اف آن است. در اکثر کابینت ها قطر mdf عددی بین 16 تا 18 میلی متر می باشد. اما در کابینت انزو می توانید ام دی اف را از 25 میلی متر تا حتی اندازه 64 میلی متر سفارش دهید. قطور بودن ام دی اف سبب می شود تا کابینت محکم تر باشد. قیمت کابینت آشپزخانه بستگی به اینکه شما چه اندازه mdf را انتخاب می کنید، تغییر می کند. همچنین به دلیل خاصیت ضد رطوبت ام دی اف، کابینت دوام بالاتری خواهد داشت.

در کابینت های انزو بیشتر از رنگ های روشن و مخصوصا سفید و براق استفاده می شود. این ویژگی سبب می شود تا آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. زیرا که نور را بازتاب می کند. لبه های کابینت نئوکلاسیک به دلیل برش خوردن با دستگاه نازک تر است. علاوه بر رنگ پلی اورتان می توان از رنگ های پلی استر و پولیشی نیز استفاده کرد. این کار باعث بالا تر رفتن عمر کابینت می شود.

جدیدترین مدل کابینت در سبک مدرن چه نام دارد؟

کابینت پلی لاک، جدیدترین کابینت در دسته بندی سبک مدرن است. این کابینت مانند سبک هایگلاس دارای روکش براق و سطح صاف است. همانطور که می دانید هایگلاس، یکی از معروف ترین کابینت های مدرن است. اما پلی لاک برخی از نقص های کار هایگلاس را پوشش می دهد. سطح کابینت هایگلاس صاف و براق است که این موضوع نیز در کابینت پلی لاک وجود دارد. در کابینت پلی لاک، تصویر براق و بدون طول موج است که این نقص در کابینت هایگلاس محسوب می شود.

از دیگر ویژگی های کابینت پلی لاک، تمیز کردن آسان است. شما می توانید با یک دستمال نمدار آن را به سادگی تمیز کنید. حتی لکه و یا اثر انگشت در سطح کابینت دیده نمی شود. مقاومت ورق پلی لاک به قدری زیاد است که مواد های شوینده حتی اسیدی نمی تواند به سطح آن آسیبی وارد کند.

روکش پلی لاک در برابر اشعه فرابنفش مقاومت دارد و نور آفتاب، سطح آن را زرد نمی کند. مهم ترین ویژگی کابینت پلی لاک، ضد خط و خش بودن آن است. به طوری که شما با یک جسم تیز و سخت و حتی یک سیم ظرفشویی روی سطح کابینت بکشید، بدن هیچ گونه آسیبی باقی می ماند. ورق پلی لاک به نسبت هایگلاس دارای درخشندگی و براقیت بسیار بالایی است.