loading...

چگونه لاغر بشم

چگونه لاغر بشم با سوزاندن کالری

مجله بیماری و راههای درمان نودی ؛ در مقالات قبلی نودی روش های کاهش وزن را توضیح دادیم. با ما همراه باشید تا به سوال چگونه لاغر بشم پاسخ بدهیم.

کالری یکی از واحدهای انرژی است و طبق تعریف عبارت است از: انرژی مورد نیاز جهت افزایش دمای یک گرم آب از چهارده و نیم درجه سانتیگراد به پانزده و نیم درجه سانتیگراد.

البته لازم به یادآوری است که واحد کالری بسیار کوچک می‌باشد و معمولاً از کیلو کالری استفاده می‌شود که دقیقاً تعریفی مانند کالری دارد ،با این تفاوت که به جای یک گرام آب یک کیلوگرم آب در آن مورد نظر است .متاسفانه در بسیاری از کتاب های  تغذیه اشتباها به جای کیلوکالری از کالری استفاده می شود که درست نمی باشد.

برای آنکه ذهن با مفهوم کیلوکالری آشنا شود مثالی می‌آوریم .هر قندی که با چای مصرف می‌شود وزن معادل دو نیم گرم دارد،  ۱۰ کیلوکالری انرژی دارد.پس اگر فرد در روز با ۵ نوبت چای خود ۱۰ حبه قند مصرف کند، معادل ۱۰۰ کیلوکالری انرژی دریافت می‌کند که این عدد طبق جدول معادل ۴۵۰ گرم هندوانه یا ۱۰ عدد فندق است.

wpid-vibiraem-pravilnoe-toplivo چگونه لاغر بشم

چگونه لاغر بشم

رابطه ورزش با کاهش وزن

تصور عمومی بر آن است که با انجام فعالیت‌های ورزشی ،افرادی که دارای اضافه وزن هستند ،می توانند وزن خود را کاهش دهند. ولی باید توجه داشت که این کاهش وزن در صورتی رخ میدهد که فرد به ازای ورزشش ،کالری اضافه دریافت ننماید، و کالری مورد نیاز جهت ماندن در وزن ایده آل را در فرهنگ غذایی جدید خود دریافت نمایید و با ورزش چربی های اضافی را بسوزاند.

thigh_slimming_workout-single_leg_bridge-1024x768 چگونه لاغر بشم

چگونه لاغر بشم

برای افراد بالای ۵۰ سال بر اساس فیزیک بدنی ساده ترین راه ورزش کردن اقدام به پیاده روی در حدود روزی یک ساعت تا یک ساعت و نیم می باشد . برای افراد جوانتر بر اساس علاقه شخصی می توان انواع ورزشهای پیشنهاد نمود. نکته حائز اهمیت این است که :فردی که در مسیر تغییرعادت غلط غذایی گام برمی‌دارد و آرزوی رسیدن به وزن ایده آل و ماندن درآن را دارد، باید بداند که یکی از شروط لازم جهت تغییر این عادات ، کاهش وزن است. ولی شرط کافی نمی باشد .دو ساعت پیاده روی معادل دو کفگیر برنج است.

در مقاله روش های لاغری جدول هایی برای بدست آوردن عدد ثابت بدن ارائه کردیم که توسط آن می توانید میزان کالری مورد نیاز بدنتان را اندازه گیری کنید. با ما همراه باشید تا در مقاله ی بعدی نودی در مورد رابطه ی دوستان ، ورزش و بیماری ها بر چاقی مطالبی را بیان کنیم.

به ازای هر ۱۰ کیلو اضافه تر از وزن ۷۰ کیلو، ۱۰ درصد مصرف کیلو کالری در یک ساعت را افزایش دهید و اگر از ۷۰ کیلو کمتر است به همان نسبت کم کنید.

برای روشن تر شدن به مثال زیر توجه کنید :

فردی ۷۰ کیلویی را تصور کنید که در شبانه روز ۸ ساعت خوابیده ،۳ ساعت ایستاده ،دو ساعت پیاده روی کرده، ۸ ساعت کار اداری داشته و سه ساعت هم نشسته و تلویزیون نگاه می‌کند. فکر می‌کنید به چند کیلو کالری غذا نیاز دارد در صورتی که این فرد در وزن اشباع باشد ،ضریب ثابت بدنش سی و هشت و نیم خواهد بود. از تقسیم ۲۷۰۰ به وزن بدن که ۷۰ کیلو است این عدد به دست می آید.

اگر دچار بی خوابی شبانه هستید روش های سریع به خواب رفتن را مطالعه نمایید.

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *