روشهای شاد زیستن

روشهای شاد زیستن

روشهای شاد زیستن و نشاط یابی

برای زندگی بهتر؛ شادی یک انتخاب درونی است و در نهایت این شما هستید که آن را انتخاب می کنید . در مقاله های قبلی مجله ی نودی به روش های شاد بودن در زندگی مشترک و شادی با مسافرت توضیح دادیم با ما همراه باشید تا روش های شاد زیستن را بیان کنیم.

زندگی سراپا شوق و شور و نشاط و شادی است. شادی نیاز به جستجو ندارد همین اطراف است و آنقدر به ما نزدیک است که به خاطر نزدیکی بیش از حد آن قابل دیدن نیست.

شاد زیستن، شادمانه از زندگی لذت بردن

شاد زیستن، شادمانه از زندگی لذت بردن به غم وغصه خندیدن و از لحظه لحظه زندگی بهره جستن و برای تک تک این لذت ها و زیبای ها از اعماق وجود هورا کشیدن حق هر انسان است و هر موجود زنده برای این کار آفریده شده است و باید این چنین باشد اگر احساس می‌کنید زندگی برای شما بیش از حد جدی و هزن انگیز است و نمی توانید به راحتی سهم شادی و خوشحالی خود را از لحظات شبانه روزی خود بگیرید با استفاده از این شیوه ها به راحتی می توانند شادی و نشاط را به زندگی خود بیافزایید:

روشهای شاد زیستن

  1. بی دلیل اوضاع و شرایط و کمبود امکانات را دلیل غصه و غم دائمی خود ندانید حتی در بدترین شرایط و در مواقعی که مصیبت ها و بلاها از حد گذشته اند و هیچ کس امید و توان یک لبخند کوچک را ندارد شما هنوز می‌توانند مانند بمب شادی در دل اندوه منفجر شوید و مجلس را دگرگون کنید. همانطور که خیلی مواقع غم یک انتخاب است شادی هم بسیاری از اوقات برگه انتخابی است که از سوی شما در مقابل دنیا و اتفاقات آن بر زمین کوفته می شود.
  2. هنگامی که غم و قصه و ماتم شما را فرا گرفت و چاره‌ای جز قبول نداشتید غم را بپذیرید و مقابل آن نایستید همراه غم راه نروید و از دریچه نگاه غصه به دنیا نگاه نکنید خودتان را کنار بکشید و بگذارید کاروان غم و غصه با همه درد های جان کاهی که همراه دارد از کنارتان بگذرد.
  3. حتی اگر می‌توانید با لبخند و نگاهی محربانانه دل خسته ای را شاد کنید شادی لحظه به لحظه در زندگی انعکاس و نتیجه تلاش شاد سازی و شادی آفرینی است و هرچه بیشتر دل دیگران را باکلام و حتی حرکت مهربانانه شاد سازید هزاران بار بیشتر شادی و سرور وجودتان را در بر می گیرد.
  4. جسم خود را در شادی روح شریک کنید شما تنها یک روح مستقل و صاحب اختیار نیستید که حق داشته باشید تمام لذایذ و شادی های دنیا را فقط برای خودتان بخواهید و برای این کار از جسم خود مایه بگذارید. شما باید جسم و کالبد خود را هم در شادی های خود سهیم گردانید و فراموش نکنید روح در این جهان در سراسر این کالبد گسترش یافته است. و هر بخش جسمتان بخشی از روح شما و حق دارد در شادی و نشاط شما سهیم می شود.
  5. دل خود را از کینه خالی سازید و همه حتی بدترین مردم را دوست داشته باشید و برای شان دعا کنید. غم و غصه بهانه می خواهد اما شادی و نشاط چنین نیست. بهانه، اندوه و غصه هجرت عشق و آمدن کینه و نفرت به خانه دل است پس عشق و دوستی را دوباره به دل راه بدهید و بگذارید عشق از پس توی خانه بیرون آید و به تجلی برخیزد و شادی را در وجودتان بپراکند.