بهترین دانشگاه مدیریت برای کارشناسی ارشد

همانطور که می دانید رشته مدیریت از جمله رشته های شناور محسوب می شود و به همین دلیل داوطلبان کنکور از رشته های مختلف می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه این رشته را انتخاب کنند. اگر به ادامه تحصیل در رشته مدیریت علاقه مند هستید، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین دانشگاه مدیریت برای کارشناسی ارشد کدام موارد هستند و اصلاً چه معیارهایی را برای انتخاب بهترین دانشگاه مدیریت برای کارشناسی ارشد باید در نظر داشت که ما در ادامه این موارد را به کمک مشاورین ایران تحصیل بررسی کرده و سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد.

 

 

 

معیارهای مهم جهت انتخاب بهترین دانشگاه مدیریت برای کارشناسی ارشد چیست؟

 

همانطور که در مقدمه اشاره کرده بودیم، رشته مدیریت از جمله رشته های شناور بوده و داوطلبان از گروه فنی و مهندسی، علوم انسانی و رشته های تجربی می توانند وارد این حوزه شوند. به دلیل شناور بودن رشته مدیریت نیاز است دانشگاهی که برای این رشته انتخاب می کنید نیز بسیار فعال در حوزه های مختلف باشد. به طور مثال دیده می شود که در برخی دانشگاه ها توجه ویژه ای روی برگزاری انواع سمینارها و همایش های مرتبط با رشته مدیریت اعمال شده و به علاوه در حوزه های فنی مربوط به رشته مدیریت نیز فعالیت های گسترده ای انجام می شود. به علاوه برای پیدا کردن شغل نیز باید روی رزومه کاری اساتید دانشگاه ها متمرکز شوید تا ببینید که آیا اساتید در این دانشگاه ها بیشتر در حوزه های مدیریتی مشغول به کار هستند یا در حوزه های بی ربط و یا موارد دیگر. انجام تحقیقات دانشگاهی و نشریه های دانشگاهی نیز می تواند به شما کمک بسیاری نماید تا رتبه علمی مرکز دانشگاهی خود را بسنجید. پس فعالیت های فرهنگی دانشگاهی، رزومه های اساتید، فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه می تواند روی این مورد بسیار تاثیر گذار باشد. برای اطلاعات بیشتر از این موضوع می توانید بعد از اعلام نتایج کنکور ارشد با ما در تماس باشید تا معیارهای دیگر را مطابق به شرایط خودتان ارائه دهیم.

بهترین دانشگاه مدیریت برای کارشناسی ارشد در ایران

 

خوشبختانه در کشور ما دانشگاه های متعددی وجود دارد که می تواند بهترین انتخاب برای داوطلبان کنکور ارشد رشته مدیریت باشد؛ اگرچه این موارد محدود نیستند؛ اما ما در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین آن ها را به شما معرفی کنیم که قطعاً می تواند کمک بسیاری برای این داوطلبان باشد تا انتخابی با دید بازتر داشته باشند. فراموش نکنید هرچه کیفیت آموزش در دانشگاه شما بهتر باشد، قطعاً در آینده وضعیت شغلی و تحصیلی بهتری خواهید داشت.

در انتخاب مواردی که در ادامه آورده ایم شک نکنید؛ زیرا 6 دانشگاهی که در ادامه معرفی خواهیم کرد می توانند بهترین انتخاب ها برای ادامه تحصیل در ایران باشند. برخی از این دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون نیز پذیرش دارند که در صورت تمایل برای اطلاع از این موارد می توانید با ما در تماس باشید.

 

دانشکده‌ مدیریت دانشگاه تهران

 

به صورت کلی دانشگاه تهران را می توان از هر نظر ایده آل برای افرادی که در رشته مدیریت تحصیل می کنند، در نظر گرفت. به علاوه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در میان داوطلبان نیز محبوبیت خاصی داشته و افراد بسیاری برای ورود به آن با هم رقابت دارند. در خصوص تاریخچه فعالیت دانشگاه تهران در رشته مدیریت باید بدانید که این مرکز اولین دانشگاهی است که رشته‌ی مدیریت را به‌طور رسمی به آموزش عالی ایران وارد کرد. برند دانشگاه تهران به‌حدی بزرگ است که هر سال داوطبان زیادی رؤیای تحصیل در این دانشگاه را داشته و حتی برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند نیز دانشگاه تهران می تواند بهترین انتخاب باشد. یکی از دلایل محبوبیت دانشگاه تهران، حضور اساتید برجسته و برتر در حوزه مدیریت است و به علاوه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران دسترسی عالی به تمامی نقاط شهر دارد که رفت و آمد به آن را نیز آسان کرده است.

 

 

دانشکده‌ مدیریت دانشگاه شهید بهشتی

 

دانشگاه شهید بهشتی نیز نامی آشنا برای تمامی داوطلبان در رشته مدیریت است. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند می دانند اساتید برجسته در حوزه مدیریت از جمله استاد علی رضاییان در این دانشکده فعالیت داشته و جزء پژوهشگران برتر محسوب می شوند که همین موضوع می تواند امتیاز بزرگی برای دانشجویان این دانشگاه باشد. دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی بعد از دانشگاه تهران در رتبه دوم قرار داشته و محل دانشکده نیز در منطقه ولنجک تهران است.

 

دانشکده‌ مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی

 

دانشکده علامه طباطبایی در میان داوطلبان گروه علوم انسانی جایگاهی ویژه دارد. به صورت کلی برند این دانشگاه همراه با رشته های علوم انسانی شناخته شده است و به همین دلیل بسیاری از داوطلبان رشته مدیریت به تحصیل در این مرکز علاقه مند هستند. دانشکده مدیریت این مرکز نیز در دهکده المپیک واقع شده است.

دانشکده‌ مدیریت دانشگاه تربیت مدرس

 

دانشکده تربیت مدرس از سال 1360 با هدف تربیت دانشجویانی برای استخدام در کادر هیئت علمی دانشگاه ها تاسیس شد. این دانشگاه نیز دارای نشریه تخصصی در حوزه مدیریت بوده و فعالیت های پژوهشی خوبی در این زمینه تا به امروز داشته است. البته در این مرکز مقداری از ظرفیت دانشگاه ها بدون ارائه خوابگاه می باشد که برای دانشجویان غیر بومی توجه به این نکته مهم است. به علاوه دسترسی به این دانشگاه نیز بسیار آسان بوده وهم با مترو هم با اتوبوس امکان پذیر است. از نظر موقعیت مکانی نیز درست در مجاورت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران قرار دارد.

 

دانشکده‌ مدیریت دانشگاه خوارزمی (محل تحصیل تهران)

 

دانشگاه خوارزمی نیز از جمله مراکزی است که دانشجویان بسیاری برای ورود به آن مشتاق هستند. اگرچه محل اصلی دانشگاه خوارزمی بیرون از تهران است؛ اما مزیت دانشکده مدیریت این است که داخل تهران بوده و کنار مترو فردوسی قرار گرفته است.

دانشکده مدیریت دانشگاه الزهرا

 

دانشگاه الزهرا اگرچه تک جنسیتی است و تنها از خانم ها پذیرش دارد؛ اما دارای رتبه علمی بسیار بالایی بوده وبرای متقاضیان رشته مدیریت نیز بسیار شناخته شده محسوب می شود. افرادی که در مقطع ارشد رشته مدیریت را انتخاب می کنند می دانند در این مرکز دوره هایی ویژه و همچنین سرفصل هایی متفاوت از سایر دانشگاه ها ممکن است ارائه شود که همین موضوع نقطه مثبت دانشگاه الزهرا محسوب خواهد شد. به طور مثال از جمله این دوره ها می توان به آموزش داده کاوی برای دانشجویان رشته های مدیریت کسب و کار الکترونیک اشاره کرد که ممکن است در دانشگاه های دیگر ارائه نشود. به صورت کلی دانشگاه الزهرا نیز می تواند انتخاب بسیار خوبی برای دانشجویان رشته مدیریت باشد.

 

بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مدیریت کدام‌اند؟

 

قطعاً دانشگاه های بسیار بیشتری در سطح جهانی هستند که شما می توانید برای ادامه تحصیل در حوزه مدیریت در آن ها پذیرش بگیرید. اما ما در ادامه قصد داریم برخی از بهترین آن ها را که شناخته شده تر نیز هستند معرفی کنیم. فراموش نکنید برای انتخاب دانشگاه های خارج از کشور لازم است معیارهای متفاوتی را در نظر داشته و باشید و آنها را با شرایط خود تطبیق دهید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

 

 

برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مدیریت شامل موارد زیر می شوند:

 

دانشگاه هاروارد

  • مدرسه‌ی کسب‌وکار INSEAD
  • مدرسه‌ی کسب‌وکار لندن
  • دانشگاه MIT
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه پنسیلوانیا
  • دانشگاه بوکونی
  • دانشگاه کمبریج
  • مدرسه‌ی کسب‌وکار HEC پاریس

 

 

 

سوالات متداول پیرامون مدیریت برای کارشناسی ارشد

 

  • آیا بعد از اینکه نتایج آزمون ارشد مشخص شد می توانم اولویت های خود را تغییر دهم؟

بله جهت تغییر اولویت با مشاهده جواب آزمون محل های مجاز برای شما ثبت می شود.

  • زمان دقیق اعلام جواب نهایی آزمون ارشد 1400 چه تاریخی است؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا احتمالا اعلام نتایج آزمون در نیمه نخست شهریور ماه خواهد بود.

  • اعلام نتایج کارشناسی ارشد برای دانشگاه آزاد و سراسری در چه تاریخی است؟

نتایج پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد همزمان از سنجش اعلام می گردد.

 

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی و معرفی بهترین دانشگاه مدیریت برای کارشناسی ارشد بپردازیم. اگر برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت مقطع ارشد تصمیم خود را گرفته اید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا با آنالیز وضعیت فعلی شما بهترین مرکز را با توجه به شرایط خودتان پیشنهاد دهند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوره تحصیلی تلفنی ایران تحصیل در تماس باشید.