چگونه لاغر شويم

چگونه لاغر شويم

مجله بیماری و راه های درمان نودی ؛ در قسمت قبلی از راهکارهایی سریع برای لاغر شدن چند مورد بیان شد. با ما همراه باشید تا چند راهبرد برای پاسخ به سوال چگونه لاغر شویم بیان کنیم.

برای لاغر شدن مقدار زیادی آب بنوشید

۷۰ درصد بدن ما از آب تشکیل شده است تمام سلول‌های ما درون محیط مایع قرار دارند تا بتوانند هم مواد مغذی مورد نیاز خود و هم مواد زائد تولید شده را از طریق آن منتقل کنند و همچنین جزء اصلی مایعات بدن ازجمله خون و غیره می باشد حتی استخوانها برخلاف خشکی ظاهری از ۳۰ درصد آب تشکیل شده اند.

با این که نوشیدن آب برای همه حیاتی است اما زمانی که در حال کاهش وزن هستید و بدنتان در حال بیرون کشیدن چربی های انباشته شده برای تامین انرژی است ، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند .بدنتان برای این کار می بایست با انجام فرآیند متابولیسم اقدام به تولید توکسین نماید و شما باید مقدار فراوانی آب مصرف وبه  اندامهای دفع کننده به خصوص کبد و کلیه‌ها کمک کنید تا این مواد زائد را از بدن خارج نمایند .

مواد معدنی بدون کالری برای کاهش وزن مفید است

علاوه بر این هنگامی که در حال لاغر شدن هستیم نیاز داریم بدنمان را به گونه‌ای متفاوت تغذیه کنیم .حتی اگر مصرف انرژی خود را کاهش دهیم باید مصرف مواد مغذی را حفظ کنیم و یا افزایش دهیم (ویتامین ها، مواد معدنی و غیره)

آب از لحاظ مواد معدنی بسیار غنی است که مقدار کالری همه آنها نیز برابر صفر است .برخی از انواع آب های معدنی در کمک به کاهش وزن معروف اند اجازه دهید .خیالتان را راحت کنیم ،هیچ کدام از آنها به شما در کاهش وزن کمک نمی کنند !! برخی آب میوه ها و نوشیدنی های کربنات دار نیز ممکن است دارای کالری بالایی باشند ،نوشیدن آب های طعم دار نیز بدون کالری اضافی نیاز بدن شما را برطرف می‌کنند.

به عنوان یک قاعده کلی مقدارآبی که مصرف آن توصیه می‌شود در حدود یک و نیم یا دولیتر در روز می باشد.

از رژیم های متفرقه بپرهیزید

سوء تغذیه رنگ پریدگی و خستگی

چند دهه قبل جراید شروع به تعریف و تمجید می‌کردند که توصیه می نمود یک روز سبزیجات روز بعد میوه و روز بعد نیز گوشت مصرف شود.با این روش افراد به سختی می‌توانستند با وجود مصرف مقدار زیادی از یک نوع غذا ،در یک روز ،وزن خود را کم کنند .و همین باعث سوء تغذیه ،رنگ پریدگی و خستگی آنها می شود. ضمن اینکه با توقف رژیم مجدداً دچار اضافه وزن می‌شدند .

مشابه این سناریو نیز در سال ها توسط رژیم مایوت (مقداری زیادی تخم مرغ ،سبزیجات کم و حذف کربوهیدرات یا چربی به طور کلی) وهم  چنین رژیم بورلی هیلز (فقط میوه) تکرار شد .رژیم محبوب اتکینز نیز به شما اجازه می دهد بدون هیچ محدودیتی پروتئین( تخم مرغ ،گوشت و ماهی )مصرف کنید، اما مصرف کربوهیدرات ،میوه و سبزی سبزیجات و نیز قند را ممنوع می‌کند .عدم وجود قند در رژیم غذایی به معنای توقف ترشح انسولین و تجزیه چربی توسط بدن است. این فرآیند موجب تشکیل کتون و نهایتاً کاهش اشتها می‌گردد. پروتئین و چربی نیز به شما کمک می کند تا احساس سیری نمایید .

هرچند طراحان آن اذعان می‌کنند که این رژیم با کمبود فیبر مواجه است و امکان افزایش کلسترول خون وجود دارد. همچنین بسیاری افراد نیز یبوست را در این رژیم تجربه کرده‌اند.

DD_addfat_mobile-1200x1012-1024x864 چگونه لاغر شويم

چگونه لاغر شويم

بنابراین

  • از رژیم های متفرقه به شدت اجتناب کنید.
  • اگر اضافه وزن خود را به سرعت کم می کنید، ممکن است حتی با سرعت بیشتری به وزن سابق برگردید.
  • وقتی صحبت از لاغر شدن به میان می آبد، پایداری با سرعت سازگار نیست. سعی کنید اضافه وزن خود را کم کم و بطور پیوسته کاهش دهید.

 

 

 

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *