راههای شاد زیستن

راههای شاد زیستن

راههای شاد زیستن چیست؟

حضور در یک مکان محدود، انجام کارهای تکراری در هر روز و یکنواختی و یکسانی و گفتگوها  در زندگی باعث خستگی جسمی، فرسودگی روحی و از دست رفتن نشاط و شادی می شود، به گونه ای که گاه فشار حوادث روزمره، تاب و توان از آدمی ربوده ، زندگی شیرین بیرونی را تلخ و غیر قابل تحمل می نمایند .

برای زندگی بهتر سیر و سفر، دور شدن از مشکلات روزمره و رهسپار شدن به دیاری دور از غوغای هر روز، تغییر آب و هوا و تنوع در زندگی، زمینه‌ساز تجدید قوا ، کسب توان و آمادگی روانی در رویارویی با مشکلات شده، همه ما را نشاطی دوباره و سلامتی روحی و جسمی می بخشد، اگر چه این تنوع و جابجایی یک روزه باشد قرآن کریم  این مهم را با دعوت” سیرو فی الارض ” سفر کنید در زمین بیان کرده است، تا آثار و برکات بی شماری نصیب صاحب بصیرت شود.

راههای شاد زیستن

مسافرت و شادی

در گذشته یکی از راههای درمان بیماری‌های سخت، تجویز سفر بوده و امروزه نیز پیشنهاد مسافرت از برنامه‌های ضروری پزشکان با تجربه محسوب می شود. به ویژه آنکه در جابجایی انسان و تحرک،  راهپیمایی، گردش و فعالیت بدنی وجود داشته باشد. زیرا در پرتو تلاش جسمی جریان خون بهتر انجام شده، ترشحات غدد داخلی روان تر گشته و تمامی اعضای بدن وظایف خود را بهترانجام می دهند و با دفع سموم بدن خرمی و نشاط چشمگیری به انسان رو می کند، اعصاب تسکین یافته، خواب بهتر گشته و هیچ نیازی به داروی مسکن و خواب‌آور نخواهیم داشت.

از این رو دانشمندان معتقدند یک مسافرت مطلوب، از صدها قرص و شیشه شربت مسکن، ویتامین ها و آمپول های مقوی تاثیر بیشتری خواهد داشت

خیالات، اوهام،نگرانی ها وناامیدی ها نسبت به امروز و فردا ویروس های روحی روانی است که نشاط و شادی را از کانون گرم زندگی می رباید و چهره زندگی  ما را تیره و تار می سازد. بهترین راه رویارویی که چونان سدی آهنین از هجوم هر یک جلوگیری می‌کند و روح امید و اطمینان را به ما بر می گرداند سرگرم شدن به کار و کوشش است به ویژه کاری که افزون بر شغل مورد شوق عشق و علاقه انسان نیز بوده  آدمی با آن زندگی کرده همراه  و همدل آن باشد.

راههای شاد زیستن

خوشرویی، خوشخویی خوشگویی و شادی

چهره باز، اخلاق خوب و گفتار شایسته، صفات خجسته ای است که همه ما انتظار چنین برخوردهایی را از دیگران داریم. این ویژگی ها برای انسان چونان نور آفتاب برای گیاهان است همانگونه که خورشید جان تازه به گیاه می دهد، روی گشاده، خوی شیرین گفتار فرح بخش ،نوعی سرخوشی، نشاط و سلامت به همراه داشته، افراد را جوان، زنده دل و سر حال نگه می دارد.

روانشناسان و جامعه شناسان بر این باورند که رفتار آرام و با وقار چهره متبسم و شاد و گفتار زیبا و دلنشین باعث نهایت شادی در زندگی خواهد شد، همانگونه که چهره عبوس و غمزده خشم و غضب و عصبانیت، خود خوری و آشفتگی روحی موجب کوتاهی عمر، فرسودگی روحی و تباهی شخصیت شده، طعم گوارای زندگی را تلخ و ره آوردهای آن را غمبار می سازد.

با ما همراه باشید تا در پست بعدی مجله ی آموزشی نودی ، راه هایی برای شاد بودن در زندگی زناشویی و ساختن یک زندگی همراه با آرامش را توضیح دهیم. امیدواریم این از این مقاله لذت برده باشید.

جستجوی کاربران برای این مطلب: