روش های سریع به خواب رفتن

روش های سریع به خواب رفتن چیست؟

رعایت نکات زیر شما را در زندگی بهتر یاری خواهد کرد. در مقاله قبلی هم توصیه هایی برای خواب بهتر توضیح داده شد. با ما همراه باشید تا روش های سریع به خواب رفتن را بیان کنیم.

860_main_teen_in_bed_0 روش های سریع به خواب رفتن

  1. طرز فکر بی اهمیت جلوه دادن را در خود تقویت نمایید؛

سعی و تلاش برای خوابیدن نتیجه معکوس دارد. هرچه بیشتر کوشش کنید، سخت تر به خواب خواهید رفت. خواب را رها کردن به آسایش رسیدن است. به خود بگویید: واقعا اهمیت ندارد اگر به خواب روم. جسم من با دراز کشیدن هم به استراحت کافی دست خواهد یافت.

  1. هر روز در یک ساعت مشخص از خواب برخیزید؛

سحرخیزی و مداومت به آن بهترین شیوه برای خواب راحت است. اگر خوابتان نمی برد، پادزهر آن خواب بیشتر صبحگاهی نیست. ساعات درونی خود را با زودتر بیدار شدن مجددا تنظیم نمایید. برای مدتی احساس خستگی خواهید کرد اما با خواب سریع تر نتیجه آن را سریع تر خواهید گرفت.

  1. از خواب بیش از حد در تعطیلات پایان هفته پرهیز نمایید.

شاید بزرگترین اشتباه عمومی زیاد خوابیدن افراد در تعطیلات پایان هفته است. این عمل مانند پرواز میان مناطق زمانی است. شما به طور نا خودآگاه ساعت درونی خود را چنان تنظیم می نمایید که یکشنبه شب کابوسی برای خوابیدن خواهد شد.

  1. در طول روز زمانی را به رهایی و آسودگی فکری اختصاص دهید.

درست همان طور که ذهن به راحتی با شور و هیجان خو میگیرد، با آسودگی نیز به خوبی مأیوس می شود. روزانه زمانی را به تنفس عمیق اختصاص دهید. ۵ دقیقه را صرف تمرین های تمدد اعصاب نمایید. چگونگی تفکر را فرا بگیرید.

  1. درام های شبانه را متوقف سازید.

هیچ گاه کامپیوتر کوچک خود را به رختخواب نبرید و چنانچه در خوابیدن دچار مشکلاتی شده اید، به دیگر کارهای خود بپردازید. هنگامی که در تخت دراز کشیدید از فیلم ها، کتاب های مهیج و غیره پرهیز کنید. به خود بقبولانید که تخت خواب مکانی برای خوابیدن است و محل حسابرسی مشکلات کاری نیست، هنگامی که قادر به خوابیدن نیستید از جا برخیزید و به اتاق دیگری بروید.

04-13-things-sleep-doctors-music-1024x672 روش های سریع به خواب رفتن

روش های سریع به خواب رفتن

  1. از خوردن شام سنگین پرهیز کنید.

هنگامی که آثار بی خوابی را در خود مشاهده می نمایید، بیشترین حجم غذایی خود را به ناهار اختصاص دهید. هضم غذا را به وظایف شبانه بیفزایید.

  1. در موقع خواب واقع بین باشید.

بسیاری ازافراد ۲ الی ۳ بار نیمه شب از خواب بیدار می شوند، این مورد به ضرورت به معنی اختلال در خواب شما نیست. اما اگر بیدار می شوید و به خود می پیچید ، مدت زیادی طول می کشد تا دوباره به خواب روید. دیگر خوابتان نخواهد برد دچار مشکل شده اید، پیش بینی ناتوانی در خوابیدن دوباره پیش از هرگونه عامل دیگر در بیدار ماندن افراد تأثیر دارد.

  1. نوعی برنامه منظم یا تشریفات روزانه خاصی برای خواب خود ترتیب دهید.

تا به موقع به مغز شما علامت دهند که وقت خواب فرا رسیده است. برای مثال سعی کنید هر شب سر یک ساعت خاص به رختخواب بروید که سبب می شود بدن و مغز شما طبق روال هر شب به خواب برود.

  1. از آشامیدن مایعات درست قبل از رفتن به رختخواب خودداری کنید.
  2. مراقب خواب بعد از ظهر خود باشید زیرا چرت زدن سبب می شود، وقت خواب شما بهم بخورد. اگر خیلی خسته هستید یک چرت کوتاه بزنید ولی سعی کنید بیشتر از نیم ساعت نخوابید.
  3. از تماشای فیلم های خشونت آمیز ، خواندن داستان های پیچیده جنایی یا حوادث روزنامه های عصر خودداری کنید. زیرا فکر شما را مشغول کرده و برهم زننده ی خواب شما خواهد بود.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *