روش های یادگیری سریع

روش های یادگیری سریع و یاد گرفتن بهتر

در بخش های قبلی فرزندان و امتحانات نودی روش های یاد گرفتن بهتر درس ها و راهکارهایی برای یادگیری بهتر بیان شد. با ما همراه باشید تا در مجله ی آموزشی نودی روش های یادگیری سریع را توضیح دهیم.

تمركز، يك شرط حياتي برای یادگیری!

شما به خوبي مي دانيد كه هر چقدر مطالعه كنيد و وقت بگذاريد؛ اما تمركز نداشته باشيد يادگيري شما بسيار تنزل پيدا خواهد كرد.

بدون تمركز امكان ندارد بتوانيد از وقت خود بهره كافي ببريد. اين يك حقيقت است. پس بايد راه هايي براي تمركز بيشتر ايجاد كنيد. پس اول هر چه باعث حواس پرتي شما مي شود را از محيط مطالعه ي خود دور كنيد. تصاوير و عكسهاي روي ديوار را جمع كنيد، صداهاي اضافي مثل راديو، ضبط صوت يا تلويزيون را تا حد ممكن حذف كنيد، كتاب هاي شعر و رمان و خلاصه كتاب هاي محبوبتان را از دسترس دور كنيد، روبروي پنجره اتاق ننشينيد، از نورهاي چشمك زن و رقص نور در فضاي اتاق استفاده نكنيد، گوشي تلفن را از اتاق خود خارج كنيد و خلاصه هر چيزي كه ميان شما و كتاب درسي فاصله ي ذهني ايجاد مي كند را حذف كنيد تا بتوانيد ذهن خود را بر موضوع درسي مربوطه متمركز كنيد.

وقتي همه چيز را ياد گرفته ايد

بيشتر افراد با وجود آموخته هاي خوب و آمادگي علمي، باز هم اضطراب دارند و اين اضطراب منجر به عدم تمركز و عدم توانايي استفاده از قواي فكري و ذهني مي شود و نتيجه ي امتحان بر خلاف انتظار چندان خوشايند نيست.

براي ايجاد حضور ذهن بهتر و آرامش بيشتر در جلسه امتحان چكار بايد كرد؟!

ما چند پيشنهاد ساده و قابل اجرا براي شما داريم كه مي توانيد آن را امتحان كنيد. يك راه اين است كه قبل از شروع امتحان زمان كوتاهي از يادداشتها و جزوات و كتاب هاي خود فاصله بگيريد. با دوستانتان درباره ي چيزي غير از امتحان صحبت كنيد. بخنديد و با نفس هاي عميق و بالا گرفتن سر و راست نگه داشتن پشت به خونرساني و هوارساني صحيح به سلول هاي مغزي خود كمك كنيد و آن ها را براي پس دادن آنچه سپرده ايد آماده كنيد.

فقر آهن و روي فراموشي مي آورد

تحصيل كردگاني كه هميشه به قواي فكري خود نيازمندند و كساني كه يادگيري و حافظه ي جزء جدا نشدني زندگي آن هاست به اين نكته دقت داشته باشند كه آهن و روي رژيم غذايي خود را كنترل كنند و در صورت شك به كمبود خوني اين دو ماده معدني با انجام آزمايش و مشورت پزشك به درمان صحيح و جبران كمبود پيش آمده بپردازند.

زنجبيل براي حافظه مفيد است

زنجبيل داراي اسيدهاي چرب آزاد مفيدي است كه براي سلامت عمومي بدن و كاهش التهاب مؤثر است. برخي از اين اسيدهاي چرب مانند اسيد پالمتيك و اسيد لينولنيك بعنوان كمك درماني در برخي بيماري هاي مرتبط با سيستم عصبي مانند آلزايمر- فراموشي پيري- و بيش فعالي كودكان و خستگي مزمن مورد استفاده قرار مي گيرند.

عسل و حافظه

honey-1006972_1280-1024x682 روش های یادگیری سریع

روش های یادگیری سریع

عسل در تقويت ذهن يكي از آشناترين اغذيه ي مصرفي است. تقريباً همه ي مادرها در فصل امتحانات به فرزندان دانش آموز خود شربت عسل مي خورانند و براي يادگيري بهتر آماده مي كنند.

تا به حال خردل خورده ايد؟

امام رضا (ع): اگر كسي بخواهد نسيانس كم و حافظه اش زياد شود هر روز غذايش را با خردل ميل كند. (دورنمايي از طب اسلامي، ص ۱۶۲)

خردل بصورت دانه هاي سياه يا سفيد يا سرخ ديده مي شود. دانه ها بصورت گرد يا دراز هستند كه در طب قديم هم استفاده خوراكي و هم استفاده موضعي مي شده است. در ادامه مقاله بعدی خوراکی های مفید برای حافظه و ضد حافظه توضیح داده خواهد شد.

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *