علت ریزش مو در زنان یائسه و بالای چهل سال چیست؟

معمولا با افزایش سن ریزش مو غیر قابل اجتناب است. در زندگی روزمره، ریزش مو در برخی از افراد (به ویژه خانم ها) به دلایلی از جمله تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی و استرس که می تواند برخی افراد را مبهوت کند و یکی دیگر از علائم مهم ریزش مو یائسگی است که در حقیقت باعث تغییرات شدید هورمونی می شود و به طور کلی در زنان بین ۴۰ تا ۵۰ سال رخ می دهد. بسیاری از علائم فیزیکی مختلف در این دوران مشاهده می شود، از جمله ریزش مو در دوران یائسگی. علائم همچنین می تواند شامل گرگرفتگی، تعریق شبانه، نوسانات خلقی، شب بیداری و خشکی واژن باشد.

بیشتر زنان یائسه می خواهند بدانند که آیا می توان ترشح هورمون را معکوس کرد. جواب بله است! امیدوارانه برخلاف ریزش موی ژنتیکی، می تواند بیشتر ریزش موی ناشی از عدم تعادل هورمونی را کاهش دهد. اگر در سنین پیش از یائسگی هستید، بهتر است سطح هورمون های خود را کنترل کنید. این به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید که چرا علائمی مانند ریزش مو را تجربه می کنید.

 

قبل از یائسگی ریزش مو

در حقیقت ریزش مو قبل از یائسگی می تواند به اندازه ریزش مو در دوران یائسگی مهم باشد. هر دو مربوط به تغییرات مشابه در سطح هورمون هستند. دوره پیش از یائسگی می تواند چندین سال طول بکشد. در این مدت، هورمون‌های شما نوسان می‌کنند و برخی از علائم مشابهی را ایجاد می‌کنند که اغلب در دوران یائسگی مشاهده می‌کنیم.

 

نازک شدن موها بعد از یائسگی و راه های درمان

چنانچه موهای شما بعد از یائسگی و درمان های طبیعی همچنان نازک می شود، راه های مختلفی برای پوشاندن کم پشتی شما وجود دارد. برخی از آرایشگران هنگام کوتاه کردن و حالت دادن به موهای خود حجم بیشتری از خود نشان می دهند.

برخی از گزینه های دائمی اما گران قیمت نیز شامل محصولات موضعی رشد مو، اکستنشن مو، کلاه گیس، کاشت موی جراحی یا درمان های لیزری سطح پایین سر می باشد.

 

رشد مو دوباره صورت می گیرد یا نه؟

ریزش موی مرتبط با هورمون در بسیاری از زنان در دوران یائسگی و حتی در دوران بارداری اتفاق می افتد. اما آیا آنها دوباره رشد خواهند کرد؟ بله قطعا رشد می کنند، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به بدن خود انجام دهید.

موهای خود را به طور منظم یک روز در میان با یک شامپوی ملایم و بدون مواد شیمیایی بشویید. با موهای خود به آرامی رفتار کنید. موهایتان را وقتی خیس است شانه نکنید. از انگشتانتان برای باز کردن موهایتان استفاده کنید. وقتی موهای خود را به قسمت های محکم می بندید، فشار و استرس روی مو و فولیکول ها وارد می شود.

جلوگیری از ریزش مو در دوران یائسگی

در ادامه به چند نکته مهم برای پیشگیری از ریزش مو در دوران یائسگی خواهیم پرداخت.

ورزش کردن

در کل ورزش کردن از بهترین کارهایی است که می توانید برای بهبود سلامت دوران یائسگی خود انجام دهید. ورزش منظم خطر بیماری قلبی، کلسترول بالا و دیابت را کاهش می دهد. این به این دلیل است که ورزش گردش خون را بهبود می بخشد و ماهیچه ها را تقویت می کند، که به ما وزن سالم تری می دهد. ورزش همچنین می تواند علائم یائسگی مانند التهاب، نوسانات خلقی، استرس و اختلالات خواب را تسکین دهد.

 

مصرف آب بیشتر

یکی از آشکار ترین تغییرات فیزیکی که در دوران یائسگی متوجه خواهید شد، ظاهر پوست و موی شماست. بیشتر زنان گزارش می دهند که با افزایش سن، پوست آنها خشک تر و ضعیف تر می شود. پوست خشک را می توان با لوسیون های موضعی درمان کرد. یکی از راه های آسان برای مبارزه با خشکی پوست و مو در دوران یائسگی، مصرف بیشتر آب است.

هنگامی که گرگرفتگی و تعریق شبانه را تجربه می کنید، مصرف آب زیاد از اهمیت بسیاری بر خوردار است. آب همچنین در سم زدایی و حذف سموم و سایر مواد زائد از بدن شما موثر است. همچنین به کاهش علائمی مانند درد مفاصل، یبوست، گاز و خستگی کمک می کند.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید، ریزش مو در دوران یائسگی بسیار معمول است و با راعایت راهکار های گفته شده می توانید از ریزش موهای خود جلوگیری کنید. با چشم پوشی از سن، استرس می تواند عواقب منفی برای سلامتی شما داشته باشد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای سلامت کلی خود انجام دهید، کاهش استرس است. برای از بین بردن استرس، یوگا، تای چی یا سایر ورزش هایی را که در آرامش ذهن شما موثر هستند، امتحان کنید.

 

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *