راه های خوابیدن سریع

راه های خوابیدن سریع چیست؟

برای زندگی بهتر در این مقاله از مجله ی نودی به بررسی راه های خوابیدن سریع می پردازیم. می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی راحت خوابیدن و نحوه ی سریع خوابیدن روی لینک های مورد نظر کلیک نمایید. با ما همراه باشید تا روش هایی را برای سریع به خواب رفتن بیان کنیم تا بتوانید زندگی مفید ، بدور از تنش های ناشی از کم خوابی را تجربه کنید.

قبل از شروع روش ها این نکته را که بدن چقدر به خواب نیاز دارد و یکی از سوالاتی است که اکثر ما به آن فکر می کنیم را بیان کنیم ؛ در حقیقت بدن انسان به ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارد و با این مقدار یک سوم زندگی خود را در خواب می گذارند. پس شما اگر از افرادی هستید که ۸ ساعت می خوابید ولی فکر می کنید کم خواب شده اید ، باید بگوییم سخت در اشتباهید. البته میزان خواب برای همه ی افراد بکسان نیست و بستگی به ژنتیک هم دارد.

  • صداهای آرامبخش را قبل از خواب گوش کنید.

یکی از روش هایی که به سریع خوابیدن انسان کمک می کنند گوش دادن به صداهای آرامش بخش است. در واقع انسان دوست دارد که به موسیقی های آرام و صداهای نرم گوش بدهد. این کار آرامش را هنگام خواب برای شما فراهم می آورد.

  • روزها انرژی بسیاری را صرف انجام کارهای روزمره کنید.

اگر در طول روز فعالیت بدنی و کار بسیاری را انجام بدهید بدن شما برای یک خواب آرام آماده خواهد شد و می توانید در موعد مقرر به رختخواب بروید.

  • یک مکان آرامش بخش و زیبا را به ذهن بیاورید.

اگر در هنگام خواب یک مکان زیبا و آرامش بخش مانند  ساحل و یا باغ را در ذهن خود تداعی کنید، نگرانی های زندگی روزمره شما فراموش می شود و زودتر به خواب می روید.

  • محیط نرم و راحتی را برای خوابیدن انتخاب کنید.

مکانی که برای خوابیدن استفاده می کنید باید راحت و مناسب باشد بنابراین اگر روی زمین می خوابید زیر کمرتان را نرم کنید و بالش مناسبی را انتخاب کنید زیرا یک سوم عمرتان روی آن می گذرد.

1517569741690image راه های خوابیدن سریع

راه های خوابیدن سریع

  • شام راحت و سبکی قبل از خواب میل کنید.

ساعاتی قبل از خواب را برای خوردن شام در نظر بگیرید تا خواب شما دچار مشکل نشود. خوابیدن با شکم پر باعث خواب نا مناسب می گردد.

  • دمای اتاق را کنترل نمایید.

برای داشتن خوابی راحت و آرام باید دمای اتاق را تنظیم کنید به طوری که نه زیاد گرم و نه زیاد سرد باشد تا شما را بدخواب نکند.

  • تکنیک تنفس عمیق را انجام دهید.

نفس های عمیق و طلانی بکشید اما به صورت آهسته و مداوم و یک صحنه ی آرامش بخش را برای خود تداعی کنید.

  • بالافاصله پس از استفاده از تلویزیون و رایانه برای خواب نروید.

طبق مطالعات انجام شده استفاده زا وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون ، رایانه و تلفن همراه قبل از خواب موجب بدخوابی و بی خوابی می گردد. بهتر است زمان قبل از خواب را به خانواده و خواندن کتاب بگذرانید.

1517569681362image راه های خوابیدن سریع

راه های خوابیدن سریع

  • یک لیوان شیر بنوشید.

شیر با دارا بودن کلسیم برای خواب نیز مناسب است پس برای تضمین سلامتی و داشتن یک خواب راحت قبل از خواب شیر بنوشید.

با پیروی از این نکات می توانید شب به یک خواب راحت بروید و می توانید با انجام دادن هر روزه ی این روش ها ، دیگر نگران زمان خواب نخواهید بود.

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *