راه های طبیعی درمان تپش قلب

راه های طبیعی درمان تپش قلب

راه های طبیعی درمان تپش قلب و فشار خون بالا

مجله بیماری و راههای درمان  در بخش قبلی نودی بهدلایل افزایش فشار خون و  راههای کاهش فشار خون اشاره کردیم. با ما همراه باشید تا راه های طبیعی درمان تپش قلب و فشار خون را بیان کنیم.

در صورتی که افزایش فشار خون دارید توصیه های کاهش مصرف سدیم را در رژیم خود رعایت کنید. همچنین به جای یک یا دو عدد میوه عصرانه، یک یا دو عدد میوه ساعت ۱۰ صبح، یک یا دو عدد میوه هایی مثل پرتقال، نارنگی یا نصف عدد گریب فورت، قبل از صبحانه میل کنید.

« میوه ها و گیاهان دارویی »

مرکبات: مرکبات دارای ویتامین c هستند. ویتامین c یکی از ویتامین هایی است که از اکسیده شدن چربی ها جلوگیری می کند، به همین دلیل می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی مفید باشد هرچند که این موضوع کاملا به اثبات نرسیده است.

مرکبات معمولاً باعث کاهش فشارخون می شوند و از این طریق هم به بهبود بیماری‌ قلبی کمک می‌نمایند. مداومت در مصرف لیموترش تازه نقش مهمی در پیشگیری و درمان گرفتگی رگ های قلبی دارد. لیموشیرین و نارنگی برای بسیاری از ناراحتی‌های قلبی مفید می باشند.

دم کرده برگ پرتقال یا پوست نارنج، داروی طپش قلب می باشد.

آلو: آلوی تازه برای بیماری های قلبی مفید است. کمپوت آلو می تواند مفید باشد.

توت فرنگی: میوه ای مفید برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی می باشد.

انار: قلب را تقویت می کند، انار فشارخون را کنترل کرده و از این طریق هم به قلب کمک می نماید.

راه های طبیعی درمان تپش قلب

موز: برای بیماری های قلبی مفید است؛ موز دارای پتاسیم زیادی است بنابراین باعث کاهش سدیم می شود و نقش مهمی در کنترل فشار خون و بهبود بیماریهای قلبی دارد. اگر بیماری قلبی به علت ناراحتی کلیه باشد، خوردن موز صحیح نیست.

انجیر: انجیر پتاسیم بالایی دارد و برای بیماریهای قلبی مخصوصاً بیماری های مربوط به چربی خون بالا مفید است. انجیر باعث دفع اوره میشود و به این شکل برای نقرس مفید می باشد و از ناراحتی قلبی حاصل از نقرس جلوگیری می کند.

سیب: سیب درختی باعث تقویت قلب می شود؛ این میوه جهت پیشگیری و درمان بیماری های قلبی بسیار مفید می باشد.

« چند دارو برای طپش قلب »

  • 5/0 تا 4 گرم ریشه گیاه سنبل الطیب به شکل جوشانده ملایم در هر روز مصرف کنید.
  • دم کرده پوست نارنج یا بهار نارنج.
  • ۱ تا ۳ گرم برگ و گل گیاه گل گاوزبان را به صورت دم کرده مصرف کنید.