بدون قرارداد شروع به کار نکنید

چکیده : بدون قرارداد طراحی سایت، اینستاگرام و سئو در فضای آنلاین فعالیت نکنید در قرارداد به مسایلی همچون انتظارات طرفین، ویژگی‌های دقیق کار، نحوه پرداخت و سایر نکات پرداخته‌ می‌شود.

امروزه با توجه به افزایش فروش اینترنتی، طراحی سایت یکی از ملزومات یک کسب و کار موفق به شمار می‌رود. طراحی وب یک پروسه تخصصی است که شامل کد نویسی صفحات وب، تولید محتوا باکیفیت، طراحی گرافیکی و طراحی بر اساس اصول سئو می‌باشد. شما در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید می‌توانید با طراحی‌ یک‌ سایت خوب، برند و محصولات خود را به مخاطبان بیشترین معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید.

توجه داشته باشید اگر شما قصد راه اندازی وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را دارید، باید در ابتدا نوع کسب و کار خود و هم چنین مشتریان خود را مشخص کنید. سپس سفارش طراحی وب حرفه‌ای را به متخصصان مجرب در این زمینه بسپارید. جالب است بدانید فروش اینترتی در برخی از مشاغل رشد چشمگیری داشته است و از این رو رقابت زیادی در این حوزه‌ها وجود دارد در نتیجه‌ صاحبان این مشاغل برای موفقیت و پیشرفت در کسب و کارشان باید اقدام به طراحی وب سایت حرفه‌ای و منحصربفرد کنند.

برای داشتن یک سایت قوی در این حوزه‌ها باید تمام اصول و استانداردهای طراحی وب پیاده شود؛ از این رو اینکار باید توسط تیم متخصص و مجرب در این زمینه انجام شود. جاب تیم متشکل از کارشناسان و متخصصان مجرب و کاربلد با سابقه طولانی‌ در زمینه‌ طراحی وبسایت و اجرای بیش از هزار پروژه موفق، با هدف ارائه خدمات باکیفیت و جلب رضایت مشتریان در حال فعالیت است.

طراحی وب نقشی مهمی در موفقیت کمپین بازاریابی آنلاین شما دارد. جهت کسب بهترین نتایج برای کسب و کار خود، باید روی طراحی سایت سرمایه گذاری کنید تا مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب نمایید.  مشتریان عزیز می‌توانند جهت دریافت مشاوره رایگان طراحی وب‌سایت با قالب اختصاصی با کارشناسان جاب تیم تماس حاصل فرمایند. هم چنین بعد از اتمام پروژه طراحی وب، آموزش‌های لازم به مشتری به صورت رایگان ارائه می‌شود. در این نوشته قصد داریم به اهمیت قرارداد بستن در حوزه دیجیتال بپردازیم.

 اهمیت بستن قرارداد در حوزه دیجیتال مارکتینگ

برای داشتن یک وبسایت قدرتمند، طراحی سایت باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. یکی از نکات مهم قبل از شروع کار، عقد قرارداد است. در قرارداد به مسایلی همچون انتظارات طرفین، ویژگی‌های دقیق کار، نحوه پرداخت و سایر نکات پرداخته‌ می‌شود. توجه داشته باشید که قرارداد باید به صورت دقیق و حرفه‌ای تنظیم شود تا در آینده از بروز اختلاف‌ها و سوءتفاهم‌ها ازجمله ویژگی‌های فنی سایت، وجود یا عدم پشتیبانی و مدت آن، زمان پرداخت هزینه‌ انجام کار و غیره جلوگیری شود. البته نمونه‌های آماده این قراردادها در اینترنت وجود دارد ولی تمام آنها به صورت کامل تنظیم نشده‌اند و خواسته‌های طرفین را پوشش نمی‌دهند. ازاین‌رو، پیشنهاد می‌کنیم جهت عقد این قراردادها از مشاوران تخصصی در این زمینه کمک بگیرید.

مزایای بستن قرارداد

نوشتن قرارداد یک اصول مهم در روابط کاری و تجاری است. اگر قصد توسعه کسب و کارتان را دارید در قدم اول باید به فکر پیدا کردن یک تیم طراحی سایت حرفه‌ای و کاربلد باشید. البته قبل از شروع کار، باید یک قرارداد رسمی بین شما و شرکت طراح سایت نوشته شود تا همه چیز قانونی پیش برود و در صورت ایجاد مشکلات و اختلاف بین طرفین، بتوان بر اساس مفاد نوشته شده در قرارداد خیلی سریع آن را رفع کرد. از جمله چالش هایی که ‌ممکن است طی فرآیند طراحی سایت و پس از تمام کار با آن مواجه شوید می‌توان نحوه پرداخت‌، پشتیبانی، زمان تحویل پروژه و عدم رعایت خواسته‌های کارفرما اشاره کرد. با عقد قرارداد تمام خواسته‌ها و وظایف طراح و کارفرما قید می‌شود و احتمال بروز این مشکلات به صفر می‌رسد. هم چنین شما با تنظیم قرارداد به کار خود رسمیت می‌بخشد‌ و همه چیز بر اساس ضوابط و قوانین پیش می‌رود. به علاوه در صورت بروز اختلاف با رجوع به قرارداد می‌توان خیلی سریع مشکل را برطرف کرد.

مهم‌ترین قراردادها در حوزه دیجیتال

برای شروع یک کسب و کار اینترنتی تنها طراحی‌ سایت کافی نیست بلکه بهینه‌سازی سایت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام به جذب مشتری و افزایش فروش شما بسیار کمک می‌کند. قطعا اجرای صحیح اصول سئو و هم چنین مدیریت اینستاگرام باید توسط فرد متخصص و مجرب در این زمینه انجام شود که قطعا برای همکاری‌ با یک سئوکار حرفه‌ای یا ادمین پیج اینستاگرام به یک قراردادی رسمی نیاز خواهید داشت. مهم ترین قراردادها در حوزه دیجیتال عبارتند از:

  • قرارداد طراحی سایت
  • قرارداد سئو
  • قرارداد مدیریت اینستاگرام

قرارداد طراحی سایت

قرارداد طراحی وب یک سند قانونی است که توسط ارائه دهنده خدمات و مشتری استفاده می‌شود. قبل از شروع پروژه لازم است طرفین با تصدیق و امضای این قرارداد به توافق بپردازند. این قرارداد از طرفین در رابطه با پرداخت‌ها، محرمانه بودن، حریم خصوصی و حقوق مالکیت محافظت می‌کند. مهم این است که در این نوع قرارداد کلیه جزئیات مهم در سرویس طراحی وب مشخص شود تا از مسائل حقوقی جلوگیری گردد. قرارداد طراحی وب اطلاعاتی را در مورد مشتری و ارائه دهنده خدمات ارائه شده، پرداخت‌ها، ضمانت خدمات، ارائه خدمات، حقوق مالکیت، محرمانه بودن، فسخ، جبران خسارت، اصلاحیه، قانون حاکم و امضا نشان می‌دهد.

عناصر کلیدی قرارداد طراحی وب

عناصر ضروری یک قرارداد فریلنسری طراحی سایت عبارتند از:

  • بیانیه مقدماتی با اطلاعات تماس
  • شرح مفصلی از خدمات
  • پرداخت و هزینه ها
  • جدول زمانی
  • مالکیت اثر
  • حریم خصوصی و محرمانه بودن
  • فسخ قرارداد
  • جزئیات روابط کاری
  • بند حل اختلاف
  • امضاهایی برای الزام آور شدن

علاوه بر موارد ذکر شده، قرارداد شما باید به راحتی قابل درک باشد. برخی از قراردادها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که برای هیچ یک از طرفین قابل فهم نمی‌باشند و همین موجب دردسرهای زیادی در آینده می‌شود. به عنوان یک قاعده کلی: هر عبارت، جمله یا کلمه ای را که برای درک آن مشکل دارید، حذف کنید. به احتمال زیاد اگر شما نتوانید این عبارات را درک کنید، مشتری شما نیز قادر به درک آن نیست. برای جلوگیری از بروز چالش و مشکل در آینده حتما از قراردادهای رسمی و کامل استفاده کنید.

قرارداد سئو سایت

علاوه بر قرارداد طراحی سایت، قرارداد سئو یکی دیگر از مهمترین قراردادهای حوزه دیجیتال محسوب می‌شود. قرارداد سئو یک سند الزام آور قانونی بین شما و مشتری است. این قرارداد تمام اطلاعات مرتبط با یک پروژه سئو مانند محدوده پروژه، انتظارات هر دو طرف، محصولات تحویلی خاص و جزئیات پرداخت را مشخص می‌کند. از همه مهمتر، شرایطی را تعریف می‌کند که در صورت اختلاف نظرها مانند تاخیر در پرداخت ها چه اتفاقی می‌افتد.

چرا قرارداد سئو مهم است؟

کار بدون قرارداد می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد. در اینجا برخی از موقعیت های احتمالی وجود دارد که ممکن است بدون قرارداد با آنها روبرو شوید:

  • مشتری ممکن است بیشتر از آنچه شما با آن موافقت کرده اید، درخواست کند.
  • کارفرما ممکن است کمتر از آنچه توافق شده است به شما پرداخت کند یا اصلاً از پرداخت به شما امتناع کند.
  • کارفرما ممکن است پروژه را پیش از موعد لغو کند.

یک قرارداد سئو نه تنها رابطه تجاری بین کارفرما و مشتری را مشخص می‌کند، بلکه از طرفین در برابر هر گونه رویداد پیش بینی نشده محافظت می‌نماید.

مهم ترین مواردی که در  قرارداد سئو و بهینه سازی سایت باید به آن توجه شود؟

  • نحوه تحلیل و ارزیابی خدمات ارائه شده
  • تعهدات در قرارداد seo  و بهینه سازی
  • پشتیبانی و زمان کسب نتیجه بهینه سازی و سئو سایت

یکی موارد مهم که باید در قرارداد سئو مشخص شود، مسئولیت و تعهدات هر دو طرفین است. به عنوان مثال اگر تولید محتوای سایت بر عهده کارفرماست باید در قرارداد مشخص شود که چنانچه محتوا کپی یا بی‌کیفیت باشد یا بدون توجه به اصول سئو نوشته شده باشد تمام مسئولیت آن بر عهده کارفرماست. زیرا در صورت کپی بودن محتوا سایت، گوگل آن را شناسایی و جریمه خواهد کرد  و همین موجب تنزل رتبه سایت می‌گردد و در این شرایط شرکت ارایه دهنده‌ خدمات سئو هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت. هم چنین جهت جلوگیری از بروز سوء تفاهم میان کارفرما و شرکت ارائه دهنده خدمات سئو باید مدت زمان حصول نتیجه در قرارداد قید شود. برخی از کارفرمایان از میزان رقابت در موتورهای جستجو اطلاعی ندارند و تصور می‌کنند در مدت زمان کوتاهی می‌توانند رتبه خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشند. در حالیکه این پروسه زمانبر است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم  پشتیبانی و زمان کسب نتیجه بهینه سازی و سئو سایت در نمونه قرارداد سئو مشخص شود تا از ایجاد مشکل و اختلافات بین طرفین قرارداد در زمان اجرا جلوگیری گردد.

 

قرارداد مدیریت اینستاگرام

قرارداد مدیریت اینستاگرام یک توافق نامه کتبی بین  یک پیمانکار و یک مشتری است. قبل از شروع کار با یکدیگر، پیمانکاران و مشتریان معمولاً قراردادهای ادمین اینستاگرام را امضا می کنند تا شرایط و تعهدات کاری خود را مشخص کنند. وقتی هر دو طرف قرارداد را امضا می‌کنند، معمولاً از نظر قانونی الزام آور است. این بدان معناست که اگر طرف مقابل به قسمت خود از توافق عمل نکند، پیمانکار و مشتری هر دو دارای رجوع قانونی هستند.

کاربرد قرارداد مدیریت اینستاگرام

قرارداد اینستاگرام به دلایل مختلفی تنظیم می‌شود. صاحبان اکانت های اینستاگرام با توجه به دغدغه‌های مورد نظرشان  فعالیت ادمین‌ها و مدیران را مشخص می‌کنند. در ادامه به برخی از این فعالیت‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بررسی میزان بازدیدها از سایت، تعداد لایک‌ها و اکانت‌های مخاطبان
  • رسیدگی به فالو و آنفالوهای اکانت و جلوگیری از نرخ ریزش پیج اینستاگرام
  • فعالیت در زمینه تولید محتوای مرتبط با نوع فعالیت اکانت مورد نظر
  • تولید انواع محتواهای مختلف همچون گرافیکی، انیمیشنی و غیره برای پست‌ها و استوری‌ها
  • رسیدگی به سفارشات مربوط به محصول اکانت مورد نظر
  • برقراری ارتباط و تبادل با صاحبان کالاهای دیگر برای پیشرفت و توسعه اکانت
  • پذیرش تبلیغات
  • توانایی ارتباط محترمانه با کاربران و پاسخ دادن به کامنت‌ها و دایرکت‌ها

جاب تیم ارائه دهنده قرارداد

اگر به دنبال یک قرارداد کامل و حرفه‌ای در زمینه طراحی سایت، سئو و مدیریت اینستاگرام هستید می‌توانید از نمونه قرارداد طراحی‌ وبسایت در سایت جاب تیم استفاده کنید. شما با مراجعه به صفحه رسمی جاب تیم می‌توانید یک قرارداد حرفه‌ای با مفاد کامل را تهیه کنید.