loading...

راه های ضد استرس

بعضی از بیماران ما دریافته اند ، که اگر درباره حوادث اضطراب انگیزه خویش به عنوان قسمتی از یک فیلم هولناک فکر کنند ، برای آنان مفید خواهد بود. از گذشته تا کنون حوادث به عنوان فیلم های صامت بودند اما الان وقت آن وقت آن رسیده است که آن‌ها را به فیلم های ناطق برگردانید. در اینجا شما فکر خود را روی فیلم های ترسناک زندگی خویش متمرکز می کنید. در ادامه رویارویی با استرس هایی است که خشم و اضطراب آن از کنترل شما خارج است بنابراین وقتی که فیلم های وحشتناک شما تمام میشوند می توانید فیلم های جنگی را تماشا کنید. با ما همراه باشید تا در بخش روانشناسی نودی به راه های ضد استرس اشاره کنیم .

راه های ضد استرس ؛ ایستادن به انتظار در صف سینما، برای خرید بلیط یک فیلم ترسناک:

اولین بخش از حفظ آرامش جسم و روح آمادگی در برابر وضعیت پر استرسی است که در ما اضطراب می آفریند. برای اجرای هر نقشه تمرین ذهنی لازم است ما در اینجا به تمرین ذهنی نیاز داریم که افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنیم تصور کنید اگر شما در صف انتظار خرید بلیط یک فیلم هولناک باشید چه چیزهایی در ذهن خودتان تمرین می کنید.

اگر قرار باشد تا نیم ساعت بعد خطابه ای در جلوی یک عده بازرگان ایراد کنید با خودتان چه می‌گویید تا در گفتار و احساس شما اثر کند. یک راه برای کاهش اضطراب تا هنگام ایراد خطابه یادآوری و یادداشت بعضی از نکات مهم روی یک صفحه کاغذ و مرور بر آنهاست.

aHR0cDovL3d3dy5saXZlc2NpZW5jZS5jb20vaW1hZ2VzL2kvMDAwLzA1My8yMDAvb3JpZ2luYWwvc3RyZXNzZWQtd29tYW4tMTMwNDE3LmpwZw راه های ضد استرس

راه های ضد استرس

یکی از مهمترین چیزهایی که باید بگویید این است که از خود بپرسید چه چیزی را من باید انجام دهم؟ این سوال به شما کمک می کند که فکر خود را روی الویت ها متمرکز سازید تا روی ترس از ایراد خطابه.   شما می توانید بگویید  من بهتر است روی آنچه که به حضار می‌خواهم بگویم فکر کنم ، با این کار شما وقت کمتری خواهید داشت که خود را با افکار ترس از شکست در سخن رانی مضطرب سازید. شاید شما مروری بر رئوس مطالب سخن رانی خویش کرده و حتی نت های چندی هم یادداشت کنید اما سعی کنید تغییرات عمده در خطابه خود ندهید

با بدن فرسوده کجا می‌خواهید زندگی کنید؟

. شما برای کاهش پاسخ استرس خود روش های متعددی را یاد گرفته اید و می توانید بگویید این کار شاید مشکل باشد اما من راه‌هایی را می‌دانم که می‌توانم از عهده اش برآیم. شاید شما خواسته باشید با خودتان بگویید  الان وقت آن است که چند نفس عمیق کشیده و آرامش یابم یا اینکه بگویید من احساس آرامش می کنم و راحتم. من با این وضعیت آشنا هستند و برای آمادگی به آن سخت کار کرده‌ام. هم چنین شما میتوانید بگویید من خودم را کوچک نمی شمارم و فقط درباره نیاز خویش فکر می کنم، اگر احساس نگرانی می‌کنید میتوانید به خودتان بگویید نگرانی بس است و من می توانم آن را انجام دهم.

بدن خود را برای کاهش استرس و اضطراب سرحال و سالم نگهدارید:

منابع ورزش و تغذیه خوب عناوین مشهور صحبت های امروز می باشند. علم در حال  تهیه دانش وسیعی است که تفکیک حقیقت از خیال را ممکن می سازد. ورزش و تغذیه می توانند در پیشگیری بیماری و پیشبرد سلامتی اهمیت داشته باشند. رهنمودهای معقولی که در ادامه ارائه می شود به شما کمک خواهند کرد که تغذیه مناسب و ورزش صحیح را برنامه زندگی خود سازید.

دو عامل ورزش و تغذیه در صورت اجرای صحیح عوامل اصلی در مبارزه با فرسایش ناشی از استرس هستند .  ورزش که با اصول صحیح و بطور مرتب انجام گیرد هر دو منافع فیزیولوژیکی و روحی را دارا خواهد بود.

مزایایی که ورزش همراه دارد و می‌تواند آنها را به ورزشکار هدیه کند عبارتند از:

توانایی بیشتر در تمرکز فکری، کاهش خطر حمله قلبی، انرژی بیشتر، ظاهری محکمتر، کاهش اضطراب و خصومت، خلق نیکوتر، پاسخ ایمنی بالاتر، خواب بهتر و کنترل وزن بهتر.

پاسخ استرس:

بدن با آمادگی برای جنگ یا گریز پاسخ خود را می‌دهد. ضربانات قلب تند تر می شود. فشار خون بالا می رود، حرکات تنفسی بیشتر می‌شود، تعریق بدن افزایش پیدا می کند، عضلات سفت می شوند و بدن قند و چربی ذخیره شده را در جریان گردش خون میریزد علاوه بر این علامت خبری که منشأ آن را از هیپوتالاموس است در ترشح آدرنالین مشارکت می‌کند.

ورزش راهی برای ما هموار می‌کند که بدان وسیله تنشن و خیزش فیزیکی را که به مقدار زیاد در اثر پاسخ استرس در عضلات بدن ما انباشته می‌شوند رها سازیم. بجای جنگ با ببر یا فرار از ترس خرس، مشت به کیسه بوکس زده و یا در میدان دو بدویم.

ورزش به عنوان شل کننده عضلات :

یک استفاده بسیار مهم ورزش شل کردن عضلات است. عضلات بدن اغلب در پاسخ به استرس سفت می‌شوند. این را رهایی از این تنشن مشغول شدن به ورزش است بعد از ورزش ملاحظه خواهید کرد که عضلات شما شل شده و آرامش جای تنشن را میگیرد.

استفاده از ورزش به عنوان شل کننده عضلات و آرام بخش در پایان روز خیلی بهتر از استفاده از هر چیز معمولی دیگری چون الکل است، نوشیدن الکل استرسور  دیگری به شما اضافه می‌کند که می‌تواند به مقدار خیلی زیاد توانایی شما را در اداره کردن استرس بکاهد.

stress-management-certification-large راه های ضد استرس

راه های ضد استرس

ورزش در مبارزه با بیماری ها به ویتامین ها کمک می کند:

تحقیقی که اخیراً در مورد اثرات ورزش و ویتامین ها روی سیستم دفاعی بدن انجام گرفت کشف نمود که ورزش و ویتامین ها در مبارزه با بیماریها سدی در مقابل پیشرفت بیماری ها می سازند.

ویتامین C و ویتامینE کار سیستم دفاعی بدن را بهبود می بخشند اما این اثر با انجام ورزشی زیادتر می‌شود. این تحقیق نشان می‌دهد که اصولا تعداد سلول‌های رزمی برای مقابله با بیماریها در گروه ورزشکار بیشتر است بدون اینکه در آنان مصرف ویتامین ها در نظر گرفته شود.

نقش ورزش در دنیای امروزی:

با پیشرفت صنعت بشر هر روز وسیله جدیدی برای انجام کارهایش اختراع می‌کند که به جای کارگران کار می‌کنند. فعالیت های فیزیکی دیگر بخاطر امرار معاش چندان ضرورتی ندارد.

امروز فعالیت های فیزیکی در شکل بازی و تفریح متداول است.

وقتی که ما در ورزش و بازی از حرکات بدن خویش لذت می بریم حسی از کنترل و تمامیت در زندگی خویش ذخیره می‌کنیم. از آنجا که ما مجموعه ای از فعالیت‌های جسمی و روحی هستیم ورزش می‌تواند تقویت کننده جسم و روح بوده و پاسخ های ما را نه تنها به استرسور های فیزیکی بلکه به استرسور های اجتماعی و روحی نیز بهتر کند.

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *