تاریخ انتشار : شنبه 15 آوریل 2023 - 9:41
1133 بازدید
کد خبر : 732

راه های کاهش فشار خون

راه های کاهش فشار خون

راه های کاهش فشار خون و درمان آن مجله بیماری و راههای درمان نودی؛ در این قسمت راه های پیشگیری و درمان فشار خون بالا گفته می‌شود. در مقاله ی قبلی دلایل افزایش فشار خون توضیح داده شد که برای آشنایی می توانید به آن مراجعه کنید. همان مسائلی که باعث پیشگیری از فشارخون بالا

راه های کاهش فشار خون و درمان آن

مجله بیماری و راههای درمان نودی؛ در این قسمت راه های پیشگیری و درمان فشار خون بالا گفته می‌شود. در مقاله ی قبلی دلایل افزایش فشار خون توضیح داده شد که برای آشنایی می توانید به آن مراجعه کنید. همان مسائلی که باعث پیشگیری از فشارخون بالا می شوند، جزء راه های کاهش فشار خون و درمان آن نیز هستند ؛ البته ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشند به طور مثال کم کردن مصرف نمک طعام، جهت پیشگیری از فشار خون کافی است ولی جهت درمان فشار خون ممکن است مجبور به قطع مصرف نمک طعام و محدودیت مصرف غذاهای حاوی سدیم شویم؛ این مسائل در هر قسمت بیان می شوند. نکته دیگری که تذکر آن را لازم می دانم، این است که دانستن این نکات دردی را دوا نمی کند، مهم عمل کردن به آنها می باشد.

images-10 راه های کاهش فشار خون

راه های کاهش فشار خون

  • قطع مصرف سیگار:

همانطور که قبلاً گفته شد یکی از دلایل ایجاد فشار خون مصرف سیگار می باشد. جهت پیشگیری از فشار خون، سیگار کشیدن را ترک کنید؛ همچنین چنانچه فشار خون بالایی دارید مصرف سیگار را قطع کنید چرا که قطع سیگار باعث کاهش خطرات ناشی از  فشار خون بالا می شود؛ همچنین ترک کردن سیگار باعث سرعت در بهبودی فشارخون بالا  می شود.

  • ورزش و فعالیت بدنی:

انجام ورزش به شکل منظم و افزایش فعالیت بدنی یکی از مواردی است که باعث پیشگیری و درمان فشار خون و بیماری های قلبی می شود. اگر می خواهید ورزش را به عنوان پیشگیری از فشار خون بالا یا ناراحتی قلبی انجام دهید، به این معنی که هنوز فشار خون طبیعی دارید و به ناراحتی قلبی دچار نشده اید، انجام هرگونه ورزشی مفید است، البته توجه کنید که منظور انجام ورزش های غیر استاندارد نیست.

بهترین ورزش برای درمان فشار خون بالا و ناراحتی قلبی، پیاده روی می باشد؛ بهتر است ابتدا چند حرکت کششی انجام دهید، حرکات کششی را به آرامی انجام دهید، زیاد به خود فشار نیاورید و هر حرکت کششی را حدود ۱۰ ثانیه طول دهید. این حرکات کششی نقش مهمی در کنترل فشارخون دارند، بنابراین سعی کنید هر روز حداقل ۱۰ دقیقه به انجام حرکات کششی بپردازید و سپس اقدام به پیاده روی کنید.

Clusters_hypertension-1024x909-1024x909 راه های کاهش فشار خون

راه های کاهش فشار خون

  • آرامش روانی:

یکی از علت های اساسی فشارخون بالا، به هم خوردن آرامش روانی است؛ بنابراین جهت پیشگیری از افزایش فشار خون لازم است تا آرامش خود را در زندگی کنید. اگر به فشار خون بالا مبتلا هستید، با حفظ آرامش روانی می توانید فشارخون خود را کنترل نمایید.

  • کاهش وزن:

چاقی و افزایش وزن یکی از دلایل ایجاد فشار خون بالا می باشد؛ جهت جلوگیری از بالا رفتن فشار خون، لازم است تا وزن خود را کنترل کنید. اگر وزن شما طبیعی است را ثابت نگه دارید و نگذارید که وزنتان زیاد شود. اگر وزنی بیش از وزن طبیعی دارید، وزن خود را کم کرده و به وزن طبیعی برسانید و سپس وزن طبیعی خود را ثابت نگه دارید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

RSS عکس های جدیدRSS ویدائوRSS مسترسئوکارلینک های مرتبطپیوندهاRSS آکادمی ایران اسکین کرRSS ایران کریر فیلیمو