loading...

راه های چاق شدن سریع

راه های چاق شدن سریع و یا شاید بهتر باشه بگیم راه های رسیدن به وزن ایده آل و اندامی مناسب اگر میخواهید واقعا چاق بشوید توصیه میکنم این مطلب تا به آخر با حوصله مطالعه کنید

چند دقیقه وقت گذاشتن بهتر از اینه که اراده شما بعد مدتی تلاش از بین برود . پس با ما باشید ،

چند سوال

آیا واقعا مطمئن هستید لاغر هستید ؟

آیا واقعا راه های مختلفی امتحان کردید و کسانی که اطراف شما هستند غیر مستقیم یا مستقیم گفتند چرا هرچی میخوری چاق نمیشی ؟

و همچنین به دکتر متخصص تغذیه رجوع کردید و تایید بر لاغر بودن شما و نیاز به افزایش وزن شما تاکید کردند ؟

راه های چاق شدن سریع و رسیدن به وزن ایده آل چیست ؟

اگر سوالاتی که ذکر شد باعث شد که متوجه بشید لاغر نیستید یا به شک افتادید پیشنهاد میکنم قبل از ادامه مطلب به دکتر متخصص تغذیه رجوع کنید تا براساس شرایط شما همچون معیار های قد و وزن ، بررسی شوید و دقیقا به شما اطلاع بدهد آیا چاق هستید یا لاغر

و همچنین با مشاوره از دکتر می توانید متوجه بشوید چه مقدار کالری نیاز دارید تا به وزن ایده ال که برای قد و ظاهر و اندام شما مناسب باشد بدست بیاورید . چرا که گاها شرایطی برای ما پیش میاید که موقتا لاغر شده یا چاق هستیم اما بعد مدتی لاغر شدیم این موارد حتما توسط یک پزشک باید بررسی شود و بعد تایین شود که آیا باید افزایش وزن داشت یا خیر . حال اگر مطمئن هستید لاغر هستید ادامه مطلب با ما باشید ؛

آیا لاغر هستید و می خواهید چاق شوید ؟

خیلی ساده و راحت باهم پیش میریم قرار نیست ما بگیم شما اگر این و آن را بخورید حتما چاق می شوید و این شدنی نیست جز اینکه طبق برنامه غذایی مناسب و تلاش مداوم که فقط خوردن سالم هست به نتیجه مناسب برسید

طبق یک فرمول باهم پیش میریم :

۱-چرا ؟  ۲- موانع ؟   ۳-چگونه ؟

۱-چرا :

  • چرا باید لاغر بمونیم :

اگر لاغر باشید و از حد معمول  وزنتان کم تر باشد خطراتی پی شما هست و اگر هم کاهش وزن به تدریج دارید در آینده خطرات کاهش وزن همچون ناتوانی مقابله سیستم دفاعی بدن و کاهش مبارزه با بیماریهای کوچک همچون سرماخوردگی و باعث سرعت بخشیدن به گسترش بیماری ها در بدنتان می شود ، خیلی موارد خطرناک در مورد لاغری شدید ممکن هست تهدید کند که در این مقاله نمیتوانیم همه را نام ببرسیم و صحبت کنیم .

  • چرا باید چاق باشیم :

واضح هست اگرکاهش وزن تدریجی داشته باشید یا نیاز به افزایش وزن تا وزن ایده آل داشته باشید حتما باید چاق بشید که دقیقا برعکس توضیح بالا باعث افزایش توانایی سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری های مختلف می شود.  اما به یاد داشته باشید نه چاقی زیاد یا افزایش وزن مناسب هست . و نه لاغری زیاد که کاهش وزن باشد مناسب هست.

shutterstock_146150192 راه های چاق شدن سریع

راه های چاق شدن سریع

پس به مرحله دوم میرویم :

۲- موانع :

سالم بخورید ! هرچیزی میلتان کشید نخورید این تنها راه مبارزه با چاقی ناسالم می باشد. و در انتها هرآنچه کالری می سوزانید باید بیشتر از آن کالری دریافت کنید .

فرض مثال بگیریم هر روز زمانی پیاده روی میکنید و در کنار پیاده روی نرمش می کنید و در بعضی اوقات روز مجبور به فعالیت های سنگین مثل جابجایی وسایل هستید.

در چنین شرایطی باید بسنجید چقدر کالری سوزاندید یا نسبی آن را بگیرید و بیشتر ازآن کالری دریافت کنید با یادداشت روزانه طی یک هفته میتونید متوجه کالری مصرفی روزانه خود بشوید

راه های افزایش کالری و اینکه چگونه سریع تر چاق بشوید ؟

در مرحله چگونه توضیح خواهیم داد .

  • چگونه :

ابتدا چند مورد به یاد داشته باشید :

  • کالری روزانه خود را مشخص کنید و بعد از آن ۳۰۰ الی ۵۰۰ کالری به آن اضافه کنید .
  • اگر میخواهید سریع تر چاق شوید ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری به آن اضافه کنید .
  • تا می توانید مواد غذایی خود را از پروتئین ها مصرف کنید .
  • برای عضله مناسب داشتن باید خوب خوردن و کالری بیشتر دریافت کردن را انجام بدهید .
landscape-1489065110-weighing-scales راه های چاق شدن سریع

راه های چاق شدن سریع

باید خوب ورزش کنید

نکاتی که حتما باید رعایت کنید

  • قبل از غذا خوردن آب ننوشید (افزایش میل غذا)
  • در زمان هایی متفاوت در روز حداقل روزی ۳ لیوان آب بنوشید .
  • وعده های غذایی خودتون زیاد کنید .

وعده ها میتوانند هر ۲ یا ۳ ساعت باشند مقدار مناسب نه زیاد نه کم میل کنید .

  • نوشیدن شیر در روز حداقل ۲ لیوان (متوسط )و همچنین موقع خوابیدن
  • هر روز سعی کنید یک لیوان معجون بخورید یا حداقل هر ۳ روز یک بار میل کنید .

اگر توانایی تهیه معجون از بیرون را ندارید لیست مواد لازم یک معجون مناسب را از اینترنت یا هر مکانی تهیه کنید و با استفاده از آن لیست معجونی هر روز برای خود آماده کنید

  • ظروف خود را بزرگتر انتخاب کنید تا با قدرت غریزی خود که هرآنچه میبینید باید بخورید با ظرف بیشتر بیشتر بخورید
  • قهوه و نسکافه موادی مانند خامه را اضافه کنید تاثیر مثبتی دارند
  • خواب مناسب تاثیر مثبتی دارد یعنی روزی ۸ ساعت خواب

خواب شب و خواب ظهر در روز جمعا ۸ ساعت مناسب هست مطالعه ی مقاله ی ( میزان خواب مناسب توصیه می گردد .)

  • سیگار و مواد دخانیات ترک کنید ( کاهش میل به هر نوع غذای مفید )
  • ابتدای خوردن با مواد پروتئینی و بعد موادی هم چون سبزیجات مصرف کنید

هشدارها :

  • مصرف فست فود ممنوع :

چرا که باعث چربی افزایی – بد ریخت شدن ظاهر بدن – عدم میل به فعالیت های ورزشی

و عدم میل به تناسب اندام

  • مصرف هر نوع نوشیدنی مانند : نوشابه دوری کنید مضرراتی که بعضی از نوشیدنی ها دارند برای بدن خصوصا نوشابه ،

دلیل حذف نوشیدنی همچون نوشابه همین هست که باعث افزایش وزن ناسالم برای شما می شود .

  • خوردن هر نوع چیپس به عنوان میان وعده ممنوع
  • خوردن هر نوع مواد بدون پروتئین یا بدون مواد معدنی جهت

abs-workout-the-fastest-way-to-lose-belly-fat-video راه های چاق شدن سریع

 

استفاده میان وعده ممنوع است .

  • برای برنامه ریزی و تهیه برنامه تغذیه خود با استفاده از یک دکتر مناسب تغذیه و پیگیری و تلاش جهت دوری از موارد ذکر شده و افزایش کالری مصرف روزانه خود سعی کنید .
  • خیلی سریع به صورت سالم افزایش وزنی داشته باشید که دیگران با دیدن شما گفته خود را تغییر داده و با این شروع کنند چقدر خوش اندام هستی !

 

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *