رهگیری مرسولات پستی

رهگیری مرسولات پستی

تعداد زیادی از افرادی که از خدمات شرکت پست استفاده می کنند به طور کامل نسبت به خدمات و امکانات آن آشنایی ندارند ؛ یکی از خدمات شرکت ملی پست امکان رهگیری مرسولات پستی می باشد .

برای رهگیری مرسولات پستی در اختیار داشتن قبض رسید یا شماره بارکد مرسوله الزامی است . با در اختیار داشتن ان می توانید با ورود به سامانه رهگیری مرسولات پستی و وارد کردن شماره نسبت به سرنوشت مرسوله پستی و مراحل آن مطلع شوید .

چگونه مرسولات پستی خود را پیگیری کنم؟

برای ورود به سامانه رهگیری مرسولات پستی روی تصویر زیر کلیک کنید .

رهگیری مرسولات پستی

با بخش سامانه های الکترونیکی نودی همراه باشید تا برخی سوالات متداول شهروندان در رابطه با خدمات پست که شرکت ملی پست به آن پاسخ داده را بررسی کنیم .

دلیل برگشت دادن مرسولات چیه ؟

نواقصی مانند نشانی گیرنده ، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسولات ، نفل مکان گیرنده ، فوت گیرنده ، شناخته نشدن گیرنده در محل مورد نظر درج شده و … باعث برگشت مرسوله پستی می شود .

مرسوله ی نامه شامل چه چیزهایی می تواند باشد ؟

در مرسوله ی نامه فقط می توانید مدارک ، اسناد و مکاتبه ها را قرار دهید و هر گونه شی و کالایی در آن مانند سنجاق غیر مجاز است .

 

پست جواب قبول چیست؟

مشتریان می توانند با عقد قرارداد فرم های نظر سنجی را همراه محصول خود توزیع نموده و هزینه ای پستی را متقبل شوند. وظیفه جمع آوری فرم های مذکور از صندوق پستی معابر و تحویل به مشتری بر عهده پست خواهد بود.

تا چه زمانی مرسولات پستی نگهداری می شوند ؟

بسته به نوع سرویس و مدت زمان آن در اداره پست نگهداری می شوند که گیرنده می تواند با استناد بر نشانی درج شده روی نامه و کارت ملی به اداره پست مراجعه نموده و مرسوله ی خود را دریافت نماید . ( برای مثال مرسوله ی پیشتاز تا 5 روز در اداره پست نگهداری می شود ، پس از آنکه پستچی دو بار به نشانی مورد نظر مراجعه کرده بود . )

آیا می توانم شماره تلفن پستچی محل اقامت خود را داشته باشم ؟

بله ، با اداره پست محل اقامت خود تماس بگیرید و شماره تلفن همراه پستچی منطقه خود را دریافت کنید .

اگر برای دریافت مرسوله حضور نداشته باشم سرنوشت مرسوله چه میشه ؟

پستچی برای تحویل مرسوله ، به نشانی مندرج مراجعه می کند و اگر گیرنده به هر دلیلی در محل حضور نداشته باشد ، پستچی اطلاعیه ای مبنی بر ورود را در اختیار گیرنده می گذارد و مشخص می کند در ساعت و روز دیگری جهت تحویل مرسوله مراجعه خواهد شد . اگر در مراجعه ی بعدی نیز گیرنده حضور نداشته باشد در اطلاعیه ای که در صندوق پست یا هر محل دیگری قرار داده می شود ، ادرس اداره پست منطقه برای دریافت مرسوله داده می شود .

در کلیپ زیر می توانید نحوه ی رهگیری مرسولات پستی را مشاهده کنید .

 

جستجوی کاربران برای این مطلب: