راه های ثابت نگه داشتن وزن

راه های ثابت نگه داشتن وزن

مجله بیماری و راه های درمان نودی ؛ اشتهای شما زیاد است یا کم؟ با وسواس غذا می خورید یا حریصانه؟ عاشق شیرینی هستید یا غذاهای خوش طعم را ترجیح می دهید؟ بیش از آن که رژیمتان را با ذائقه ی خود تطبیق دهید، باید سلایق خود را در غذا خوردن بشناسید. با ما همراه باشید تا راه های ثابت نگه داشتن وزن را بیان کنیم.

نگرش خود به غذا را تحلیل کنید

برای کاهش وزن پایدار ، باید این عادت های تغذیه ای جدید را با رفتارها و سلیقه های شخصی خودتان هماهنگ کنید. به کمک یک دفترچه می توانید سبک غذا خوردن خود را کسف کنید. با انجام این کار، می توانید اشتباهاتی که در وعده های غذایی قبلی داشته اید ببینید. مطالعه راهبردهایی برای لاغری نیز به شما پیشنهاد می شود.

رژیم تان را با سبک غذا خوردن هماهنگ کنید

برخی افراد عاشق غذا خوردن هستند اما می دانند چه زمانی باید دست از غذا خوردن بهکشند ، بعضی های دیگر هیچ لذتی از خوردن نمی برند مگر اینکه همه چیز بر وفق مرادشان باشد ، عده‌ای دیگر نیز در این میان هستند که در هنگام تنش و اضطراب نمی‌توانند جلوی غذا خوردن خود را بگیرند .

هر یک از ما الگوی خاص خود را در غذا خوردن داریم اما اگر می‌خواهیم وزن خود را ثابت نگه داری مهم است یاد بگیریم چگونه این عادت های جدید تغذیه را با رفتارهای شخصی خود اعم از سلیقه و ذائقه ها تطبیق دهیم .

503920136-1024x683 راه های ثابت نگه داشتن وزن

راه های ثابت نگه داشتن وزن

 

نوشتن در دفترچه

بهترین راه برای مواجه ارتباط شما با غذا همراه داشتن یک دفترچه است . دفترچه تهیه و هر صفحه آن را به سه ستون تقسیم کنید در ستون سمت راست هر چیزی را که دوست دارید بخورید با قید زمان آن بنویسید در ستون سمت چپ مهمترین حوادث هر روز را یادداشت کنید و در ستون وسط نیز حالت ذهنی خود را نسبت به این شرایط قید کنید احساس عصبانیت ،شادی ، ناراحتی و غیره . به زودی ارتباط بین فعالیت ها احساسات و میل به غذا را خواهید یافت همچنین در می‌یابید که کدام غذاها را بیشتر مصرف می کنید حتی ممکن است تا حدودی شگفت زده شوید.

کاهش تنش و اضطراب

تنش بر رفتارهای تغذیه ای و نیز بر متابولیسم بدن ما اثر می گذارد. اگر نمی خواهید اثرات تنش رنج ببرید، باید یاد بگیرید از خودتان محافظت کنید. می توانید ریلکسیشن، گیاهان و هامیوپاتی را در دستور کار خود قرار دهید.

اشتهای بیشتر ،هورمون بیشتر

تنش  می تواند از طریق تاثیر بر اشتها روی کاهش وزن ما اثر بگذارد . برخی افراد هنگامی که تحت فشار شدید هستند برای اطمینان بیشتر غذای بیشتری می‌خورند  . یادگیری مدیریت تنش و اضطراب تمرین مهمی برای تنظیم اشتهای شماست.  تنش های عصبی روی متابولیسم نیز اثر می گذارند و بدن ما هنگامی که تحت فشار قرار دارد هورمون های بیشتری نیز برای انجام واکنش ها لازم تولید می کنند و به این بی نظمی هورمونی در عمل کرد متابولیسم اختلال ایجاد میکند .

slimming-tea-in-pakistan-1024x453 راه های ثابت نگه داشتن وزن

راه های ثابت نگه داشتن وزن

راهکارهای برای رفع تنش

  1. ریلکسیشن: می‌تواند از شما در برابر اثرات تنش محافظت کنند . و روش های دیگری نیز وجود دارد
  2. گیاهان جوشانده :سنبل الطیب می تواند آرام کننده اضطراب  باشد . یک قاشق غذاخوری از آن  را در ۲۵۰ میلی لیتر آب سرد بریزید و به مدت سه دقیقه بجوشانید .گل شاه پسند نیز به شما کمک می کند خود را با موقعیت های گوناگون وفق دهید ۵۰ گرم از آن را در یک لیتر آب سرد به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.
  3.  ها میوپاتی: این روش نیز برای مبارزه با تنش می تواند بسیار سودمند باشد.

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *