loading...

چرا وزنم کم نمیشه

چرا وزنم کم نمیشه

در بخش قبلی از رژیم درمانی نودی در مورد راه های کاهش وزن و بهترین راه آن توضیح دادیم . در ادامه این مقاله به گروه های غذایی و نیازهای روزانه عذایی بدن هر فرد می پردازیم. با مطالعه ی این مقاله متوجه خواهید شد چرا وزنم کم نمیشه با ما همراه باشید.

اگر چه بیش از یک نظریه درباره ی احتیاجات دقیق غذایی وجود دارد، ولی بطور معمول متخصصین می پذیرند که احتیاجات غذایی روزانه شما در چهار گروه بزرگ غذایی وجود دارد که عبارتند از:

  1. گروه شیر و لبنیات
  2. گروه نان و غلات و حبوبات
  3. گروه میوه و سبزیجات
  4. گروه گوشت یا ماهی و تخم مرغ

میزان مصرف چهار گروه مواد غذایی

  1. میزان مصرف شیر یا لبنیات

بزرگسالان: ۲ لیوان شیر در روز

جوانان (۱۳ تا ۱۹ ساله) : ۴ لیوان شیر در روز

کودکان : ۳ لیوان شیر در روز

به جای شیر می توانید از ماست یا پنیر و سایر لبنیات استفاده کنید.

  1. میزان مصرف نان یا غلات یا حبوبات

بزرگسالان جوانان و کودکان : ۴ نوبت در روز که حداقل یک نوبت از آن با دانه های کامل و با سبوس باشد.

  1. میزان مصرف میوه و سبزیجات

بزرگسالان جوانان و کودکان : ۴ نوبت در روز

  1. میزان مصرف گوشت یا ماهی و تخم مرغ

بزرگسالان جوانان و کودکان :۲ نوبت در روز

رژیم غذایی خوب و رژیم غذایی نامناسب

فرض کنیم که اکنون برای شما مشخص گردیده است که وزن متناسب شما چقدر می باشد و همچنین معلوم کرده اید که چند کیلوگرم می خواهید لاغر شوید.. اجازه دهید به طور مثال تصور کنیم که شما فوق العاده چاق هستید و پزشکتان تصمیم گرفته است که برای مدت دو ماه از یک رژیم غذایی حاوی ۱۰۰۰ کالری استفاده نمایید. ( البته پس از سپری این دوره ، کالری رژیم غذایی شما به میزان زیادتر برگشت داده خواهد شد)

weight-loss-diet-tips-for-vegans_img چرا وزنم کم نمیشه

چرا وزنم کم نمیشه

برای استفاده از رژیم گفته شده، شما باید حتما درباره ی اینکه چگونه این کالری را بدست بیاورید دقت نمایید. در اینجا برای ایجاد ۱۰۰۰ کالری به عنوان مثال یک راه معمولی ذکر می شود که انتخاب اشتباه و نادرستی است و فقط به عنوان مقایسه بیان می شود.

وعده های غذایی

 

نام غذامیزان کالری

 

صبحانه

 

۱٫      قهوه بدون قند و شکر

۲٫      نان شیرینی یا بیسکوئیت

 

صفر

۱۳۶ کالری

ناهار

 

۱٫      کیک شکلاتی با سه گلوله بستنی

 

۵۳۹ کالری
شام

 

۱٫      استیک کوچک یا یک قطعه گوشت بدون چربی

۲٫      سیب زمینی پوره شده

۳٫      لوبیا سبز

۴٫      قهوه بدون شکر و قند

۲۰۰ کالری

 

۱۰۰ کالری

۲۵ کالری

صفر

به طوریکه در نمونه ی فوق مشاده می کنید ، مقدار انرژی روزانه این قبیل رژیم ها به طور صحیح برابر ۱۰۰۰ کالری است . اما این نوع رژیم ها نیاز های غذایی و احتیاجات عملی بدن را براورده نمی سازد.

با همین ۱۰۰۰  کالری شما می توانید به وسیله ی رژیم های مناسب ، همه چیزهایی را که به آن نیازدارید برطرف سازید. نمونه ای از این نوع رژیم ها به شرح زیر است:

 

وعده های غذایی

 

نام غذامیزان کالری

 

صبحانه

 

۱٫      قهوه بدون قند و شکر

۲٫      تخم مرغ پخته بدون روغن

۳٫      کریپ فروت نصف

۴٫      نان برشته یک قطعه

 

صفر

۱۰۰ کالری

۴۳ کالری

۶۵ کالری

ناهار

 

۱٫      پنیر روستایی

۲٫      سیب

۳٫      هویچ

۴٫      شیر چربی گرفته شده

 

۷۵ کالری

۷۵ کالری

۲۵ کالری

۸۷ کالری

شام

 

۵٫      استیک کوچک یا  گوشت نازک کبابی

۶٫      سالاد مخلوط

۷٫      سیب زمینی پخته و کره

۸٫      قهوه بدون شکر و قند

۲۰۰ کالری

 

۲۵ کالری

۳۰۰ کالری

صفر

Weight-Loss-1024x683 چرا وزنم کم نمیشه

چرا وزنم کم نمیشه

بدیهی است رژیم غذایی که در مورد دوم بیان شد دارای خوراکی های بیشتری است. بنابراین اگر شما به خوراکی علاقمند هستید باید رژیم های غذایی مشابه نوع دوم را بیشتر دوست داشته باشید. اما آن چیزی که در نظر اول ممکن است واضح نباشد این است که لیست غذاهای رژیم دوم، حاوی غذاهای مفید تر و مغذی تری می باشد.

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *