روش های غلبه بر استرس

روش های غلبه بر استرس

دو قانون برای رویاروئی با استرس برای زندگی بهتر :

رابرت الیوت (Robert Eliot) یک متخصص قلب از دانشگاه نبراسکا، این شیوۀ تفکر را با پاسخ آرامش بروش زیر در هم آمیخته و می گوید:

  • به هر چیزکوچکی نگران نباشید.
  • تمام رویدادها کوچک می باشند و اگر نمی توانید به آنها بجنگید یا از آنها فرار کنید، با آنها بسازید.

روش های غلبه بر استرس و رویایی با آن چیست؟

روش های غلبه بر استرس

 خویشتن داری برای جلوگیری از بروز خشم:

ما بعضی اوقات بعلت وضعیت ناخوش آیندی که شخصا احساس می‌کنیم خشمگین می‌شویم، در صورتیکه نیازی به خشم نیست. وقتی که کسی مستقیما شما را مورد تعدی یا اهانت قرار می‌دهد،  شما می توانید خود را به کار خویش مشغول کرده و از وخیم تر شدن وضع جلوگیری کنید. این روش را «روش گرایش به کار» می نامند. محکم به کار خود بچسبید و برای کسب یک راندمان خوب آن را ادامه دهید. وقتی که شخصأ از کسی فحش می شنوید، شاید آشفته شده و از کار خویش منحرف شوید. احساس های غیرلازم و مضر در شما بوجود آیند اما با تشخیص اینکه کسی عمدأ می خواسته است، شما را تحریک کند، شاید آسان تر بتوانید وضعیت خود را کنترل کرده و به کار خویش ادامه دهید.

بعضی اوقات واکنش ما نسبت به یک وضعیت خاص، خشم و اضطراب است. اما با یادگیری روش های جانشینی برای مقابله با محرک ها، یا وضعیت های خشم زا، تمایل کمتری به سوی خشم یا اضطراب خواهیم داشت.

 از بیان کلمات تضعیف کنندۀ بپرهیزید :

از بیان کلمات تضعیف کنندۀ روحیه و از باورهای نامعقول بپرهیزید. حس اعتماد به نفس خود را با بیان کلمات یأس آور و نومیدکننده تضعیف نسازید. گفتن کلماتی نظیر «من از روز ازل از مادر چنین زاده شدم» یا «تو نمی توانی به سگ پیر حقه های جدید یاد بدهی» و یا کلماتی مانند آن، باورهای نامعقول بوده و موجب شکست ما خواهند شد.  یکی از مهم ترین روش ها برای کنترل خشم، تشخیص علائم خشم در شروع آن است. هر چه سریعتر به علائم تنش و ناراحتی درون خویش آگاه شوید، قدرت بیشتری برای قطع مدار مرحلۀ خشم خواهید داشت، و با قطع این مدار مانع تشدید آن خواهید شد. خشم شدید می‌تواند شما را آشفته کرده و به مرحلۀ انفجار برساند. قدرت کنترل خشم با یادگیری بیشتر مهارت های آرامش و حلاجی باورهای نامعقول، در شما قوی تر خواهد شد.

روش های غلبه بر استرس

 ورزش را در فعالیت‌ عادی خویش وارد سازید:

پیروی از رهنمودهای زیرین، میزان فعالیت شما را می افزاید، حتی اگر حاضر نیستید رسمأ یک برنامه ورزشی را شروع کنید، این پیشنهادها با ارائه آنتراک های سالم درکنترل استرس به شما کمک خواهند نمود.

    • به جای استفاده از آسانسور از پله ها استفاده کنید
    • به جای نشستن بایستید.
    • به جای اینکه راه را میان برکنید، مسیر طولانی را طی کنید.
    • اتومبیل خود را در فاصله ای دورتر از محل کار یا مراکز خرید پارک کنید و مقداری از راه را پیاده بروید.
    • اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید یک ایستگاه زودتر پیاده شوید و بقیه راه را تا مقصد پیاده بروید.
    • به رستوران نزدیک جهت غذاخوری، بجای استفاده از اتومبیل، پیاده بروید.
    • وقتی که راه نزدیک است، به جای استفاده از اتومبیل از دوچرخه استفاده کنید یا اینکه پیاده بروید.
    • اگر گلف بازی می کنید، برای همه چاله ها از ارابه گلف استفاده نکنید.
    • در فروشگاه ها به جای استفاده از پله برقی از پله های معمولی استفاده کنید.
    • وقتی که در اداره یا در محل کار برای چایخوری آنتراکت می کنید، به جای نشستن قدم بزنید.
    • دور ترین اتاق به میز خود را، اتاق استراحت انتخاب کنید.

 

اهمیت ورزش برای دور شدن از استرس

یکی از مولفین یک پیام تلفنی را به خاطر می آورد که از اداره شرکت تلفنی به او شده بود. این پیام او را به خرید یک خط تلفن دیگر تشویق می‌کرد. خانمی که به او تلفن می کرد می گفت که با خرید آن خط تلفن، سالیانه هفتاد مایل کمتر راه خواهد رفت، مولف بدون اینکه آن خانم را ناراحت کرده باشد، روی موضوع با وی بحث می‌کند. سپس او تصمیم می گیرد که پول خرید آن خط تلفن را  برای خرید وسایل ورزشی داده و از پیاده روی هم برای سوزاندن چربی بدن خویش به مقدار سه پوند در سال استفاده کند. این عقیده را نه تنها می‌توان در مورد خط تلفن بکار برد، بلکه می توان آن را در بسیاری از وسایل که به جای کارگر برای ما کار می کنند و موجب کاهش فعالیت ما می شوند بکار برد. ماشین های ورزشی که خریداری می‌شوند، آن دسته ماشین هائی هستند که استفاده از آنها برای جبران کمبود فعالیت بدنی است، ماشین های کارگر فعالیت بدنی ما را کاهش می‌دهند که میتوان این کاهش را با استفاده از ماشین های ورزشی جبران نمود. ما دربارۀ اهمیت رباط هائی حرف می زنیم که در گوشه های اتاق قرار دارند و در ورزش های تفریحی از آنها استفاده می کنیم. برای اینکه هر یک از پیشنهادهای بالا را در زندگی خود وارد سازید، لازم است که اولویت واقعی را به ورزش دهید. هر قدر که امکان دارد آن را راحت تر انجام دهید به خاطر داشته باشید باید خیلی گرفتار باشید اگر فرصتی برای ورزش کردن پیدا نکنید. برای آشنایی با روش تبلیغ موثر روی لینک کلیک کنید .