مناطق کمتر دیده شده و بکر شمال

مناطق کمتر دیده شده و بکر شمال

یکی از خواسته هایی که گردشگران در هنگام سفرهای نوروزی و تابستانی دارند سفر به مناطق بکر و دست نخورده گردشگری است . جایی که خبری از دود و سرو صدا و ماشین و شلوغی نباشد . کشف مکان های جدید و بکر که کسی در آن پای نگذاشته یکی از لذت ها و علایقی است که افراد دنبال می کنند . در این مقاله مناطق کمتر دیده شده و بکر شمال را معرفی خواهیم کرد تا در سفر بهاری و یا تابستانی از دیدن آنها لذت ببرید . البته بهتر است چهره ی دست نخورده این مناطق را با ریختن زباله دگرگون نکنیم .

آبشار ها و جنگل های بکر گیلان و مازندران

دهکده جهان نما گلستان

این دهکده در استان گلستان و با فاصله ی 70 کیلومتری کردکوی قرار دارد و یکی از دست نخورده ترین و کمتر دیده شده ترین مناطق شمال کشور است . این دهکده همه چیز را در کنار هم دارد ؛ پوشش گیاهی متنوع ، جانوران مختلف ، جنگلی از ابر ، رودخانه ، آبشار ، درختان سر به فلک زده و آب و هوای عالی از این دهکده منطقه ای جذاب و دیدنی ساخته است .بهترین زمان سفر به این دهکده فروردین تا آبان ماه است .

مناطق کمتر دیده شده و بکر شمال

چگونه به دهکده جهان نما برویم ؟ به سمت کردکوی در استان گلستان رفته و سپس راه درازنو و روستای رادکان را ادامه دهید ، پس از آن روستاهای چمن ساور و حاجی آباد را رد کنید و با رسیدن به دو راهی به سمت چپ رفته و پس از مسافتی دهکده ی چهان نما را مشاهده خواهید کرد .

ییلاق گرسماسر از خوش آب و هواترین روستاهای شمال

‘گرزمان سر یا گرسماسر یکی از بهترین آب و هواهای شمال را دارد و در فاصله ی 40 کیلومتری با جنوب غرب رامسر واقع شده . معنی اسم این روستا، مکانی در بالای بهشت است . چشمه های پر از آب کوچک و بزرگ و دشت های پر از گل از خصوصیات این منطقه است . در شرق این ییلاق کوه سماموس و در غرب آن کوه های جواهرده قرار دارند . این روستا قدمتی هزار ساله دارد و از منابع درآمد اصلی آن ، گل گاو زبان می باشد . همچنین عسل ، جاجیم ، چادرشب و نمد در این روستا یافت می شود .

مناطق کمتر دیده شده و بکر شمال

چگونه به روستای گرسماسر  برسیم :به سمت رامسر بروید و در میدان اصلی آن که سیمرغ یا شهید خلعتبری نام دارد به طرف هریس برانید ، پس از گذراندن 7 کلیومتر مصافت به دو راهی می رسید که در آن جا باید مسیر به سمت گرسماسر را انتخاب کنید . از این جا 55 کیلومتر تا مقصد باقی است که از جنگل های زیبای دال خانی عبور می کند .

توتکابن ؛ روستایی شمالی و سرسبز

توتکابن که به دلیل وجود درختان زیاد توت در دهه های قبل به این نام مشهور شد ، در 16 کیلومتری شمال شرقی رودبار قرار دارد . افرادی که به محله های روستایی علاقه دارند باید حتما از این روستا دیدن نمایند . صدای طبیعت ، مرغ و خروس و گاو و گوسفند ها که در دشت ها در حال چرا هستند ، از صداهایی است که در این روستا می شنوید .

مناطق کمتر دیده شده و بکر شمال

چگونه به توتکابن برویم ؟ به رودبار که رسیدید به طرف رستم آباد برانید و پس از آن که تابلوی رستم آباد را مشاهده کردید ، به داخل بروید و پس از رسیدن به میدان به سمت راست بروید تا به توتکابن برسید . ( نقشه ی ایران را با جزییات دانلود کنید .)

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

ارتفاع این ییلاق 1489 متر بالاتر از دریا است و بسیار خوش منظره با پوشش مرتعی می باشد. خانه های این ییلاق از چوب ساخته شده و در تابستان شهروندان منطقه ماسال برای استراحت به این منطقه می آبند . یک هتل زیبا در این ییلاق وجود دارد که گردشگران بسیاری جذب آن و طبیعت بی نظر اولسبلنگاه می شوند .

مناطق کمتر دیده شده و بکر شمال

ییلاق اولسبلنگاه ماسال کجاست ؟ به گیلان بروید و سپس در 25 کیلومتری شمال غرب شهرستان ماسال و در ارتفاعات کوه های تالش ، ییلاق اولسبلنگاه را مشاهده خواهید کرد .

منطقه ییلاقی دشت النزه

این دشت سرسبز و بی نظیر با کوههایی سرسبز در برگرفته شده است و از مهم ترین اهداف محور ییلاقی شاندرمن می باشد . با 5 دقیقه پیاده روی می توانید به بقعه ی امامزاده ابراهیم النزه برسید . یک درخت 200 ساله در کنار این بقعه وجود دارد که به جهت نذر و نیاز به آن نخ های رنگی و پارچه های سبز آویزان شده است . درختان گلابی وحشی ، آلوچه وحشی ، گردو ، ولیک سرخ و سیاه و … در این منطقه وجود دارد . از این دشت می توانید به آبشار واشیاره برسید البته پیاده روی تا رسیدن به آبشار کمی طولانی است .

مناطق کمتر دیده شده و بکر شمال

آدرس منطقه ی ییلاقی دشت النزه : گیلان، ماسال، شاندرمن

تالاب کیاکلایه لنگرود

این تالاب از نظر گونه های گیاهی بسیار غنی است و در اطراف آن گیاهان سرسبز سبب خلق منظره های طبیعی و زیبا شده اند . البته اگر به این تالاب توسط مسئولین توجهی نشود به زودی از بین خواهد رفت .

مناطق کمتر دیده شده و بکر شمال

آدرس: گیلان، لنگرود

 

غار آویشوی

در شهرستان شاندرمن ماسال ، یک غار آهکی با ستون های آهکی وجود دارد که بسیار بزرگ و دیدنی است . تقریبا 2 هزار متر از آن توسط غار نوردان مورد اکتشاف قرار گرفته است . قدمت این غار به 75 میلیون سال می رسد . قندیل ها و آبشارهای بی نظیر در داخل غار آویشوی باعث زییایی بی بدیع این غار شده است . برای رسیدن به غار ، از جنگل ها و چشمه های جوشان گذر خواهید کرد .

مناطق کمتر دیده شده و بکر شمال

چگونه از غار آویشوی دیدن کنیم ؟ به استان گیلان سفر کنید و به ماسال بروید ، در جنوب 40 کیلومتری غربی شهرستان شاندرمن ماسال ، غار آویشوی را خواهید یافت .