برای تفریح در تهران کجا بریم؟

برای تفریح در تهران کجا بریم؟

تهران یکی از شهرهایی است که باید در تعطیلات نوروز از آن دیدن کنید به این دلیل که بیشتر شهروندان آن به مناطق دیگر سفر کرده و به همین دلیل از شلوغی آن در این ایام کاسته می شود . این شهر علی رغم جاذبه های تفریحی بیشمار ، گردشگر زیادی ندارد و اغلب سفرها به این شهر ، کاری است . چند مکان تفریحی تهران را در این جا معرفی می کنیم تا در تعطیلات نوروزی از آنها دیدن کنید .

لیست مکانهای تفریحی و گردشگری تهران

فرحزاد از معروف ترین تفرجگاه های تهران

یکی از معروف ترین و مهم ترین تقریحگاه های تهران ، فرحزاد است. در ده سال اخیر این منطقه ی تاریخی از رونق بالایی برخوردار شده است و شهروندان تهرانی ، شب ها فرحزاد گردی می کنند . رستوران های بسیاری در سه منطقه ی فرحزاد ( فرحزاد بالا ، فرحزاد پایین ، محله امامزاده ) وجود دارند که به همین دلیل پیدا کردن جای پارک از مهم ترین اجزای این فرحزاد گردی است .

 

پارک ژوراسیک تهران

برای تفریح در تهران کجا بریم؟

این بوستان آموزشی ، تفریحی و گردشگری از مکان های تفریحی تهران و بوستانی برای نمایش دیناسورهای متحرک است . این پارک در میدان بهرود سعادت آباد قرار دارد . اولین پارک موضوعی تهران ، پارک ژوراسیک با توجه به مجسمه های دیناسور در سایزهای مختلف و واقعی است . این پارک در سال 1392 افتتاح شده است .

بازار تجریش تهران

یکی از مقاصد تفریحی پر طرفدار در تهران ، بازار سنتی تجریش است که در آن خوراکی های خوشمزه و رنگارنگی یافت می شود  و شبها از پاتوق ، تهرانی های محسوب می شود .

قلعه سحرآمیز تهران

برای تفریح در تهران کجا بریم؟

یکی از مکان های تفریحی شاد در تهران ، قلعه سحر آمیز است . یکی از شهربازی های محبوب کشور با 120 بازی هیجان آور ، همین پارک شادی محسوب می شود .

دربند از مناطق گردشگری ییلاقی تهران

این محله در تهران ، از مناطق قدیمی شمیران است و در قسمت شمالی باغ سعد آباد قرار دارد . ارتفاع این منطقه در 1700 متری سطح دریا است و یکی از نقاط شروع صعود به البرز مرکزی و از مکان های گردشگری تهران است . از دربند می توانید به آبشار دوقلو و پناهگاه شیریلا از یک کوره راه بروید . مرغ محله ، کنار محله ، کنار محله، کلاغ‌ پر و سربنداز محله های  قدیمی دربند هستند . دره اوسون، دره آبشار، دره امامزاده ابراهیم، دره کاک، آب شیردره و دره زون نیز از دره‌های اصلی رودخانهٔ دربند هستند .

تهران از نمای هتل اسپیناس پالاس

برای تفریح در تهران کجا بریم؟

تهران ، یکی از شهرهای همیشه بیدار ایران است و در طول شب هم با وجود چراغ ها و نورهایی که در این شهر وجود دارد از ارتفاعات بسیار زیبا به نظر می رسد . یکی از جاهایی که می توانید چشم انداز زیبایی از تهران در شب را ببینید ، هتل اسپیناس پالاس است . این هتل در سعادت آباد و بالای میدان بهرود قرار دارد . خود هتل نیز جذابیت ها و  زیبایی های فراوانی را دارد . سقف لابی در این هتل بسیار زیبا است و اولین قسمتی است که در این هتل توجه شما را جلب می کند.

 

موزه مینیاتور تهران

برای تفریح در تهران کجا بریم؟

این باغ موزه با هدف نشان دادن آثار میراث ایرانی ثبت فهرست یونسکو در شرق تهران در شمال خیابان جانبازان با وسعت 3 هکتار ساخته شده است .

ماکت تخت جمشید، چغازنبیل، میدان نقش جهان اصفهان، پاسارگاد، تخت سلیمان، گنبد سلطانیه، ارگ بم، کلیساهای ارامنه، کوه کتیبه بیستون، مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی، بازار تبریز و آبشارهای شوشتر برای بازدیدکنند گان در فاز اول در دسترس قرار گرفته است . گسترش ماکت‌های مینیاتوری گنبد قابوس، مسجد جامع اصفهان، کاخ گلستان و روستای دستکند میمند کرمان و دیگر باغ‌های نه گانه ایرانی در فاز بعدی در دسترس قرار گرفت .