راه های لاغری شکم و پهلو

راه های لاغری شکم و پهلو و کاهش وزن

مجله بیماری و راههای درمان نودی ؛ در مقاله قبلی روش های لاغری را توضیح دادیم. با ما همراه باشید تا دیگر راه های لاغری شکم و پهلو که از بهترین راهها برای کاهش وزن محسوب می شود را توضیح دهیم.

چگونه لاغر شدن و ماندن در وزن ایده آل

صحبت از چاق بودن و چگونه لاغر شدن و ماندن در وزن ایده آل که همانا لاغری است می باشد . به طور کلی چاقی در یک کلام رابطه مستقیم با مقدار تغذیه دارد .چاق ها باید بدانند هیچ راهی وجود ندارد که بتوانند هم غذای زیادی مصرف نمایند هم لاغر بمانند. البته در این مورد باید به نکته دیگری هم توجه داشت.که بعضی ها زیاد می‌خورند و چاق نمی شوند علت چیست ؟

images-7 راه های لاغری شکم و پهلو

راه های لاغری شکم و پهلو

در اینجا توجه شما را به تفاوت مصرف کالری در هر کیلو از وزن بدن افراد مختلف جلب می‌کنیم. هر بدنی دارای ضریب ای است که میزان مصرف را نشان می دهد، اگر بخواهیم برای آن مثال بیاوریم آن است که بعضی از اتومبیل‌ها پرمصرف هستند و بعضی کم مصرف می باشند .این مصرف  با درصد سوخت  انواع اتومبیل مشخص میشود. اتومبیل های پرمصرف در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۲۰ متر بنزین مصرف می کنند و اتومبیل های کم مصرف در هر صد کیلومتر حدود ۶ لیتر سوخت مصرف میکنند.به نظر می‌رسد اکثر مردم دنبال ماشین های کم مصرف هستند . افراد چاق علی رغم وزن زیادشان از نوع کم مصرف میباشد، بنابراین این ویژگی را نسبت به افراد لاغر دارند که باید قدر آن را بدانند. و از آن به صورت صحیح استفاده نمایند .این مصرف برای بدن مختص همان بدن می باشد. مثلاً فردی چاق برای هر کیلو از وزن بدنش ،۲۵ کیلو کالری انرژی نیاز دارد، در صورتی که فرد لاغر برای هر کیلو از وزن ۵۰ کیلو کالری انرژی نیاز مند است .

فردی را تصور کنید که دارای بدنی با ضریب ثابت ۲۵ کیلوکالری برای هر کیلو از وزن بدن خود است اگر پس از رژیم های سخت وزن خود را به ۶۰ کیلوگرم برساند ،برای ماندن در این وزن این فرد باید نسبت به فردی که به صورت طبیعی دارای وزن ۶۰ کیلوگرم بوده و ضریب ثابت بدنش ۵۰ کیلو کالری برای هر کیلو از وزن بدن باشد غذا بخورد ثابت بدن می نامند . مطالعه مقاله روش های لاغر شدن نیز پیشنهاد می شود.

عدد ثابت بدن :

این عدد برای افراد چاق در حدود ۲۳ تا ۲۷ می باشد. یعنی هر کیلو وزنه بدن نیاز به ۲۳ تا ۲۷ کیلو کالری انرژی در یک شبانه روز را دارد. برای بدست آوردن میزان کالری مورد نیاز یک شبانه روز هر فرد باید عدد ثابت بدن خود را در وزن حال حاضر ضرب نموده و عدد به دست آمده میزان انرژی را نشان میدهد که فرد در صورت دریافت آن بدون تغییر وزن باقی می ماند .

به عنوان مثال فردی با وزن ۷۰ کیلو گرم که عدد ثابت بدن او ۲۵ می باشد، در روزباید، ۱۷۵۰ کیلو کالری انرژی دریافت کنند تا وزن او ثابت بماند. در صورتی که اگر عدد ثابت بدن ۵۰ باشد باید در روز ۳۵۰۰ کیلوکالری انرژی دریافت کنند تا وزنش ثابت بماند . پس چاق و لاغر بودن افراد به عدد ثابت بدن آنها بستگی دارد که در پست قبلی کامل این موضوع را بیان کردیم. به روش های لاغری مراجعه کنید.

balance-ball-2women-1024x683 راه های لاغری شکم و پهلو

راه های لاغری شکم و پهلو

اگر به افرادی که ورزش را به صورت حرفه‌ای کار کرده اند دقت کرده باشید می بینید که همه آنها بعد از آنکه ورزش حرفه ای را کنار گذاشتند،شروع به چاق شدن کرده‌اند. علت آن است که ، بدن این افراد به جذب کالری از هر نوع ماده غذایی عادت کرده است و اکثر جذب را دارد .پس از کنار گذاشتن ورزش حرفه‌ای ،بدن دیگر مواد جذبی را مصرف نمی‌کنند و به صورت چربی در خود ذخیره می سازد. کلیه ورزشکاران حرفه‌ای دارای عدد ثابت بدن پایین و در حدود ۲۵ می باشد.

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *