loading...

راه های یادگیری

راه های یادگیری و ویتامین هایی برای افزایش حافظه

در مقاله قبلی از فرزندان و امتحانات نودی راههای یادگیری سریع و تمرکز برای یادگیری توضیح داده شد. در این مقاله سعی داریم راه های یادگیری براساس خوراکی ها و ویتامین ها را توضیح دهیم.

خوراكي هاي ضد حافظه!

تحقيق مشهور فرامينگهام نشان داد كه هر چه فشار خون بالاتر باشد؛ آزمايش هاي مغزي از جمله آزمايش هاي حافظه نتايج ضعيف تري خواهند داشت. پژوهشگران فكر مي كنند كه افزايش فشار خون ممكن است موجب تغييراتي در جريان خون مغز و خونرساني به سلولهاي حاوي اطلاعات شود. به همين دليل توصيه مي شود رژيم غذايي پيشگيري كننده از فشار خون را در پيش بگيرد. در اين رژيم غذايي نبايستي بيشتر از ۲۵% كالري غذاها از چربي تأمين شده باشد.

محدوديت چربي مصرفي، خودداري از مصرف نمك بيش از حد، مي تواند به تقويت حافظه و پيشگيري از وقوع مكرر فراموشي كمك كند.

همچنين هر خوراكي كه ويتامين هاي B را در بدن كاهش دهد و ذخاير آن را تخليه نمايد؛ منجر به فراموشي مي گردد. شاخص ترين عضو اين گروه نوشابه هاي الكلي است كه هم بصورت مقطعي و هم در طولاني مدت بر حافظه اثرات تخريبي عميقي دارد.

ويتامين B6 و حافظه

حواستان باشد كه مصرف دو ميليگرم ويتامين B6 در روز كافيست و در صورت بروز فراموشي حواستان باشد كه مصرف آن را با مشورت پزشك انجام دهيد؛ زيرا اين ويتامين در مقادير بالا ايجاد مسموميت مي كند.

B12ويتامين مغز

1296x728_Soy_Milk-1024x575 راه های یادگیری

راه های یادگیری

كمبود ويتامين B12 به وضوح موجب بروز فراموشي و عدم آگاهي به زمان ومكان مي شود كمبود B12 امواج مغزي را نيز تغيير مي دهد.

فقط با مصرف اندكي شير يا ماست و مقداري پروتئين حيواني مثل انواع گوشتها به مقدار كافي B12 دريافت خواهيد كرد.

ساير ويتامين هاي گروه B

تيامين يا B1 و ريبوفلاوين يا B2 از آن دسته ويتامين هايي هستند كه حتي كاهش خفيف آن ها در بدن مي تواند منجر به ضعف حافظه و بروز فراموشي هاي لكه اي گردد. اختلال تفكر و احساس مبهم ناخوشي و افسردگي نيز به همراه كمبود تيامين شايع است و اين حالات نيز به بروز فراموشي و اختلال توانيي هاي ذهني دامن مي زند.

آنتي اكسيدان هاي مهم در درمان فراموشي

آنتي اكسيدان ها همانطور كه از نامشان پيداست از اكسيد شدن يا زنگ زدن سلول هاي شما جلوگيري مي كنند. البته اين زنگ زدن با آنچه در ذهن شماست بسيار متفاوت است اما نقش تخريبي عميق و شديدي در بدن ما دارد. سرطاني شدن سلولها، تخريب سلولها قلبي و بروز بيماري هاي قلبي عروقي، تخريب سلولهاي مغزي و بروي اختلالات مانند كاهش حافظه و … از عوارض زنگ زدن سلول هاي ماست.

آنتي اكسيدان هاي معروفي مانند ويتامين E  و سلنيوم و ويتامين A در اين گروه قرار دارند همه ي اين مواد و همه ي خوراكيهاي حاوي اين مواد در تقويت حافظه و رفع فراموشي مؤثرند.

كشمش و تقویت حافظه

NF-Oct13-Are-Raisins-Good-Snacks-for-Kids-1024x445 راه های یادگیری

راه های یادگیری

كشمش هم سرشار از گلوكز خالص و طبيعي است كه با ورود به دستگاه گوارشي به راحتي و به سرعت در اختيار سلولهاي عصبي قرار مي گيرد.

اما اين فقط يكي از هنرهاي كشمش است. كشمش حاوي كلسيم، آهن، فسفر، برن، منيزيوم و منگز خوبي است كه همگي بر قدرت يادگيري و حافظه تأثير مستقيمي دارند.

كرفس و حافظه

كرفس گلوكز زيادي ندارد اما كلسيم و پتاسيم زيادي دارد كه هر دو از عناصر مورد نياز سلول هاي عصبي اند. كرفس همچنين منگنز، منيزيوم، آهن و فسفر هم دارد كه البته در حد عالي نيست.

در بخش آخر از مقاله های تقویت حافظه ؛روش های یادگیری و روش های تقویت حافظه را توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *